• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4870 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲ اسفند

در رقابت‌هاي اسنوكر ولز رقم خورد

شاهزاده پارسي ترامپ را شكست داد

حسين وفايي، اسنوكرباز كشورمان موفق شد، جاد ترامپ نفر اول دنيا را شكست دهد. در رقابت‌هاي اوپن ولز كه در شهر سلتيك در حال برگزاري است، حسين وفايي در دور سوم مقابل ترامپ قرار گرفت. ترامپ رنك يك دنيا در اسنوكر را دراختيار دارد. ترامپ تا قبل از اين رقابت ۲۸ برد متوالي به دست آورده بود اما مقابل وفايي شكست خورد. رسانه‌هاي انگليسي زبان از اين شكست با عنوان «باخت نامبر وان به شاهزاده پارسي» ياد كردند. حسين وفايي در رقابت مقابل ترامپ يك بازي درخشان از خودش به نمايش گذاشت و در اواسط مسابقه ۳ بر 2 پيش افتاد. اسنوكرباز ۲۶ ساله كشورمان با اين برد توانست به دور بعدي رقابت‌ها راه پيدا كند.
اين براي نخستين ‌بار در فصل جاري است كه ترامپ در يك رقابت پيش از رسيدن به دور يك‌چهارم و 8 نفر برتر كنار مي‌رود. آخرين باري كه اين اتفاق براي او رخ داده بود به ۱۲ ماه قبل و مسابقات جايزه بزرگ جهاني  برمي‌گشت. 
وفايي در حالي توانست در نهايت با نتيجه ۴ بر 2 از سد جاد ترامپ عبور كند كه پيش از اين موفق شده بود حريفاني از دو كشور را شكست دهد. وفايي رقابت‌ها را در سكشن ۵ آغاز كرد و در نخستين مرحله با پيتر لينز از كشور انگلستان روبه‌رو شد و توانست اين حريف را ۴ بر 2 شكست دهد. وفايي در دور بعد مقابل ژائو ژينتونگ چيني برنده نشان طلاي رقابت‌هاي داخل سالن آسيا در سال ۲۰۱۷ قرار گرفت. وفايي مقابل اين حريف كه رنك ۳۰ دنيا را در اختيار دارد، توانست با حساب ۴ بر ۳ در يك بازي جذاب و نفس‌گير به پيروزي دست پيدا كند. وفايي در دور سوم مقابل جاد ترامپ قرار گرفت و توانست سومين برد خودش را به دست آورد. 
اسنوكرباز كشورمان با برد در اين 3 مسابقه مبلغ ۷۵۰۰ پوند جايزه نقدي دريافت كرد. او در دور چهارم براي رسيدن به جمع 8 اسنوكرباز برتر مقابل مارك ويليامز از كشور ميزبان قرار گرفت. ويليامز كه نفر ۱۴ دينا به حساب مي‌آيد در اين بازي توانست وفايي را ۴بر۲ از پيش رو بردارد و به دور يك‌چهارم راه يپدا كند.  وفايي نيز با شكست از گردونه رقابت‌ها كنار رفت. 
حسين وفايي در رقابت‌هاي قبلي رنكينگ اسنوكر كه 2 هفته پيش برگزار شده بود بعد از برتري در دور نخست مقابل اسنوكربازي از كشور پاكستان راهي مرحله بعد شد اما در مرحله دوم باز هم مقابل مارك ويليامز شكست خورد و حذف شد. به اين ترتيب مي‌توان گفت اين دومين‌بار پياپي است كه ويليامز ولزي مانع از پيشروي وفايي مي‌شود. وفايي در حال حاضر رنك ۳۴  دنيا را دراختيار دارد.  بهترين رنكينگ او ۳۱ بوده كه در سال ۲۰۱۹ به دست آمده بود. 
رقابت‌هاي اسنوكر آزاد ولز كه روز دوشنبه آغاز شده و تا فردا(يكشنبه) ادامه دارد دهمين مرحله از رقابت‌هاي رنكينگ امسال به حساب مي‌آيد. اين براي سي‌امين ‌بار است كه سلتيك  در كشور ولز ميزباني اين مسابقات را برعهده مي‌گيرد. جايزه نفر اول رقابت‌ها ۷۰ هزار پوند در‌نظر گرفته شده است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها