• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4872 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۴ اسفند

در پايان رقابت‌هاي ليگ برتر تكواندو

شهرداري ورامين قهرمان شد

بهرام سرگوسرايي


 
ديدارهاي مرحله نهايي نوزدهمين دوره رقابت‌هاي ليگ برتر تكواندو «جام خليج‌فارس» يادواره سردار سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني روز شنبه ۲ اسفندماه با حضور ۴ تيم راه يافته به اين مرحله در فدراسيون تكواندو برگزار شد.
رقابت‌هاي مرحله نخست با حضور 9 تيم پيگيري شده بود و در‌نهايت تيم‌هاي شهرداري ورامين و صنعت مس كرمان از گروه الف و تيم‌هاي لوازم خانگي كن و فرمانيه از گروه ب به مرحله نهايي راه پيدا كردند كه طبق اعلام قبلي سازمان ليگ تيم اول گروه الف با تيم دوم گروه ب مبارزه كرد و تيم اول گروه ب نيز با تيم دوم گروه الف ديدار كردند.  صبح شنبه دو تيم شهرداري ورامين و فرمانيه اولين رقابت نيمه‌نهايي را برگزار كردند. در اين ديدار تيم شهرداري ورامين موفق شد با نتيجه نزديك ۵ بر ۳ از سد حريفش عبور كند. در ديدار هفتم برد حسين لطيفي از شهرداري در وزن منهاي ۵۴ كيلوگرم مقابل ايمان كاظمي با نتيجه ۲۱ بر ۱۸ باعث شد تمام اميدهاي تيم فرمانيه از بين برود. در وزن هشتم نيز نماينده شهرداري ورامين حاضر نشد تا با برد نماينده حريف نتيجه نهايي بازي ۵ بر ۳ ثبت شود. در دومين ديدار نيمه‌نهايي تيم صنعت مس كرمان مقابل لوازم خانگي كن قرار گرفت. در اين مسابقه تيم لوازم خانگي در يك بازي نسبتا يك‌طرفه توانست با حساب ۶ بر ۲ رقيب خودش را شكست دهد. به اين ترتيب تيم‌هاي شهرداري ورامين و لوازم خانگي كن به فينال ليگ برتر تكواندو راه پيدا كردند و دو تيم بازنده مرحله نيمه‌نهايي به ‌طور مشترك جايگاه سوم ليگ را به دست آوردند. 
فينال ليگ برتر تكواندو عصر شنبه برگزار شد. در اين ديدار و در نخستين مبارزه در وزن ۶۳- كيلوگرم محمد‌حسن پلنگ‌افكن از شهرداري ورامين موفق شد ۱۲ بر ۶ عرفان مرادي از لوازم خانگي كن را شكست دهد. همچنين شهاب روزبهاني در ۸۷- علي توكلي در ۵۴- حميدرضا صدري در ۵۸- و سروش احمدي در ۶۸- از شهرداري ورامين موفق به شكست رقباي خود شدند. ضمن اينكه در ۸۷‌+ سعيد رجبي به دليل حاضر نشدن حريفش برنده اعلام شد. در سمت مقابل تنها مهران برخورداري بود كه موفق شد ۲۳ بر ۳ حريفش را شكست دهد. همچنين اميرمحمد بخشي از لوازم خانگي كن در ۷۴- كيلوگرم به دليل غيبت حريفش دومين برد تيمش را به ثبت رساند. ورزشكاري كه در اين وزن غيبت كرد، ميرهاشم حسيني چهره المپيكي تكواندوي كشورمان بود كه بعد از مسجل شدن برد تيمش تصميم گرفت مبارزه نكند تا مبادا با مشكل مصدوميت احتمالي مواجه شود. مخصوصا اينكه همين روز گذشته مشخص شد ديگر چهره المپيكي كشورمان يعني آرمين هادي‌پور با پارگي ACL مواجه شده و ممكن است رقابت‌هاي المپيك را از دست بدهد. در نهايت با توجه به نتايج به دست آمده تيم شهرداري ورامين با برد ۶ بر ۲ در فينال، فاتح نوزدهمين دوره ليگ برتر تكواندو شد. اين هفتمين قهرماني وراميني‌ها به حساب مي‌آيد. 
در پايان رقابت‌ها با اعلام سازمان ليگ بهترين سرمربي ليگ پيام خانلرخاني از تيم شهرداري ورامين معرفي شد. عنوان فني‌ترين بازيكن به مهران برخورداري از لوازم خانگي كن  رسيد. بهترين داور ليگ عبدالمحمد بسحاق از استان البرز لقب گرفت و جايزه بهترين سرپرست نيز نصيب سيدحسن مير از تيم شهرداري ورامين شد. درنهايت كاپ اخلاق ليگ هم به تيم دانشگاه آزاد اسلامي اهدا گرديد.
رييس فدراسيون تكواندو به همراه رييس فدراسيون تكواندوي بلغارستان و اعضاي كادر فني تيم ملي ايران نيز با حضور در سالن نظاره‌گر اين رقابت‌ها بودند. در كنار رقابت‌هاي نيمه‌نهايي و فينال يك ديدار تداركاتي نيز ميان تيم‌هاي ملي بلغارستان و لوازم خانگي كن برگزار شد كه تيم ايراني موفق شد در اين رقابت كه در ۵ وزن برگزار شد با حساب 3 بر 2 به برتري دست پيدا كند. يكي از حاشيه‌هاي ديدارهاي مرحله نهايي حضور هادي ساعي مدير فني تيم فرمانيه در سالن مسابقات با وجود محروميت يك ساله بود. ساعي چندي پيش به دليل سيلي زدن به دبير سازمان ليگ تكواندو با حكم كنيه انضباطي يك سال از حضور در رقابت‌هاي ليگ تكواندو محروم شد. با اين حال نيري دبير فدراسيون تكواندو گفت: «ساعي به حكم صادر شده اعتراض كرده و تا زمان رسيدگي اجازه حضور در رقابت‌ها را دارد.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون