• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4882 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۷ اسفند

در بهار ۱۴۰۰ صورت مي‌گيرد

همراهي نوازنده ايراني با تور بين‌المللي سازهاي كوبه‌اي

يكي از نوازندگان فعال سازهاي كوبه‌اي بهار سال ۱۴۰۰ همراه با تعدادي از هنرمندان شناخته شده سازهاي كوبه‌اي مجموعه كنسرت‌هايي را برگزار خواهد كرد. به گزارش خبرنگار مهر، پژهام اخواص از هنرمندان و نوازندگان فعال سازهاي كوبه‌اي در ادامه فعاليت‌هاي بين‌المللي خود بهار سال ۱۴۰۰ در قالب يك تور موسيقايي مجموعه كنسرت‌هايي را همراه با تعدادي از نوازندگان شناخته شده سازهاي كوبه‌اي دركشور امريكا برگزار مي‌كند.
در اين كنسرت‌ها ذاكر حسين نوازنده طبلاي هندي، پژهام اخواص نوازنده تمبك و سازهاي كوبه‌اي ايراني و عباس كازم اوف نوازنده دايره و سازهاي كوبه‌اي ازبكستان اعضاي گروه اجرايي را تشكيل مي‌دهند. طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام گرفته اين كنسرت‌ها از تاريخ ۸ آوريل تا ۱۸ آوريل در شهرهاي فيلادلفيا، واشنگتن سيتي، دوره‌ام نورد كلوراينا، نورفولك ورجينيا، سنت لوييس، آبرن آلاباما و بقيه شهرها و ايالت‌هاي امريكا به صورت آنلاين قابل ديدن
 و شنيدن است. در اين اجرا كه با هدف پيوند ريشه‌هاي مختلف ريتم در نقاط مختلف دنيا پيش روي مخاطبان قرار گرفته و به گفته دست‌اندركارانش اولين تور بعد از ظهور كرونا در امريكاست هر يك از نوازندگان به اجراي قطعه‌اي مي‌پردازند و در آخر همگي قطعات آماده شده‌اي را با هم اجرا مي‌كنند.
پژهام اخواص از جمله هنرمنداني است كه تحصيلات خود را در رشته كارشناسي رشته موسيقي از دانشگاه سوره تهران به پايان رساند و پس از آن به ادامه تحصيلات خود در رشته موسيقي جهاني دانشگاه سن فرانسيسكو پرداخت. اين هنرمند كه فراگيري ساز تمبك را از 5 سالگي نزد استاد ناصر فرهنگ‌فر آغاز كرده علاوه ‌بر تمبك در نواختن سازهايي چون سازهاي سه‌تار، عود، تنبور و سازهاي كوبه‌اي ديگري چون دف، طبلا و دواير كوكي نيز مهارت دارد.
اخواص طي سال‌هاي گذشته علاوه بر همكاري با هنرمندان مطرحي چون شهرام ناظري، حسين عليزاده، علي‌اكبر مرادي، ذاكرحسين، سلواگانش نوازنده كانجيرا، حافظ مديرزاده، يويوما نوازنده ويولنسل در رويدادها، تورها و فستيوال‌هاي مختلفي در كشورهاي مراكش و فرانسه به اجراي برنامه پرداخته است. پژهام اخواص آثار صوتي متعددي با بزرگان موسيقي در پرونده‌ هنري خويش ثبت كرده كه آخرين اثر او به نام «آنگاه» با همراهي سازهاي كمانچه، تمبك و سازهاي كوبه‌اي به هنرمندي اماميار حسن‌اف جزو 3 آثار برتر صوتي در سال ۲۰۱۸ مجموعه Transglobal World Music Chart همچنين يكي از پرمخاطب‌ترين آثار مجموعه Mundofonias Radio معرفي شد. اين هنرمند همچنين از سال ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۱۸ مسووليت مديريت بخش اجرايي موسيقي ايران را در مجموعه San Francisco World Music Festival به عهده داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون