• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4887 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۴ اسفند

خبر

افزايش فشار دموكرات‌ها براي كناره‌گيري  فرماندار  نيويورك
چاك  شومر، رهبر اكثريت نمايندگان دموكرات در مجلس سنا و «كرستن گيليبرند»  ديگر سناتور دموكرات خواستار استعفاي «اندرو كومو»  فرماندار نيويورك به سبب اتهامات جنسي شدند كه اخيرا عليه او مطرح شده است. بر اساس گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري هيل به دنبال افزايش فشار ديگر مقامات و قانونگذاران امريكايي براي كناره‌گيري كومو، اين سناتورهاي دموكرات در يك بيانيه مشترك تاكيد كردند كه با توجه به جنجال‌هاي اخير به نظر مي‌رسد ادامه كار براي اندرو كومو بسيار مشكل است. در اين بيانيه همچنين تاكيد شده كه مبارزه  و غلبه  بر بحران كرونا  به يك رهبر مطمئن و با ثبات نياز دارد.  اين سناتورهاي دموكرات با تمجيد از زناني كه دست به افشاي آزارهاي جنسي زده‌اند، تاكيد كردند كه اتهامات عليه كومو كاملا واضح و معتبر است و به همين دليل فرماندار نيويورك اعتماد همكاران، شركا و مردم ايالت خود را از دست داده است. درحالي كه تاكنون 6  نفر اندرو كومو را به اذيت و آزار جنسي متهم كرده‌اند روز جمعه «جسيكا بيكمن» يك خبرنگار سابق مجله نيويورك نيز او را به آزار جنسي عليه خود متهم كرد  و هفتمين زني شد كه تاكنون در اين زمينه عليه فرماندار نيويورك افشاگري كرده است. «ليندزي بويلان» از دستياران سابق كومو  اولين فردي بود كه اتهامات جنسي را عليه واو مطرح كرده بود. اندرو كومو كه از سال ۲۰۱۰ به عنوان فرماندار نيويورك مشغول به كار است، پيش از اين استعفا به خاطر اتهامات جنسي را رد كرده و گفته بود  چنين اقدامي برخلاف روح دموكراسي است. پايگاه خبري نيوزويك  نيز روز جمعه گزارش داده بود كه بيش از نيمي از اعضاي مجلس ايالتي نيويورك از كومو خواسته‌اند از سمتش كنار برود.


غني: طالبان دنبال صلح  نيست
رييس‌جمهوري افغانستان گروه طالبان را مسوول حمله‌ به ايالت هرات خواند. به گزارش ايلنا به نقل از طلوع نيوز، «اشرف غني» رييس‌جمهوري افغانستان امروز- شنبه- گروه طالبان را مسوول حمله روز گذشته‌ به ايالت هرات خواند و تاكيد كرد كه اين گروه خواهان صلح در افغانستان نيست. غني گفت:«طالبان مجددا نشان داد كه اراده‌اي براي دستيابي به راهكار صلح‌آميز براي حل بحران فعلي ندارد.» او افزود:«طالبان فرصت فعلي تحقق صلح را با پيچيده‌تر كردن اوضاع از بين مي‌برد.»  حمله روز گذشته به ايالت هرات و انفجار خودروي بمب‌گذاري شده  8 كشته و دست‌كم ۶۰  زخمي  بر  جاي گذاشت.


رايزني‌ها  در ارمنستان براي انتخابات زودهنگام
رييس‌جمهوري و نخست‌وزير ارمنستان روز شنبه  نشستي را برگزار كرده و به برگزاري انتخابات پارلماني زودهنگام براي برون‌رفت از بحران سياسي كشور پرداختند. به گزارش ايسنا به  نقل از سايت شبكه آرتي رياست‌جمهوري ارمنستان اظهار كرد: آرمن سركيسيان، رييس‌جمهوري و نيكول پاشينيان، نخست‌وزير ارمنستان به بررسي اوضاع كنوني كشور و راه‌هاي تقويت آن و عبور از بحران سياسي داخلي پرداختند. او افزود: در اين راستا دو طرف به بررسي برگزاري انتخابات زودهنگام به عنوان برون‌رفت از بحران كشور راه‌حل مشكل آن پرداختند. اين در حالي است كه اطراف مقر رياست‌جمهوري شاهد درگيري‌هاي پراكنده مخالفان پاشينيان و پليس بود مخالفاني كه براي ممانعت از حضور نخست‌وزير در جلسه با رييس‌جمهوري در آنجا تجمع كرده بودند. پيش از اين سركيسيان دو بار پيشنهاد پاشينيان براي تعيين ژنرال آرتاك دافتيان به عنوان رييس ستاد كل ارتش ارمنستان را بعد از عزل سلف او رد كرد. نخست‌وزير ارمنستان چهارشنبه گفت كه اونيك گاسپاريان، رييس ستاد كل ارتش اخراج شده قلمداد  مي‌شود.


بريتانيا زرادخانه هسته‌اي‌اش  را تقويت  مي‌كند
يك روزنامه انگليسي مي‌گويد دولت لندن به زودي قصد خود مبني بر افزايش كلاهك‌هاي هسته‌اي اين كشور را علني مي‌كند. اقدامي كه به تضعيف ان پي تي منجر مي‌شود. به گزارش مهر، روزنامه «تلگراف» انگليس از تصميم دولت لندن براي افزايش شماركلاهك‌هاي هسته‌اي اين كشور خبر داد.  اين در حالي  است كه انگليس در حال حاضر۱۸۰كلاهك هسته‌اي در اختيار دارد. در صورت عملي شدن اين تصميم براي نخستين ‌بار از پايان جنگ سرد به اين سو خواهد بود كه شمار كلاهك‌هاي هسته‌اي انگليس افزايش پيدا مي‌كند.  جالب آنكه در سند بازنگري دفاع راهبردي ۲۰۱۵ انگليس متعهد شد كه زرادخانه تسليحات هسته‌اي خود را به بيش از ۱۸۰ كلاهك هسته‌اي افزايش ندهد و به همين دليل تصميم اخير تحريك‌آميز تلقي مي‌شود. به عبارت ديگر اقدام احتمالي انگليس به منزله سيلي زدن به ۱۹۰ عضو ديگر پيمان منع اشاعه هسته‌اي  است.


بازداشت رييس‌جمهور موقت پيشين  بوليوي
رييس‌جمهوري پيشين و موقت بوليوي بازداشت شد. به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاري راشا تودي، «جينين آنز» كه در سال ۲۰۱۹ قدرت را در بوليوي به دست گرفته به اتهام ايجاد فتنه و كودتا بازداشت شده است. اين خبر را دولت جديد بوليوي طي بيانيه‌اي اعلام كرد. دولت ونزوئلا اعلام كرد كه دستور بازداشت آنز روز گذشته -‌جمعه- صادر شد و امروز به مرحله اجرا گذاشته شد. اين بيانيه اقدام به بازداشت آنز را تحولي مثبت در جهت اجراي عدالت توصيف كرد. آنز نيز طي بيانيه‌اي اين اقدام را «نقض عدالت و برآمده از انگيزه‌هاي سياسي» توصيف و هرگونه وقوع كودتا در اين كشور را انكار كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون