• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4887 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۴ اسفند

اقدامي استراتژيك در توسعه لجستيك به‌پخش

سال‌هاست درخصوص توسعه زيرساختي در صنعت حمل و نقل و اهميت آن براي كشور سخن گفته شده است و از طرفي نقش آن در توسعه روزافزون صنعت پخش حائز اهميت است. آنچه امروز صنعت حمل و نقل به آن دچار شده گرفتاري در پيله شيوه‌هاي سنتي است كه هم بهره‌وري را كاهش داده و هم تبعات اجتماعي و زيست محيطي فراواني دارد.
از اين رو به‌پخش كه يكي از شركت‌هاي نام‌آشناي عرصه صنعت پخش كشور است، با درايت مديران ارشد خود و حمايت‌هاي محسني مجد مديرعامل شركت به‌پخش، بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري در تاريخ اين شركت را رقم زد. رويدادي كه مي‌توان آن را گامي موثر در جهت توسعه زيرساخت‌هاي يك پخش سالم، سريع و عادلانه دانست.
 مديرعامل شركت ترابري و حمل و نقل به پخش، ضمن تاييد خبر و ابراز خرسندي از اين اتفاق در گفت‌وگويي بيان كرد: درخواست خريد 80 دستگاه وانت نيسان دوگانه سوز در شركت زامياد پذيرش نهايي گرديد و با گذراندن مراحل اداري اين ناوگان تحويل شركت ترابري و حمل و نقل به پخش شد.
او افزود: با انجام اين فرآيند، سرمايه‌گذاري و تامين مالي شركت به پخش طي دوره يكساله، بيشترين سرمايه‌گذاري در ادوار گذشته را پشت‌سر گذاشته است به نحوي كه طي اين چهارده ماه، بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري در حوزه ناوگان توزيع و حمل و نقل، در تاريخ شركت به پخش رقم خورده است.
مديرعامل شركت ترابري و حمل و نقل به پخش بيان كرد: با اين سرمايه‌گذاري كلان، 108 دستگاه كاميونت ايسوزو و وانت نيسان به ناوگان شركت افزوده شده و با كاربري سازي و ورود اين خودروها به عرصه عمليات، ظرفيت حمل ناوگان از 448 تن در آبان 1397 به 737 تن افزايش خواهد يافت كه معادل 64 درصد افزايش در ظرفيت حمل ناوگان شركتي به‌پخش است.
 او با اشاره به اين مطلب كه با اضافه شدن اين ظرفيت، قابليت توزيع كالاي شركت به‌پخش توسط ناوگان شركتي كه يك شاخص استراتژيك در شركت‌هاي پخش محسوب شده، بيان كرد: كاهش ظرفيت ناوگان حمل و نقل به سطح حدود 33 درصد در سال گذشته بسيار نگران‌كننده بود، از اين رو با توجه ويژه مهندس محسني مجد و حمايت‌هاي ايشان توانستيم آن را به سطح 54درصد افزايش يافته و در شرايط اطمينان قرار دهيم. وي افزود: مديريت شركت به‌پخش با نگاه بسيار هوشمندانه به اين بخش استراتژيك، روند نزولي ظرفيت‌هاي حمل را در كمتر از يك سال معكوس كرده و اثربخشي ظرفيت‌هاي حمل شركت به پخش را نسبت به سطح سال 1393 ارتقا داده است. ارزش اين حركت وقتي بيشتر نمايان مي‌گردد كه بدانيم در فاصله بين اسفند 97 تا ارديبهشت 98، بازار خودروي سنگين بيش از صددرصد افزايش قيمت را تجربه كرده است.


گزارش اقدامات اخذ مجوز تردد خودروهاي صنعت پخش

از نخستين ساعاتي كه ستاد ملي مقابله با كروناي كشور خبري مبني بر طرح محدوديت‌هاي دو هفته‌اي كرونا را صادر كرد، اقدامات مربوط به اخذ مجوز تردد بين استاني و 9 شب تا 4 بامداد را براي خودروهاي شركت به پخش در دستور كار قرار گرفت. در اين راستا نامه‌هاي جداگانه‌اي به وزير كشور، استاندار تهران، وزير صمت، وزير بهداشت، رييس راهور ناجا و رييس ستاد مبارزه با كروناي تهران ارسال شد و طي آن، نياز به مجوز تردد خودروهاي حمل غذا و دارو و همچنين مجوز مبرم تردد خودروي ويزيتورهاي سراسر كشور درخواست گرديد.
پس از پيگيري‌هاي به عمل آمده، مقرر شد تا ظهر شنبه يك آذر ماه ليست خودروهاي صنعت پخش به پليس راهنمايي و رانندگي ناجا اعلام شود و بدين ترتيب ۵ اطلاعيه در‌خصوص جمع‌آوري اطلاعات خودروها از شركت‌ها و شعب سراسر كشور صادر و از طريق ايميل و شبكه‌هاي اجتماعي به اعضاي انجمن اطلاع‌رساني شد.
از اين‌رو ليست خودروهاي دريافتي را در قالب يك فايل به تعداد ۲۴۵۶ خودرو به پليس راهور تحويل داده و پس از اعمال در واحد اجراييات عمليات پليس راهور، نامه تاييديه دريافتي از راهور را به تك تك شركت‌هايي كه تا آن زمان اقدام به ارسال ليست كرده بودند، تقديم كرد.
همچنين شركت‌هايي كه ليست پلاك خود را ارسال كرده بودند و به هر دليلي داراي اشكال در ليست‌هاي قبلي بودند و با فرمت فرمانداري همخواني نداشتند را اصلاح كرده و در يك فايل به تعداد 4 هزار و 159 پلاك در شهرستان‌ها بودند را جمع‌آوري كرده و پس از رايزني دراختيار فرمانداري گذاشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون