• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4893 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۵ فروردين

مديرعامل اتحاديه تاكسيراني‌هاي شهري كشور:

افزايش نرخ كرايه تاكسي پس از طي مراحل قانوني اعلام مي‌شود

مديرعامل اتحاديه تاكسيراني‌هاي شهري كشور با بيان اينكه ميانگين رقم پيشنهادي افزايش كرايه تاكسي در كشور بين ۲۰ تا ۲۵ درصد است، تصريح كرد: اين افزايش پس از طي مراحل قانوني اعلام مي‌شود.
مرتضي ضامني در گفت‌وگو با ايرنا افزود: هر سال در بهمن يا اسفند ماه فرآيند افزايش قيمت كرايه تاكسي پيشنهاد مي‌شود، شوراي‌هاي اسلامي شهر مرجع تغيير نرخ كرايه تاكسي‌ها است به اين ترتيب كه فرآيند تعيين نرخ كرايه تاكسي طبق قانون شهرداري‌ها در اواخر سال براساس پيشنهاد واحدهاي كارشناسي سازمان تاكسيراني در قالب لايحه به شوراي اسلامي هر شهر ارسال مي‌شود و شوراي شهر در ادامه پس از بررسي، تصويب و درنهايت تاييد فرمانداري مربوطه كرايه قانوني هر شهر را اعلام مي‌كند كه در سال جاري نيز اين فرآيند در جريان است.
او همچنين توضيح داد: ميانگين رقم پيشنهادي براي افزايش كرايه تاكسي در كشور بين ۲۰ تا ۲۵درصد است كه در برخي شهرها اين پيشنهادها مورد بررسي قرار گرفته و در باقي شهرها نيز در دست بررسي است و نتيجه نهايي پس از طي مراحل قانوني و تصويب به شهرداري‌ها اعلام و در داخل تاكسي‌ها به صورت برچسب نصب خواهد شد.
مديرعامل اتحاديه تاكسيراني‌هاي شهري كشور در پاسخ به اين سوال كه افزايش نرخ كرايه تاكسي‌ها فقط يك‌بار در سال انجام مي‌شود يا بيشتر، گفت: الزامي بر فقط يك‌‌بار افزايش در سال وجود ندارد، بلكه اگر فرآيند افزايش براساس قانون پيش‌بيني شده باشد و مراحل آن هم طي شود مي‌تواند بيش از يك‌بار در سال هم باشد، اما در ابتداي هر سال با توجه به افزايش نرخ تورم شاهد افزايش نرخ كرايه تاكسي هم هستيم. او در بخش ديگري از سخنان خود تاكيد كرد: به عنوان مثال سال گذشته با توجه به شيوع ويروس كرونا و كاهش ترددهاي شهري و همچنين كاهش تعداد مسافران در تاكسي‌ها و اينكه رانندگان تاكسي‌ها موظف شدند بيش از سه مسافر را جابه‌جا نكنند در برخي شهرها دو بار كرايه تاكسي افزايش يافت. ناوگان فعال تاكسيراني با ۳۱۸ هزار خودرو تاكسي در سطح كشور مشغول ارايه خدمت است كه از اين تعداد در شهر تهران ۷۶ هزار خودرو تاكسي فعال هستند. رانندگان تاكسي از مشاغل و اقشار آسيب‌پذير هستند و در مدت زماني كه از شيوع كرونا مي‌گذرد ۱۳۸۳ راننده تاكسي به كرونا مبتلا شده‌اند و ۱۵۲ نفر از آنها هم فوت كرده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون