• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4894 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۶ فروردين

در هفته نوزدهم ليگ برتر رقم خورد

پاس گل سرخابي‌ها به سپاهان

بهرام سرگوسرايي

 

در چارچوب هفته نوزدهم ليگ برتر فوتبال جام خليج‌فارس روز شنبه از ساعت 16:30 پرسپوليس به مصاف پديده مشهد رفت. البته هم قبل از بازي، هم در حين مسابقه و هم حتي حالا كه اين گزارش منتشر مي‌شود بحث بر سر اينكه نام تيم مشهدي پديده است يا شهرخودرو وجود دارد. دليل اين اتفاق نادر هم اين است كه مسائل مربوط به جابه‌جايي امتياز باشگاه از حميداوي مديرعامل شهر خودرو به هيات فوتبال استان خراسان رضوي به سرانجام درستي نرسيده است. 
پرسپوليس در نخستين بازي سال 1400 با كيت‌هاي جديد مشكي و بنفش خود به مصاف حريف رفت. نكته قابل توجه اين بازي حضور عيسي آل‌كثير روي نيمكت سرخ‌ها بعد از گذشت 6 ماه بود. شاگردان يحيي گل‌محمدي در اين بازي مثل هميشه سعي كردند با كنترل بازي و در اختيار داشتن توپ حريف را تحت فشار قرار دهند. شاگردان مهدي رحمتي هم با حضور امين قاسمي‌نژاد چشم به ضد حملات دوخته بودند. پرسپوليس در نيمه نخست دو، سه موقعيت خوب كسب كرد اما از آنها بهره‌اي نبرد تا اينكه در دقيقه 46 قاسمي‌نژاد كه در نقل و انتقالات زمستاني تا آستانه حضور در استقلال هم پيش رفته بود روي يك كار تركيبي زيبا دروازه حامل لك را باز كرد. 
در نيمه دوم پرسپوليس سراپا حمله شد و موقعيت‌هاي خوبي خلق كرد. با اين حال در رسيدن به دروازه ميلاد فراهاني ناكام ماند. همين امر باعث شد يحيي دو بازيكن ملي‌پوش تيمش را كه براي استراحت روي نيمكت نشانده بود به بازي بفرستد. احمد نوراللهي و وحيد اميري. لحظاتي بعد از اين تعويض‌ها ميلاد سرلك موفق شد روي استفاده از يك توپ سوم با شوتي سرضرب گل تساوي را براي پرسپوليس به ثمر برساند. سرلك در بازي رفت هم موفق شده بود دروازه تيم سابق خودش را باز كند. در ادامه با اضافه شدن مهدي عبدي به خط حمله پرسپوليس زهر حملات اين تيم بيشتر شد اما به همان نسبت دقت هم پايين آمد. عبدي كه در چند ماه بعد از فينال ليگ قهرمانان و دربي با افت شديدي مواجه شده است در ديدار با پديده دو، سه موقعيت مسلم گلزني را از دست داد. در يكي از اين موقعيت‌ها عبدي مقابل دروازه بدون دروازه‌بان پديده صاحب توپ شد كه باز هم نتوانست آن را تبديل به گل كند. همين امر باعث حمله‌ور شدن هواداران پرسپوليس به صفحه شخصي عبدي بعد از بازي شد. در ادامه مسابقه يك دروازه خالي ديگر هم احمد نوراللهي از دست داد و ضربه سر اين بازيكن به تيرك خورد. شهريار مغانلو خريد جديد پرسپوليس هم در ضيافت موقعيت‌سوزي‌ها سهم خودش را داشت. در نهايت پرسپوليس آنقدر موقعيت خراب كرد كه يحيي بالاخره تصميم گرفت آل‌كثير را بعد از 6 ماه محروميت و بدون حتي يك جلسه تمرين همراه با تيم به زمين بفرستد. عيسي در دقايق حضورش در زمين موفقيت نشان نداد و بازي با تساوي يك بر يك به اتمام رسيد. بعد از بازي يحيي گل‌محمدي چمن بلند ورزشگاه امام رضا را عامل اصلي در تساوي تيمش دانست و آن را حركتي عامدانه توسط ميزبان معرفي كرد. در سمت مقابل پديده نسبت به بازي كردن آل‌كثير معترض شد و شكايتي در همين راستا به سازمان ليگ نوشت. مديران پديده مدعي شدند به دليل پرداخت نشدن جريمه نقدي آل‌كثير به ‌اي‌اف‌سي او حق بازي نداشته. در سمت مقابل ابراهيم شكوري معاون باشگاه پرسپوليس تاكيد كرد جريمه آل‌كثير از محل مطالبات باشگاه پرداخت شده بود و مشكلي از اين بابت وجود نداشته. شكوري همچنين تاييد كرد كه پرسپوليس هم به دليل بازي كردن محمدرضا فلاحيان در تركيب تيم پديده شكايتي مشابه را تنظيم كرد. پرسپوليسي‌ها مدعي شدند فسخ قرارداد فلاحيان با نود اروميه غيرقانوني بوده است. 
تساوي پرسپوليس مقابل پديده بهترين خبر به استقلال قبل از شروع بازي اين تيم در ساعت 50: 18 مقابل پيكان بود. شاگردان فرهاد مجيدي مي‌توانستند با برد مقابل پيكان به فاصله دو امتيازي پرسپوليس برسند. استقلال در آخرين روزهاي سال 1399 موفق شده بود در جام حذفي پيكان را از پيش‌رو بردارد و به همين دليل هواداران آبي اميدوار بودند دوباره اين اتفاق بيفتد. با اين حال كرونايي شدن چند بازيكن استقلال در ايام نوروز مجيدي را مجبور به تغييراتي در چينش بازيكنانش كرد. او مجبور شد ميليچ كه بيش از 100 روز از تركيب اصلي تيم و تمرينات به دور بوده را در سمت چپ خط دفاعي بازي بدهد و متين كريم‌زاده را هم در تركيب اصلي قرار دهد. همچنين مجيدي در خط حمله نيز از زوج دياباته مطهري بهره برد. زوجي كه كمتر ديده شده بود در كنار هم و بدون حضور قائدي بازي كنند. اين تغييرات و البته دفاع چند لايه و هوشمندانه شاگردان مهدي تارتار در پيكان در نيمه نخست عملا جز يك شانس موقعيت كه دياباته از دست داد، موقعيت ديگري نصيب استقلال نكرد. در نيمه دوم مجيدي قائدي را به زمين بازي فرستاد تا تيمش با سه مهاجم بازي كند. بازي كردن رشيد مظاهري و مهدي قائدي در حالي كه كمتر از 14 روز از مثبت شدن تست كروناي اين دو بازيكن مي‌گذشت از اتفاقات عجيب اين بازي بود. تغييرات مجيدي در نيمه دوم تاثيري در جريان بازي نداشت و باز هم استقلال در خلق موقعيت چندان موفق عمل نكرد. استقلال صاحب يكي، دو موقعيت خوب شد كه باز هم دياباته آنها را از دست داد تا نشان دهد از روزهاي اوجش فاصله زيادي دارد. در نهايت در روزي كه استقلال مي‌توانست با برد مقابل حريف به يك قدمي پرسپوليس برسد دو امتياز فوق‌العاده با ارزش را در آزادي از دست داد تا فاصله‌اش با سرخ‌ها در جدول همان چهار امتياز باقي بماند. به نوعي مي‌توان گفت تارتار پرسپوليسي موفق شد با متوقف كردن استقلال، متوقف شدن سرخ‌ها مقابل رحمتي استقلالي را جبران كند. 
فرهاد مجيدي بعد از تساوي تيمش گفت: «تيم پيكان فشرده و دفاعي بازي كرد و طبيعي بود كه فرصت زيادي به دست نياوريم. سه فرصت گلزني داشتيم كه تبديل به گل نشدند و استفاده نكرديم. طبق آمار بازي پيكاني‌ها بدون اينكه يك ضربه در چارچوب داشته باشند از اين بازي تك امتياز گرفتند و بازي مساوي تمام شد.»
تساوي دو تيم استقلال و پرسپوليس در هفته نوزدهم بهترين خبر براي سپاهان بود. سپاهاني كه امروز بايد مقابل سايپا به ميدان برود و در صورت برد مي‌تواند فاصله‌اش را با استقلال به 6 و پرسپوليس به دو امتياز برساند. اين فاصله امتيازي با توجه به حضور استقلال و پرسپوليس در ليگ قهرمانان آسيا خيلي به كار سپاهاني‌ها مي‌آيد. تيمي كه اين فصل در آسيا حضور ندارد و مي‌تواند از فشار وارده به استقلال و پرسپوليس نهايت استفاده را ببرد و شانس خودش را براي قهرماني بيشتر كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون