• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4898 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۱ فروردين

جودوي ايران با يك‌پنجمي به كارش در آسيا پايان داد

ناكامي پس از تعليق

تيم ملي جودوي ايران پس از 18 ماه تعليق توانست در رقابت‌هاي قهرماني آسيا دركشور قرقيزستان شركت كند. اسفند ماه سال گذشته بود كه فدراسيون جودو توسط دادگاه حكميت ورزش تعليق شد تا كميته انضباطي فدراسيون جهاني جودو دوباره درباره پرونده جودوي ايران تصميم‌گيري كند. اين تعليق حكم محروميت باعث شد، ملي‌پوشان جودوي كشورمان بتوانند در رقابت‌هاي قهرماني آسيا در بيشكك حاضر شوند. 
در اين رقابت‌ها كه با حضور 195 ورزشكار(۱۱۲ مرد و 83 زن) از 29 كشور روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد، تيم ايران فقط در بخش مردان با تركيب محمد محمدي بريمانلو در 73-، امين كاميابي در 81-، قاسم باغچي در 90-، علي پرهيزگار در 100- و سعيد كرجي در 100+  به ميدان رفتند و در نهايت با كسب يك مقام پنجمي توسط بريمانلو و بدون كسب حتي يك مدال به كارش پايان داد. 
روز چهارشنبه امين كاميابي نماينده وزن 81- كيلوگرم كشورمان در نخستين مبارزه مقابل باكر الزيدانين از اردن با ضربه فني به پيروزي رسيد. او در دور دوم در يك قرعه جالب و البته دراماتيك مقابل سعيد ملايي ملي‌پوش سابق كشورمان و جودوكار حال حاضر تيم قرقيزستان وكسي كه در متن پرونده تعليق جودوي ايران قرار داشت به ميدان رفت. ملايي در اين مبارزه موفق شد،كاميابي را ضربه فني كند. او در ادامه حريفي از تاجيكستان را برد. ملايي اما در مرحله بعد با شكست مقابل حريفي از كشور ميزبان از رسيدن به ديدار نهايي باز ماند. ملايي در اين رقابت‌ها در نهايت به مدال برنز مشترك با جودوكاري از ازبكستان بسنده كرد.  در ديگر مبارزه روز نخست براي كشورمان بريمانلو با تجربه‌ترين عضو تيم ملي و دارنده مدال برنز جهان در دور نخست برابر شاتليك جومازيانوف از تركمنستان با ضربه فني پيروز شد اما در دومين مبارزه مقابل سومون  ماخمادبكوف از تاجيكستان با ضربه فني شكست خورد و راهي گروه بازنده‌ها شد. بريمانلو در اين دور با شكست مقابل حريفي از چين باز هم با ضربه فني به مقامي بهتر از پنجمي دست پيدا نكرد. 
تيم جودوي ايران كه در روز نخست شرايط نامطلوبي را پشت سر گذاشته بود در روز دوم بدتر ظاهر شد و با 3 باخت در دور نخست به كارش در اين رقابت‌ها پايان داد. در وزن ۹۰-كيلوگرم كه ۱۴ جودوكار پيكار مي‌كنند، قاسم باغچقي دارنده مدال طلاي جوانان آسيا ۲۰۱۸ در مبارزه نخست مقابل بو هبيليگه از چين ضربه فني شد و از دور رقابت‌ها كنار رفت. علي پرهيزگار ديگر نماينده ايران در اين رقابت‌ها نيز در مبارزه نخست خود در وزن ۱۰۰-كيلوگرم مقابل آيبك سريكبايف از قزاقستان ضربه فني شد و از دور رقابت‌ها كنار رفت. سعيد كرجي آخرين نماينده ايران در روز پاياني اين مسابقات نيز در وزن ۱۰۰+ كيلوگرم در دور نخست مقابل كيم مين جونگ از كره جنوبي با امتياز وازاري شكست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد.
در پايان رقابت‌هاي جودوي قهرماني آسيا تيم كره‌جنوبي با كسب ۴ مدال طلا، ۵ نقره و ۸ برنز به عنوان قهرماني دست پيدا كرد. تيم‌هاي چين و ازبكستان با ۳ طلا، ۲ نقره و ۵ برنز دوم شدند و ژاپن با كسب ۳ طلا و يك نقره در رده بعدي ايستاد. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون