• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4899 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۲ فروردين

نيروي دريايي هند پرسپوليس را زمين‌گير كرد

AFC بابت انتخاب هند توضيح دهد

تيم فوتبال پرسپوليس كه قرار بود ديروز راهي گواي هند شود تا در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا حضور پيدا كند به دليل مخالفت نيروي دريايي هند با پرواز آنها، با سرگرداني و تاخير چندين ساعته مواجه شد.  
از لحظه‌اي كه نام كشور هند براي ميزباني گروه پرسپوليس در ليگ قهرمانان آسيا اعلام شد، سوالات زيادي در ذهن هواداران فوتبال و مديران باشگاه‌هاي حاضر در اين رقابت‌ها شكل گرفت كه آيا اين كشور مي‌تواند ميزبان خوبي براي مسابقات باشد؟ خيلي زود و حتي قبل از اعزام تيم به هند پاسخ اين سوال مشخص شد و حالا هر چه كه مي‌گذرد بيشتر مشخص مي‌شود چرا منتقدان كنفدراسيون فوتبال آسيا اين نهاد را به گرفتن تصميمات سياسي و غير فوتبالي و همچنين بي‌كفايتي متهم مي‌كردند.  اولين مورد دادن ويزا به بازيكنان پرسپوليس بود كه با كلي مكافات و تلاش شبانه‌روزي به دست آمد.
 پروسه‌اي كه تا ۲۴ ساعت قبل از پرواز تيم به هند طول كشيد و حتي بيم آن مي‌رفت چند بازيكن جا بمانند و در ادامه مجبور شوند خودشان تنهايي به اردوي تيم ملحق شوند. بعد از آن هم دخالت نيروي دريايي كشور هند در پرواز پرسپوليس بود. 
جايي كه به نظر مي‌رسيد بايد فدراسيون فوتبال هند تمام اقدامات لازم را انجام مي‌داد و مجوزهاي لازم را دريافت مي‌كرد. ابراهيم شكوري معاون اجرايي باشگاه پرسپوليس در اين رابطه روز گذشته گفت: «متاسفانه كشور هند اجازه پرواز به ما نمي‌دهد. اين موضوع از دست باشگاه پرسپوليس و فدراسيون فوتبال خارج است و به كشور هند مربوط مي‌شود. فرودگاه شهر گوا در اختيار نيروي دريايي هند قرار دارد و تا روز گذشته همه‌چيز براي سفر ما «اوكي» بود، اما امروز اين مشكل پيش آمده است. بارهاي تيم ما هم در هواپيماست و منتظريم تا اين مشكل برطرف شود.» اما سومين مورد از مشكلات ميزباني هندي‌ها هم كه از چند روز قبل مشخص شد، نبود برنامه خاصي در كشور هند براي مقابله با بيماري كروناست. طبق اعلام مديران باشگاه‌ پرسپوليس خبري از حباب ايمن در هند نخواهد بود و پرسپوليسي‌ها به هتلي مي‌روند كه قرنطينه نيست و نزديك به 250 اتاق دارد و از غذاخوري مشترك، لابي، استخر و ساير فضاهاي مشترك بهره مي‌برند. 
شكوري در اين رابطه افزود: «حبابي كه براي رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي سال گذشته در قطر وجود داشت، در هند وجود ندارد. مجبور شديم اين هتل را بگيريم. اين بهترين هتلي است كه در شهر گوا وجود دارد و الريان قطر هم در همين هتل اسكان دارد. ما نمي‌دانيم اصلا چطور اين امكانات تاييد و به هند ميزباني داده شده است. من قبلا هم گفتم، ما به كشوري مي‌رويم كه شرايط بسيار ويژه‌اي دارد. هند مانند قطر، امارات و حتي ايران نيست و شرايط متفاوتي دارد.» به هر ترتيب با هماهنگي‌هايي كه در كشور هند صورت گرفت پرواز كاروان پرسپوليس به اين كشور انجام شد. سرخ‌ها در نخستين بازي خود در ليگ قهرمانان آسيا روز چهارشنبه مقابل الوحده امارات قرار مي‌گيرند.
 ابراهيم شكوري پيش از عزيمت به هند گفت: «اميدواريم مشكلات ديگري براي تيم پيش نيايد و سفر و اردوي خوبي را در هند داشته باشيم.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون