• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4899 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۲ فروردين

استقلال امروز راهي عربستان مي‌شود

نگاهي به وضعيت گروه آبي‌ها

استقلالي‌ها امروز ساعت 16:30 عازم عربستان مي‌شوند تا در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا حاضر شوند. استقلال در گروه سوم اين مسابقات با تيم‌هاي الدحيل قطر، الاهلي عربستان و الشرطه عراق همگروه است؛ گروهي كه در روز قرعه‌كشي به گروه مرگ موسوم شد اما در ادامه و با توجه به وضعيت تيم‌ها در اين گروه ديگر كسي علاقه ندارد گروه C را گروه مرگ بنامد. 
در حال حاضر تيم الاهلي يكي از بدترين دوران خودش را سپري مي‌كند. اين تيم در ليگ عربستان در ۶ بازي آخر خودش بازنده از زمين خارج شده و در رده هفتم جدول رده‌بندي قرار دارد. الاهلي در ۸ بازي آخرش برنده نشده. مديران اين تيم عربستاني به تازگي سرمربي جديدي را هم استخدام كرده‌اند. لاورنتسيو ريجكا، مربي رومانيايي قرار است هدايت تيم را در ليگ قهرمانان آسيا برعهده بگيرد. اين مربي تنها چند روز فرصت دارد تا با شرايط تيم آشنا شود و بعيد به نظر مي‌رسد بتواند تغيير چشمگيري در شرايط الاهلي ايجاد كند. 
ديگر همگروهي استقلال الدحيل قطر است. تيمي كه جمعه‌شب با اتمام ليگ ستارگان قطر با ايستادن در جايگاه نايب قهرماني به كارش پايان داد. آنها در كورس قهرماني به السدي قافيه را واگذار كردند كه بدون شكست فاتح ليگ شد. الدحيل در 10 بازي آخر خود در ليگ صاحب ۹ برد و يك شكست شده است و از شرايط خوبي بهره مي‌برد. با اين حال تحمل 5 شكست در ليگ ستارگان قطر در اين فصل و با توجه به ستارگاني كه الدحيل دراختيار دارد نشان مي‌دهد تيم قطري آنچنان فصل مقتدرانه‌اي را پشت‌‌سر نگذاشته است. 
سومين همگروهي استقلال تيم الشرطه عراق هم در 10 بازي آخرش در ليگ صاحب ۶ برد، 2 تساوي و 2 شكست شده است. آنها در آخرين بازي خود قبل از اعزام به عربستان 3 بر يك مقابل النجف شكست خوردند. الشرطه در جدول ۲۰ تيمي عراق در رده سوم قرار‌ دارد در حالي كه فاصله‌اش با صدرنشين ليگ ۱۰ امتياز است. 
به اين ترتيب مي‌توان گفت استقلال كه با آمدن فرهاد مجيدي شرايط بهتري را در چند بازي آخر ليگ تجربه كرده از شانس خوبي براي مقابله با اين تيم‌ها برخوردار است. با اين حال آنچه ممكن است در كار آبي‌ها براي كسب نتايج ايده‌آل در ليگ قهرمانان آسيا خلل ايجاد كند دست‌كم گرفتن تيم الاهلي به خاطر نتايج بازي‌هاي اخيرش است. بدون شك تيم عربستاني با همه مشكلاتي كه از سر گذرانده با توجه به سبقه و جايگاهي كه در آسيا دارد و همچنين شرايط ميزباني حريف دست و پا بسته‌اي نخواهد بود. اما بازي مقابل اين تيم مي‌تواند كليد صعود از اين گروه باشد و استقلال حتما بايد همانند دور قبل ليگ قهرمانان با قدرت آنها را شكست دهد. اگر بپذيريم كه مصاف استقلال و الدحيل نبردي به‌ شدت نزديك خواهد بود و الشرطه به عنوان ضعيف‌ترين تيم گروه روي كاغذ به استقلال امتيازات لازم را مي‌دهد، نبرد برابر الاهلي بسيار سرنوشت‌ساز خواهد بود. 
بردن الاهلي از يك منظر ديگر هم بسيار بااهميت است. باتوجه به افزايش تعداد گروه‌ها و تغيير شرايط نحوه صعود تيم‌هاي دوم از گروه كه به صورت 6 تيم برتر از 10 تيم گروه‌هاي ده‌گانه است، كسب حداكثر امتيازات مقابل الاهلي مي‌تواند شانس خوبي را براي استقلال فراهم كند كه در نبرد با ساير تيم‌هاي دوم بتواند از گروهش صعود كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون