• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4908 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱ ارديبهشت

حادثه

صدور ۱۰۸۶ مجوز سقط درماني در سال گذشته

 اداره كل پزشكي قانوني استان تهران اعلام كرد:«طي سال ۱۳۹۹، ۱۰۸۶ مورد مجوز سقط درماني صادر شد.»  بنا به اين گزارش در سال گذشته ۱۶۹۴ نفر براي دريافت مجوز سقط درماني به مراكز پزشكي قانوني استان تهران مراجعه كردند كه اين تعداد در مقايسه با مدت مشابه سال ۹۸ كه تعداد درخواست براي صدور مجوز سقط درماني ۱۸۷۰ مورد اعلام شده بود ۹ درصد كاهش يافته است.  در گزارش اداره كل پزشكي قانوني استان تهران تاكيد شده:«شرايط ضروري براي صدور مجوز سقط درماني به دو گروه تقسيم مي‌شود، گروه اول شرايط مربوط به ناهنجاري‌هاي جنيني و گروه دوم مربوط به وجود يك بيماري جدي در مادر است. در مورد مشكلات و ناهنجاري‌هاي جنيني، تشخيص قطعي ناهنجاري از طريق آزمايش ژنتيك معتبر يا سونوگرافي معتبر است كه آن ناهنجاري موجب حرج مادر شود. رضايت آگاهانه و كتبي مادر، سن بارداري كمتر از ۱۹ هفته براساس سونوگرافي با سريال معتبر و اينكه حرج مادر توسط 3 متخصص تشخيص نوع ناهنجاري كه به تاييد پزشكي قانوني برسد نيز از ضروريات صدور مجوز سقط درماني توسط پزشكي قانوني است.»


6  كارگر در حادثه آتش ‌سوزي جان  باختند 

آتش‌سوزي در كارخانه «اسفنج‌سازي» روستاي كرشت واقع در شهرستان پرديس تهران موجب مرگ ۶ كارگر و مصدوميت ۸ نفر شد. به گزارش ايلنا، قبل از ظهر دوشنبه حادثه‌اي در شركت «اسفنج‌سازي» در روستاي كرشت شهرستان پرديس تهران به وقوع پيوست كه اين آتش‌سوزي به مرگ ۶ كارگر زن و مرد و مصدوميت 8 نفر ديگر منجر شد . 3 نفر از مجروحان حادثه، كارگرند كه دچار سوختگي سطحي شده و باقي مصدومان، خارج از كارخانه دچار سوختگي شده‌اند كه ظاهرا از اين تعداد 3 نفر به صورت سرپايي مداوا شده‌اند و حال دو نفر از مصدومان وخيم گزارش شده كه يكي از آنها با اورژانس هوايي و نفر بعدي با آمبولانس به بيمارستان‌هاي شهر تهران منتقل شده‌اند. گفته مي‌شود جانباختگان اين حادثه هولناك، افرادي محبوس در سوله بودند كه بر اثر سوختگي زياد با رده سني ۲۰ تا ۴۵ سال قابل شناسايي نيستند.


نزاع در محله نظام‌ آباد با ۳ كشته

رييس پليس آگاهي تهران بزرگ از نزاع منجر به مرگ 3 تن در محله نظام آباد خبر داد. سردار عليرضا لطفي درگفت‌وگو با خبرنگاران گفت: حوالي ساعت 22 و 30 يكشنبه شب، كارآگاهان اداره دهم پليس اگاهي پايتخت و بازپرس ويژه قتل در جريان مرگ 3 مرد جوان در يكي از بيمارستان‌هاي پايتخت قرار گرفتند. در پي آن كارآگاهان جنايي پليس آگاهي به همراه بازپرس شعبه سوم دادسراي امور جنايي پايتخت راهي محل شدند. در تحقيقات ميداني مشخص شد دو گل‌فروش بساطي در خيابان سبلان شمالي با 3 سرنشين خودروي پژو درگير شده و يكي از گلفروشان كه صاحب اصلي بساط بود با ضربات متعدد چاقو 3 جوان پژوسوار را مجروح كرده است. با انتقال 3 مصدوم به بيمارستان، متاسفانه مرگ اين افراد در پي شدت جراحات وارده تاييد شد. گلفروشان به دنبال اين درگيري خوني سوار بر خودروي نيسان خود شده و از محل متواري مي‌شوند اما ماموران كلانتري كه با اطلاع از درگيري به تعقيب سرنشينان نيسان پرداختند چند خيابان پايين‌تر از محل درگيري موفق مي‌شوند راننده خودروي نيسان را دستگير كنند اما متهم اصلي فرار مي‌كند. با دستور بازپرس ويژه قتل تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ وارد رسيدگي به موضوع شدند و تحقيقات از اين متهم در حال انجام است. با دستور بازپرس شعبه سوم دادسراي امور جنايي پايتخت، تحقيقات براي دستگيري متهم فراري ادامه دارد.»


تصادف شديد ميني‌بوس با تير برق در سعادت‌ آباد تهران

 تصادف شديد ميني‌بوس با ستون برق در سعادت‌آباد تهران موجب شكستن و سقوط تير برق به داخل خيابان و نيز قطع برق محله شد.
به گزارش ركنا، به دنبال تماس شهروندان با سامانه 125 در ساعت 8 و 14 دقيقه صبح ديروز بلافاصله با هماهنگي ستاد فرماندهي سازمان آتش‌نشاني تهران، آتش‌نشانان ايستگاه 58 به سعادت‌آباد، بلوار ايثارگران شمالي رهسپار شدند. به گفته حميدرضا كشاورز؛ فرمانده آتش‌نشانان اعزامي، يك دستگاه ميني‌بوس در مسير جنوب به شمال بلوار ايثارگران در منطقه سعادت‌آباد درحال حركت بود كه به دليل نامعلومي از مسير اصلي خود خارج شده و به ‌شدت با تير برق 20 كيلوولت در وسط اين بلوار برخورد كرد.
او افزود:«براثر اين حادثه، تير برق شكست و به داخل خيابان سقوط كرد كه باعث مسدود شدن خيابان و عبور و مرور خودروها همچنين قطع برق محله در اطراف محل حادثه شد.»
كشاورز با بيان اينكه راننده قبل از رسيدن آتش‌نشانان با كمك شهروندان از داخل ميني‌بوس خارج شده بود، گفت:«آتش‌نشانان ابتدا با قرار دادن علايم راهنمايي در طول مسير بلوار و نيز اطراف صحنه حادثه، ايمني محل را فراهم كرده سپس برق ميني‌بوس را قطع كردند. در جريان اين حادثه راننده ميني‌بوس كه مردي 55 ساله بود از ناحيه پا دچار مصدوميت شد كه آتش‌نشانان او را جهت مداوا و انتقال به مركز درماني به عوامل اورژانس تحويل دادند. علت بروز اين حادثه از سوي پليس راهور منطقه در دست بررسي است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون