• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4909 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲ ارديبهشت

نگاهي به درخشش تيم فولاد در ليگ قهرمانان آسيا

فولاد به سبك جواد لاليگايي

مرضيه حسين‌خاني

 

سه‌شنبه شب سه تيم ايراني پرسپوليس، فولاد و تراكتور در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا به مصاف رقباي خود رفتند. پرسپوليس در آخرين بازي دور رفت مرحله گروهي توانست با نتيجه دو بر يك از سد گوآي هند ميزبان بازي‌هاي گروه پنجم عبور كند. پرسپوليس با اين برد ۹ امتيازي شد و با فاصله ۵ امتيازي نسبت به الوحده امارات در صدر جدول قرار گرفت. فولاد ديگر نماينده ايران مقابل تيم قدرتمند النصر با تساوي يك بر يك به كار خود پايان داد و پنج امتيازي شد. فولاد با اين تك امتياز، ۵ امتيازي شد و كنار النصر كه آنها هم ۵ امتياز دشت كرده‌اند در رده دوم ايستاد. النصر به دليل تفاضل گل بهتر صدرنشين است. تراكتور هم با ثبت سومين تساوي پياپي اين‌بار مقابل نيروي هوايي عراق سه امتيازي شد و با توجه به برد جالب ۴ بر يك شارجه مقابل پاختاكور با سه امتياز در رده دوم گروه خودش جا گرفت. شارجه در اين گروه با ۷ امتياز صدرنشين است. 
در اين چند روزي كه از شروع ليگ قهرمانان گذشته بازي‌هاي خوب نمايندگان ايران ورد زبان رسانه‌هاي داخلي و خارجي شده است. مخصوصا شكست‌ناپذيري نمايندگان كشورمان بسيار مورد توجه قرار گرفته است. با اين حال بردهاي متوالي پرسپوليس مقابل رقبا و سه تساوي پياپي تراكتور اندازه عملكرد خوب فولاد شگفت‌انگيز به نظر نمي‌رسند. پرسپوليس نايب‌قهرمان آسياست و جزو چند مدعي اصلي قهرماني به حساب مي‌آيد. گرچه ثبت ركورد سه پيروزي متوالي در آغاز رقابت‌ها تاكنون براي اين تيم سابقه نداشته اما پرسپوليس تيمي است كه يك سر و گردن از رقبايش بالاتر است و حتي وقتي از رقبا عقب مي‌افتد اكثر قريب به اتفاق هواداران مطمئنند تيم‌شان به بازي برمي‌گردد. در مورد تراكتور هم بايد گفت كه گرچه شكست‌ناپذيري‌شان جالب توجه است اما با كسب سه امتياز از سه بازي و با توجه به فرمت جديد صعود از گروه وضعيت خوبي در ادامه، اگر همين روند را پيش بگيرند، نخواهند داشت.  شرايط فولاد اما متفاوت است. اين تيم ابتدا توانست در پلي‌آف العين امارات را كه سابقه قهرماني در ليگ قهرمانان آسيا را دارد ۴ بر صفر شكست دهد و سپس در دور گروهي ابتدا السد را متوقف كرد و سپس الوحدات اردن را از پيش‌رو برداشت. آنها مقابل النصر نايب‌قهرمان فصل قبل منطقه غرب ليگ قهرمانان آسيا به تساوي يك بر يك رسيدند. تيم جواد نكونام به گواه بسياري از كارشناسان يكي از تيم‌هاي جذاب اين دوره از مسابقات است. يك تيم منظم، هدفمند و پرتلاش كه از استراتژي‌هاي خوبي براي رسيدن به دروازه حريف و دفاع از دروازه‌ خودي استفاده مي‌كند. حضور بازيكناني نظير صالح هرداني در سمت راست و وحيد حيدريه در سمت چپ كه نفوذهاي زيادي در طول بازي انجام مي‌دهند و دو بازيكن تاثيرگذار خارجي به نام‌هاي پاتوسي و شيمبا در نوك حمله تيم و دو هافبك جنگنده در مركز ميدان يعني آبشك و نيك‌نفس هارموني خوبي به تيم فولاد داده است. 
فولاد در بازي مقابل السد ابتدا پيش افتاد اما با يك اشتباه كوچك در اواخر بازي برد را با تساوي عوض كرد. اين اتفاق در بازي مقابل النصر نيز رخ داد. هر دو گل خورده فولاد در شرايطي وارد دروازه محسن فروزان شد كه اگر فولادي‌ها كمي باتجربه‌تر مي‌بودند، مي‌توانستند به راحتي از برتري خود محافظت كنند و حالا با ۹ امتياز صدرنشين بلامنازع گروه‌شان باشند. با اين حال آنها هنوز هم يكي از شانس‌هاي اصلي صعود از گروه‌شان به حساب مي‌آيند؛ حتي به عنوان تيم دوم. فعلا فولاد با ۵ امتياز بهترين تيم دوم گروه‌هاي يك تا پنج منطقه غرب آسيا به حساب مي‌آيد و اين يعني اگر آنها به روند خوب‌شان ادامه دهند و حتي در همين وضعيت بمانند مي‌توانند جواز حضور در دور حذفي ليگ قهرمانان آسيا را به دست آورند. 
جواد نكونام به عنوان سرمربي فولاد ثابت كرده است قابليت‌هاي زيادي در عرصه مربيگري دارد. او در نخستين تجربه بين‌المللي‌اش در قامت مربي نشان داده هم از هوش و دانش كافي براي انجام ماموريت‌هايش برخوردار است و هم از پرستيژ بالايي بهره مي‌برد. بالاخره هرچه نباشد او جواد لاليگايي يكي از بزرگ‌ترين ستاره‌هاي تاريخ فوتبال ايران به حساب مي‌آيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون