• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4909 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲ ارديبهشت

فينال ليگ برتر بسكتبال پاياپاي پيش مي‌رود

مدعي اول قهرماني صدتايي شد

در دومين ديدار از بازي‌هاي فينال ليگ برتر بسكتبال سه‌شنبه شب دو تيم شهرداري گرگان و مهرام تهران به مصاف هم رفتند و بر خلاف بازي رفت كه با برتري گرگاني‌ها به پايان رسيده بود، مهرام توانست با ثبت يك نتيجه بسيار خوب حريفش را شكست دهد. اين نخستين باخت تمام فصل جاري براي شهرداري گرگان بود. مهرام با اين برد در مجموع ديدارهاي فينال با حريفش به تساوي يك بر يك رسيد. 
در كوارتر نخست شهرداري گرگان برخلاف انتظار نتوانست بر بازي مسلط شود. مهرام خيلي زود حريفش را تحت فشار قرار داد و توانست فاصله امتيازي خوبي ايجاد كند. صمد نيكخواه بهرامي ستاره مهرام در كوارتر نخست بود. حاصل تلاش دو تيم در يك چهارم ابتدايي بازي ثبت نتيجه 35 بر 20 به نفع مهرام بود. 
در كوارتر دوم باز هم اين مهرام بود كه بهتر كار را آغاز كرد. آنها نه تنها به شاگردان مهران شاهين‌طبع اجازه خودنمايي و كاهش اختلاف را ندادند بلكه لحظه به لحظه اين فاصله را بيشتر كردند. تيم تحت هدايت علي آرزومندي در اين يك چهارم با نتيجه 25 بر 16 به برتري دست پيدا كردند و در مجموع با حساب 60 بر 36 پيش افتادند. ثبت اين نتيجه در نيمه نخست چيزي شبيه به معجزه بود و براي جبرانش تنها يك معجزه مي‌توانست كارگر باشد كه چنين نشد. 
در كوارتر سوم شهرداري گرگان بهتر كار كرد و اندكي از فاصله‌اش را با حريف كاهش داد و در نهايت با حساب 21 بر 16 برنده شد تا نتيجه به 76 بر 57 به نفع مهرام تغيير كند. با اين حال اين معجزه‌اي نبود كه به گرگاني‌ها براي برد كمك كند. 
در كوارتر چهارم و آخر بازي مهرام دوباره بر بازي مسلط شد و بازيكنان شهرداري كه انگيزه‌اي براي ادامه و تغيير نتيجه نداشتند امتيازها را يكي پس از ديگري به حريف واگذار كردند. مهرام كوارتر چهارم را با حساب 25 بر 21 برنده شد تا با ثبت نتيجه عالي 101 بر 78 برنده بازي لقب بگيرد. با اين نتيجه دو تيم در فينال ليگ برتر بسكتبال به تساوي يك بر يك رسيدند. در نخستين بازي دو تيم اين شهرداري گرگان بود كه توانست با نتيجه 84 بر 72 از سد مهرام عبور كند. 
مهران شاهين‌طبع، سرمربي تيم بسكتبال شهرداري گرگان، پس از باخت شاگردانش مقابل مهرام گفت: «فكر مي‌كنم يك مقدار در دفاع خوب نبوديم‌ و توپ‌هاي ما در حمله خيلي خوب به چرخش درنيامد. مهرام بهتر بازي كرد.» او درباره پيش‌بيني‌اش براي بازي سوم دو تيم نيز اظهار كرد: «بازي سوم يك مسابقه جديد است و مي‌خواهيم با برطرف ساختن نقاط ضعف خود بهتر شويم.» سرمربي شهرداري گرگان درباره عملكرد ضعيف ستاره‌هايي چون محمد ‌جمشيدي گفت: «بعضي اوقات شرايط بازيكنان را مهيا مي‌كنيم تا بازي‌ كنند، اما گاهي باتجربه‌ها شرايط‌شان خوب ‌نيست. با اين وجود او بازيكن بزرگي است و خيلي به ما كمك‌ كرده است.» او در پايان گفت: «پلي‌آف اين‌طور است كه بايد شرايط هر بازي را كنار بگذاريد و براي بازي بعد آماده شويد. از نظر من خسته نبوديم و شرايط به نوعي بود كه من حس مي‌كردم راحت مي‌بريم اما نشد. باخت ضعف كادرفني است و بايد بهتر كار كند.»
فينال سوم دو تيم امشب (پنجشنبه) از ساعت 21 آغاز مي‌شود. هر تيمي كه بتواند در مجموع پنج بازي به سه برد دست پيدا كند فاتح فصل جاري ليگ برتر بسكتبال خواهد شد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون