• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4955 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۹ خرداد

خبر

۳ كارگر بر اثر سقوط  بالابر كشته  و  مصدوم شدند

بر اثر سقوط دستگاه بالابر از طبقه چهارم يك ساختمان نيمه‌كاره در تهران 3 كارگر ساختماني كشته و مصدوم شدند. به گزارش ايلنا، عصر روز پنجشنبه 3 كارگر به دليل نقص فني دستگاه بالابر از طبقه چهارم يك ساختمان نيمه‌كاره واقع در خيابان شهيد مطهري سقوط كردند كه بر اثر آن دو كارگر ساختماني كشته و يك نفر ديگر مصدوم شد. نيروهاي  امدادي  مستقر در محل حادثه گزارش داده‌اند كه اين كارگر در حال حمل سنگ بوده و تنها كارگر مصدوم اين حادثه نيز به دليل شدت جراحات روانه بيمارستان شد.


فوت ۱۲۷ بيماركرونايي  دركشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت در شبانه‌روز 27 تا 28 خرداد ۱۰ هزار و ۱۰۰ بيمار جديد مبتلا به كوويد-۱۹ در كشور شناسايي شد و مجموع بيماران كوويد-۱۹ در كشور به 3 ميليون و ۸۰ هزار و ۵۲۶ نفر رسيد. همچنين در همين بازه زماني ۱۲۷ بيمار كوويد-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان اين بيماري به ۸۲ هزار و ۷۴۶ نفر رسيد. شمار مبتلايان كوويد- ۱۹ در جهان هم تا عصر ديروز به ۱۷۸ ميليون و ۲۰۳ هزار و ۵۲۳ نفر رسيد و تا امروز و از ابتداي شيوع ويروس كرونا در جهان 3 ميليون و ۸۵۷ هزار و ۹۳۹ نفر نيز بر اثر ابتلا به اين بيماري جان خود را از دست داده‌اند. تا عصر ديروز امريكا با بيش از ۳۴.۳ ميليون مبتلا و بيش از ۶۱۶  هزار قرباني همچنان در صدر فهرست كشورهاي درگير با بيماري كوويد-۱۹ قرار داشت. هند با آمار بيش از ۲۹.۷ ميليون مبتلا در رتبه دوم جهاني و برزيل با ۱۷.۷ ميليون مبتلا در رده‌هاي بعدي جدول بودند.


هشدار درباره افزايش كودكان كار

فاطمه قاسم‌زاده؛ فعال حوزه كار كودك و عضو هيات‌مديره انجمن پويا گفت:«هر چند در حوزه كار كودكان اقداماتي از سوي برخي ارگان‌ها و نهادها انجام مي‌شود اما بيشتر اين اقدامات به جاي ريشه‌كني كار كودك در جهت جمع‌آوري كودكان كار است.» قاسم‌زاده درگفت‌وگو با ايرنا گفت:«امسال سازمان ملل، يونيسف و سازمان بين‌المللي كار اعلام كردند كه امسال، سال حذف كار كودك باشد. واقعيت اين است كه حذف كار كودك يكدفعه صورت نمي‌گيرد و به هر حال بايد برنامه‌ريزي كرد. اين برنامه‌ريزي هم نياز به زمان دارد. اما وضعيت كار كودك در جامعه ما وضعيت مناسبي نبوده زيرا كار كودك به هر حال به شرايط اقتصادي و اجتماعي جامعه ارتباط دارد و هرچه اين شرايط اقتصادي- اجتماعي نابسامان باشد طبيعتا تبعات و پيامدهايش دامنگير خانواده‌ها و كودكان مي‌شود. متاسفانه كرونا هم در سطح جهاني و هم دركشور ما از عوامل افزايش كار كودكان بوده. طبق آماري كه وزير آموزش و پرورش اعلام كرد وقتي مدارس را بستند و آموزش را از طرق مجازي به صورت سامانه شاد ادامه دادند ۵ ميليون كودك دانش‌آموز از تحصيل بازماندند.كودكاني كه در واقع متعلق به خانواده‌هاي كمتر برخوردار بودند چون امكان دسترسي به ابزار آموزش مجازي را نداشتند علاوه بر بازماندگاني كه قبلا به دلايلي مثل فقر از تحصيل بازمانده بودند حدود ۵ ميليون دانش‌آموز هم به دليل بسته شدن مدارس و نبود امكانات آموزش مجازي به جمعيت بازماندگان از تحصيل اضافه شد كه متاسفانه فكري هم براي اين كودكان صورت نگرفت و اين جمعيت هم به كودكان كار پيوستند و ديگر به سراغ آموزش و تحصيل نرفتند. علاوه بر اين اگر خانواده‌‌ها؛ به خصوص خانواده‌هاي كمتر برخوردار، شغلي داشتند به دليل كرونا شغل خود را از دست دادند و اين امر هم باعث شد به درصد كودكان كار افزوده شود.» قاسم‌زاده درباره راهكارهاي موثر دركاهش كار كودكان گفت:«بزرگ‌ترين راهكار به كاهش علت برمي‌گردد. وقتي مي‌گوييم علت كار كودك، شرايط اقتصادي- اجتماعي، فقر و فاصله طبقاتي و عدم دستيابي دهك‌هاي پايين به حداقل نيازهاي زندگي است؛ بنابراين براي بهبود شرايط كودكان و كاهش كار آنها بايد شرايط اقتصادي و اجتماعي را بهبود بخشيد كه البته دركشور ما روز به روز در حال بدتر شدن است. خانواده‌هايي كه قبلا كودك كار نداشتند اكنون براي كسب درآمد كودكان خود را براي كار مي‌فرستند زيرا وضعيت اقتصادي آنها طوري است كه مجبور به اين كار مي‌شوند. بنابراين متاسفانه دركشور ما نه تنها آمار كودكان كار كم نمي‌شود بلكه افزايش پيدا مي‌كند».


فاضلاب «كوت عبدالله» در  سطح شهر جاري  شد

 بروز مشكل فني در ايستگاه پمپاژ كوت عبداللهي شهرستان كارون باعث بالا زدن مجدد فاضلاب در اين شهرستان شد. به گزارش ركنا، در دو روز اخير بروز مشكل فني در ايستگاه پمپاژ كوت عبداللهي شهرستان كارون، بالا زدن مجدد فاضلاب در اين شهر را به همراه داشت. سيدجمال‌الدين موسوي، معاون بهره‌برداري توسعه فاضلاب شركت آب و فاضلاب كارون درباره علت بالا زدن مجدد فاضلاب دركارون گفت:«پمپ مكش فاضلاب ايستگاه كوت عبداللهي در منطقه پيچ خزامي شهرستان كارون دچار مشكل فني شد و از مدار خارج شده است. اين اتفاق باعث شد تا فاضلاب در منطقه خزامي شهرستان كارون دچار بالازدگي شود و البته يك دستگاه پمپ جايگزين در اين ايستگاه قرار داده شده اما به قدرت پمپ اصلي ايستگاه نيست. در حال حاضر7دستگاه تانكر براي مكش فاضلاب رها شده در منطقه به‌ كار گرفته شده و تنها در خيابان عباسپور اين منطقه فاضلاب در سطح خيابان جاري است. اين نوع مشكلات فني ممكن است براي پمپ‌ها و تجهيزات ايستگاه‌هاي آب و فاضلاب رخ دهد و پمپ اصلي ايستگاه در دست تعمير است و تا روز شنبه وارد مدار مي‌شود».

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون