• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4956 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۳۰ خرداد

سرخ‌هاي تهران و تبريز امروز در فينال سوپرجام مقابل يكديگر قرار مي‌گيرند

پرسپوليس- تراكتور، جنگ بر سر جام

گروه ورزش

امروز و از ساعت 50: 19 در ورزشگاه آزادي فينال سوپرجام فوتبال ايران بين دو تيم پرسپوليس و تراكتور برگزار مي‌شود. سرخ‌هاي تهران به عنوان قهرمان ليگ برتر پا به اين مسابقه مي‌گذارند و سرخ‌هاي تبريز به عنوان قهرمان جام حذفي. قضاوت اين ديدار به عهده علي صفايي گذاشته شده و حسن ظهيري به همراه محمدعلي پورمتقي به عنوان كمك او را همراهي مي‌كنند.

رقابت حساس پرسپوليس و تراكتور پيش‌درآمدي است براي شيفت فوتبال ايران از ملي به باشگاهي. در دو هفته گذشته به واسطه حضور تيم ملي ايران در رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني در منامه بيشتر اخبار فوتبالي حول و حوش يوزهاي ايراني و چهار بازي حساس‌شان مقابل بحرين و عراق و هنگ‌كنگ و كامبوج بود و حالا با برگزاري ديدار فينال سوپرجام توجه هواداران دوباره به رقابت‌هاي باشگاهي معطوف خواهد شد. چند روز بعد هم با شروع هفته بيست‌وچهارم ليگ برتر اين مسابقات هم از سر گرفته مي‌شود. 
شاگردان يحيي گل‌محمدي و رسول خطيبي در شرايطي مقابل هم صف‌آرايي مي‌كنند كه پرسپوليس با كسب ۴۸ امتياز و تفاضل گل كمتر نسبت به سپاهان در رده دوم جدول رده‌بندي ليگ قرار دارد و يكي از دو شانس اصلي كسب عنوان قهرماني به حساب مي‌آيد. تراكتور اما با ۳۳ امتياز عملا شانسي براي قهرماني ندارد و تنها هدفش كسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا براي فصل آينده است. پرسپوليس از ۵ بازي آخر خود در همه رقابت‌ها صاحب ۴ برد و يك تساوي شده و تراكتور در پنج بازي آخرش سه تساوي، يك شكست و يك پيروزي به دست آورده. با اين حال اختلاف ۱۵ امتيازي دو تيم در جدول و شرايط‌شان در بازي‌هاي قبل به هيچ عنوان نمي‌تواند پيش‌بيني خاصي از نتيجه بازي ارايه دهد چرا كه ديدار دو تيم پرطرفدار كشورمان هميشه تحت‌تاثير هيجان مسابقه و مسائل روحي- رواني قرار داشته؛ ديداري كه در اين چند سال تبديل به يكي از رقابت‌هاي كلاسيك فوتبال ايران شده است. 
آخرين باري كه پرسپوليس و تراكتور مقابل هم قرار گرفتند برمي‌گردد به دور رفت ليگ برتر كه دو تيم در ورزشگاه يادگار امام تبريز به مصاف هم رفتند و تيم مهمان موفق شد با تك‌گل سيد جلال حسيني از سد رقيبش عبور كند. به جز اين پرسپوليس و تراكتور تاكنون ۴۷ بار مقابل يكديگر قرار گرفته‌اند كه سهم پرسپوليس ۲۱ برد بوده و سهم تراكتور ۱۰ پيروزي. ۱۶ ديدار دو تيم هم به تساوي كشيده شده است. همچنين در ۹ بازي اخير دو تيم پرسپوليس ۵ پيروزي به دست آورده و سهم تراكتور تنها يك برد بوده است. وضعيت دو تيم از نظر تعداد قهرماني در سوپرجام هم نشان مي‌دهد كفه ترازو به نفع پرسپوليس سنگيني مي‌كند. اين تيم به عنوان پرافتخارترين تيم سوپرجام در سه فصل گذشته سه بار پياپي فاتح اين جام شده است. اما تراكتور در صورت قهرماني براي نخستين‌بار مي‌تواند جام را بالاي سر ببرد.
يكي از نكات جالب بازي فينال سوپرجام حضور هر دو تيم فيناليست در مرحله حذفي ليگ قهرمانان آسياست. پرسپوليس و تراكتور به همراه استقلال سه نماينده فوتبال ايران هستند كه موفق شدند جواز حضور در دور يك‌هشتم ليگ قهرمانان آسيا را تقريبا يك ماه و نيم پيش به دست آورند. اين سه تيم بايد سه ماه ديگر و در شهريورماه بازي‌هاي خود را در اين تورنمنت و در دور حذفي ادامه دهند. پرسپوليس به مصاف استقلال تاجيكستان مي‌رود و تراكتور با النصر عربستان روبرو خواهد شد. 
يكي از نگراني‌هاي يحيي گل‌محمدي براي بازي امروز مصدوميت وحيد اميري و كمال كاميابي‌نياست. اين دو نفر در جريان رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني و در اردوي تيم ملي آسيب ديدند و بازي سوپرجام را از دست دادند. به جز اين دو نفر حسين‌ كنعاني‌زادگان و احمد نوراللهي كه در چهار بازي تيم ملي در بيشتر دقايق بازي كردند هم احتمالا با خستگي روبرو خواهند بود. همچنين ميلاد سرلك و سيامك نعمتي هم همراه تيم ملي بودند و در اين مدت تمرين كنار ساير بازيكنان پرسپوليس را از دست دادند. در سمت مقابل رسول خطيبي، محمدرضا اخباري دروازه‌بان تيمش را به دليل حضور در اردوي تيم ملي و اكبر ايماني و پيمان بابايي را به دليل آسيب‌ديدگي در اختيار نداشت. البته گفته مي‌شود ايماني و بابايي توانسته‌اند با ريكاوري به موقع خودشان را آماده حضور در سوپرجام كنند و در صورت صلاحديد كادر فني در اين رقابت حاضر خواهند شد. 
فينال سوپرجام از حيث اهميت به دليل تك‌بازي بودن در حد و اندازه‌هاي ليگ برتر يا جام حذفي نيست اما به هر حال جامي است كه به دست آوردنش زينت‌بخش ويترين افتخارات يك باشگاه خواهد بود. از همين منظر احتمال اينكه هر يك از دو تيم بخواهند اين بازي را دست‌كم بگيرند بسيار اندك است و امروز شاهد يك رقابت تمام‌عيار براي رسيدن به يك عنوان قهرماني خواهيم بود. 
از اتفاقات حاشيه‌اي قبل از اين بازي مي‌توان به بليت‌فروشي باشگاه پرسپوليس براي مسابقه بدون تماشاچي اشاره كرد! طبق گزارش‌ها و در حالي كه به دليل شيوع كرونا حضور تماشاگران در استاديوم ممنوع است باشگاه پرسپوليس تصميم گرفت به شيوه‌اي جديد از هوادارانش كمك مالي بگيرد و در اين راستا و با توجه به آنچه «درخواست طرفداران» گفته شد، براي بازي سوپرجام مقابل تراكتور بليت‌فروشي مجازي انجام داد. باشگاه پرسپوليس اعلام كرد كه بليت‌ها در سه سطح قيمتي با 15 هزار تومان، 30 هزار تومان و 50 هزار تومان به فروش خواهند رسيد و با خريد هر بليت، مكان مجازي تماشاگران براي حضور در استاديوم مشخص مي‌شود. همچنين براساس قرعه‌كشي مجموعا 18 سكه تمام، نيم و ربع به خريداران اهدا خواهد شد.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون