• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4956 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۳۰ خرداد

تاريخ‌سازي زنان تكواندوكار ايران در آسيا

اسماعيلي طلايي شد، كمراني بهترين مربي

در پايان رقابت‌هاي قهرماني آسيا، تيم ملي تكواندو زنان كشورمان با كسب 6 مدال رنگارنگ توانست براي نخستين مرتبه بر سكوي نايب قهرماني بايستد و تاريخ‌سازي كند؛ تيم ملي تكواندوي مردان نيز توانست عنوان سومي اين دوره از رقابت‌ها را به دست آورد.
بيست و چهارمين دوره مسابقات قهرماني آسيا 2021 لبنان با حضور 189 تكواندوكار از 21 كشور از روز چهارشنبه – 26 خرداد ماه در سالن نوهاد نوفال بيروت آغاز و روز جمعه 28 خرداد ماه به پايان رسيد. در پايان اين دوره رقابت‌ها، تيم ملي تكواندو زنان كشورمان كه تاكنون موفق به كسب سكو در اين رقابت‌ها نشده بود، در اين دوره تاريخ‌سازي كرد و با يك مدال طلا، يك نقره، 4 برنز و 265 امتياز عنوان نايب قهرماني قاره كهن را به خود اختصاص داد. هوگوپوشان كره‌جنوبي با 3 طلا، 2 نقره، يك برنز و 502 امتياز قهرمان شدند؛ ويتنام با يك طلا، يك نقره و 178 امتياز عنوان سومي را كسب كرد و اردن با يك طلا و 128 امتياز در رده چهارمي قرار گرفت.
نگار اسماعيلي، غزل سلطاني، ناهيد كياني، پريسا جوادي، مليكا ميرحسيني و زهرا پوراسماعيل در تركيب تيم زنان قرار داشتند. در رقابت‌هاي وزن ۴۶- كيلوگرم، نگار اسماعيلي ملي‌پوش تيم ملي تكواندوي بانوان كشورمان با كسب مدال طلا موفق شد طلسم ۱۳ ساله كسب مدال طلا توسط بانوان ايراني در مسابقات قهرماني آسيا را شكسته و بعد از فاطمه نعمتي نام خود را به عنوان دومين دارنده مدال طلاي مسابقات تكواندو در قاره آسيا ثبت كند. اسماعيلي در اين مسابقات ابتدا با نتيجه ۲۹ بر ۹ از سد زيودا آيريماتوا از قزاقستان گذشت و در ادامه مقابل ورونيكا گارسس از فيليپين به برتري ۲۲ بر ۴ رسيد. او در مرحله نيمه نهايي به مصاف شوخسانام ازاموا از ازبكستان رفت و با برتري ۲۸ بر ۷ فيناليست شد. اسماعيلي در ديدار نهايي نيز با نتيجه ۳۱ بر ۹ مي‌رئو كانگ از كره‌جنوبي را شكست داد و به مدال طلا رسيد. در كنار طلاي اسماعيلي ميرحسيني بر سكوي نايب‌قهرماني ايستاد و سلطاني، كياني، جوادي و پوراسماعيل به مدال برنز رسيد. ديگر افتخار تيم تكواندوي زنان ايران هم به مهرو كمراني سرمربي تيم ملي زنان رسيد. كمراني در پايان رقابت‌ها عنوان بهترين مربي زنان آسيا را به خودش اختصاص داد.  همچنين تيم ملي تكواندوي مردان كشورمان نيز با يك طلا، يك نقره، يك برنز و 207 امتياز بر سكوي سومي آسيا ايستاد. در بخش مردان كره‌‌جنوبي با 2 طلا، 2 نقره، يك برنز و 381 امتياز قهرمان شد، ازبكستان با يك طلا، 4 برنز و 239 امتياز عنوان نايب قهرماني را به دست آورد و اردن با يك طلا، يك نقره، يك برنز و 207 امتياز در رده چهارم قرار گرفت. تيم ملي مردان با تركيب آرمين هادي‌پور، سروش احمدي، ميرهاشم حسيني، اميرمحمد بخشي، مهران برخورداري و سجاد مرداني در اين رويداد حضور پيدا كرد كه موفق به كسب يك مدال طلا، نقره و برنز به ترتيب توسط مرداني، بخشي و هادي‌پور شد. هدايت اين نفرات برعهده فريبرز عسكري به عنوان سرمربي و وحيد عبداللهي به عنوان مربي است.
همچنين حسين لطفي، سينا بهرامي، مهدي جلالي، محمدرضا خاني، فرشته خزايي، يلدا ولي‌نژاد، زينب اسماعيلي و نفيسه رنگرززاده نفراتي بودند كه در مسابقات جام رياست فدراسيون جهاني در آسيا- كيش موفق به كسب سهميه حضور در اين مسابقات شده بودند و در اين رويداد شركت كردند كه درنهايت لطفي نايب قهرمان شد و جلالي، خزايي و اسماعيلي به مدال برنز رسيدند؛ مدال اين نفرات تنها در كارنامه ورزشكار ثبت مي‌شود و در رده‌بندي تيمي تاثيري ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون