• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4960 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۳ تير

وزارت كشور از تكميل نتايج انتخابات رياست‌جمهوري گزارش داد شوراي نگهبان تاييد كرد

سوت پايان انتخابات

همان زمان كه شوراي نگهبان يكي از كم‌سابقه‌ترين ردصلاحيت‌هاي تاريخ جمهوري اسلامي را رقم زد و 5 اصولگرا و 2 چهره نزديك به اصلاح‌طلبان اما بيرون تشكيلات جبهه اصلاحات را كه البته به عنوان مدعيان سيزدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري ايران اعلام كرد، بسياري از اين مي‌گفتند كه فاصله سيدابراهيم تا دروازه پاستور بيش از يك گام نيست. 
براساس آمار و ارقام نهايي كه ديروز ازسوي وزارت كشور منتشر شد ميزان مشاركت در انتخابات رياست‌جمهوري 28 ميليون و 750 هزار و 736 نفر بوده و از اين تعداد، 18 ميليون و 21 هزار و 945 نفر به رييسي راي داده‌اند. 
پس از رييسي، آراي باطله در جايگاه دوم قرار گرفته و با 3 ميليون و 740 هزارو 866 نفر ركوردي تازه در انتخابات ثبت كرده است. 
محسن رضايي، عبدالناصر همتي و اميرحسين قاضي‌زاده هاشمي هم به‌ترتيب در رتبه‌هاي بعدي ايستاده‌اند. 
نتايجي كه براساس اظهارات عباسعلي كدخدايي، سخنگوي شوراي نگهبان مورد تاييد اين نهاد نيز قرار گرفته و اين يعني سوت پايان انتخابات 1400 رسما به صدا درآمده است. همزمان احمد جنتي، دبير شوراي نگهبان نيز در همين راستا روز گذشته در جريان نشست شوراي نگهبان، نه‌تنها نتايج انتخابات را تاييد كرد، بلكه با بيان اينكه «الحمدلله انتخابات با موفقيت كامل و بدون هيچ تنشي و در آرامش كامل برگزار شد»، از نتايج آن نيز ابراز خرسندي كرد. 
او همچنين گفته است: «بايد بابت برگزاري اين انتخابات باشكوه شاكر خداوند متعال باشيم و الحمدلله اين رايي كه به رييس‌جمهور منتخب داده شد، حتما همه و به‌خصوص شخص رييس‌جمهور منتخب بايد قدردان اين مردم هميشه در صحنه باشند و رييس‌جمهور منتخب هم بايد در دوران رياست‌جمهوري تمام تلاش خود را به كار گيرد تا مشكلات مردم عزيز را حل كند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون