• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4960 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۳ تير

رييس دولت سيزدهم «تحقق عدالت» را «حياتي» مي‌داند يادگار امام، «منيت» را عامل «قهر و تلخ‌كامي»

آخرين فرصت

«ديگر فرصت آزمون و خطا نداريم»، اين يكي از كليدي‌ترين جملات رييس سيزدهمين دولت جمهوري اسلامي بود. سيدابراهيم رييسي كه اين روزها هم رييس دولت آينده است، هم رييس قوه قضاييه، هم نايب‌رييس مجلس خبرگان رهبري و هم عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در شرايطي روز گذشته همراه با مسوولان بلندپايه قوه قضاييه براي تجديدميثاق با آرمان‌هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي در حرم ايشان حاضر شد كه هنوز سرنوشت رياست اين قوه پس از او مشخص نيست و ابهامات بسياري درباره مديريت يكي از مهم‌ترين نهادهاي انتصابي جمهوري اسلامي در دوران پسارييسي مطرح است. او اما همزمان درگير چينش كابينه و انتخاب ياران خود براي معرفي به مجلس هم هست تا بتواند انتظارات 48درصدي را كه در انتخابات شركت كردند و 52درصدي كه عطاي صندوق راي را به لقايش بخشيدند، محقق كند. همه اينها باعث شده رييسي اين روزها يكي از مهم‌ترين چهره‌هاي سياسي ايران باشد و اظهاراتش مهم‌تر از هميشه. او در مراسم تجديدميثاق با آرمان‌هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي، برقراري عدالت در جامعه را امري حياتي خواند و از لزوم باور مردم توسط همه مسوولان جمهوري اسلامي و البته تحقق مطالبات روزهاي نخست پيروزي انقلاب در ايران آن هم پس از 40سال حكومت‌داري گفت.
رييسي در جريان اين ديدار گفته است: «امروز ما نبايد آزمون و خطا داشته باشيم، چون 40 سال از پيروزي انقلاب مي‌گذرد و بايد تمام دست‌اندركاران و خدمتگزاران در همه حوزه‌ها تلاش كنند كه به آنچه كه خواست امام (ره)، شهدا و رهبر معظم انقلاب است، عمل شود كه اين خواست هم جدا از خواست‌هاي مردم نيست كه بايد به خواست مردم كه اجراي عدالت است از سوي مسوولان تحقق بخشيده شود.» سيدحسن خميني، يادگار بنيانگذار جمهوري اسلامي نيز در اين ديدار از لزوم حل مشكلات در دولت آينده و البته پرهيز از خودمحوري گفت و تاكيد كرد: «اميد من در مسير پيش‌رو بسيار زياد است كه دولت جديد بتواند مشكلات كشور را حل كند. اما بيش از هر چيزي اميد من به خروج از منيت است؛ همان عاملي كه جامعه ما را چندپاره و مشكلات را صدافزون كرده و همه ما را در قهر و تلخ‌كامي فرو برده است.»
اين اما پايان كار سيدابراهيم رييسي نبود. او براي دومين‌بار از زمان اعلام نتايج انتخابات رياست‌جمهوري و در قامت رييس دولت سيزدهم با حسن روحاني، رييس‌جمهوري فعلي ايران ديدار كرد و درباره چند و چون اداره حكومت و البته انتقال قدرت به رايزني با او پرداخت. اينكه چه مسائل و موضوعاتي دقيقا در اين ديدار مورد بحث قرار گرفته چندان مشخص نيست ولي محمود واعظي، رييس‌دفتر رييس‌جمهوري تاكيد كرده كه در اين ديدارها فقط به موضوع تبريك بسنده نشده و درباره موضوعات حياتي بحث و تبادل‌نظر صورت گرفته است.
علي‌ايحال، حداقل تا اينجاي كار رابطه روحاني و رييسي مسالمت‌آميز بوده و بحث و تبادل‌نظر ميان اين رييس‌جمهوري فعلي و رييس دولت آينده به دور از برخي چالش‌ها برگزار شده ولي بايد منتظر ماند و ديد در روزهاي پس از تكيه زدن رييسي بر كرسي رياست‌جمهوري و خداحافظي حسن روحاني با پاستور، رابطه اين دو چگونه رقم خواهد خورد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون