• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4964 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۸ تير

نگاهي به آغاز قديمي‌ترين گرانداسلم تنيس

ويمبلدون اينجاست

مرضيه حسين‌خاني

چشم‌انداز زمين‌هاي تنيسي پوشيده از چمن، فضاي شاد و مفرح هواداران و تجمع برترين بازيكنان تنيس دنيا فقط يك معني دارد: ويمبلدون اينجاست. 

بعد از لغو مسابقات سال گذشته تنيس ويمبلدون به دليل شيوع ويروس كرونا، هواداران حسابي براي شروع اين رقابت‌ها لحظه‌شماري كردند. ويمبلدون تنها گرانداسلم لغو شده سال گذشته تنيس، از روز گذشته ۲۸ ژوئن آغاز شده و تا ۱۱ جولاي ادامه پيدا خواهد كرد. 
اين يكي از مسابقاتي است كه دولت انگلستان قصد دارد در محله پاياني آن حضور صد درصدي هواداران در ورزشگاه را تست كند. در حال حاضر دولت انگلستان بسياري از محدوديت‌هاي اعمال‌شده به خاطر شيوع ويروس كرونا را برداشته و قرار است در فينال يورو ۲۰۲۰ كه در شهر ومبلي برگزار خواهد شد اجازه حضور ۷۰ درصدي هواداران را بدهد. 
در ويمبلدون امسال مسابقات با پر شدن ۵۰ درصد ظرفيت ورزشگاه براي زمين مركزي و شماره يك و ۷۵ درصد ظرفيت براي زمين‌هاي كوچك‌تر آغاز مي‌شود. براي دور چهارم و مرحله يك‌چهارم نهايي اين اعداد افزايش پيدا مي‌كند و در نهايت براي دو مسابقه نيمه‌نهايي و همچنين فينال قرار است ۱۰۰ درصد ظرفيت در زمين اصلي استفاده شود. دارندگان بليت بايد ۴۸ ساعت پس از حضور مدارك مربوط به وضعيت خود از لحاظ ابتلا به بيماري كوويد۱۹ يا كارت واكسيناسيون خود را نشان دهند كه ثابت كند هر دو دوز واكسن را دريافت كرده‌اند. استفاده از ماسك هم اجباري است.
نواك جوكوويچ مرد شماره يك جهان كه دو سال قبل و در سال ۲۰۱۹ فاتح ويمبلدون شد، اميدوار است بتواند از عنوان قهرماني خود دفاع كند. جوكر دنبال ششمين قهرماني خود در اين رقابت‌هاست. او نوزدهمين گرانداسلمش را در تنيس آزاد فرانسه موسوم به رولان گاروس به دست آورد و حالا اگر قهرماني اين رقابت‌ها را از آن خود كند از بيست گرانداسلم بالاخره به ركورد جاودانه فدرر و نادال دست پيدا خواهد كرد. 
رافائل نادال تنيسور اسپانيايي و فاتح دو ويمبلدون از حضور در مسابقات امسال انصراف داده است. دومنيك تيم هم از ديگر تنيسورهاي مطرحي است كه در ويمبلدون غايب است. در حالي كه فدرر ۳۹ ساله بار ديگر سربند مشهور خود را براي كسب نهمين عنوان قهرماني ويمبلدون به سر خواهد بست. ديگر تنيسور بزرگي كه از حضور در ويمبلدون انصراف داده نائومي اوزاكا تنيسور ژاپني و زن شماره دو تنيس جهان است. 
در ماه مه ‌اوزاكا بعد از جريمه ۱۵۰۰۰ هزار دلاري به دليل امتناع از صحبت با رسانه‌ها در رولان‌گاروس از مسابقات آزاد فرانسه كنار كشيد. قهرمان چهار گرانداسلم با انتشار بيانيه‌اي در توييتر گفت كه او در حال كنار كشيدن است تا همه بتوانند روي مسابقات تنيس كه در پاريس برگزار مي‌شود، تمركز كنند. او اضافه كرد مدتي از زمين بازي دور خواهد شد. اوزاكا فاش كرد كه در زمان كسب اولين گرانداسلم زندگي‌اش در سال ۲۰۱۸ دچار دوره‌هاي طولاني افسردگي شده بود. 
نفر اول زنان تنيس اشلي بارتي پس از كسب اولين عنوان قهرماني خود در تنيس آزاد فرانسه در سال ۲۰۱۹ به دنبال كسب عنوان قهرماني در يك گرانداسلم ديگر است. اين بازيكن ۲۵ ساله اخيرا در جريان دور دوم مسابقات تنيس رولان گاروس از ناحيه ران پا آسيب ديد. 
در مجموع ويمبلدون ۲۰۲۱ بيش از ۳۵ ميليون پوند جايزه نقدي براي نفرات برتر در نظر گرفته است. قهرمان تنيس انفرادي مردان و زنان هر كدام يك ميليون و هفتصد هزار پوند جايزه دريافت خواهند كرد. همچنين برنده رقابت دو نفره هم ۴۸۰ هزار پوند جايزه به جيب خواهند زد. در تنيس مردان جوكوويچ در سكشن يك گروه‌بندي شده و تا رسيدن به مرحله نيمه نهايي با رقبايي همچون سيتسيپاس شانس سوم و روبلف شانس پنجم قهرماني مسابقه مي‌دهد. راجر فدرر كه در قسمت پايين جدول است بايد با مدودف شانس دوم قهرماني و زورف شانس چهارم قهرماني دست و پنجه نرم كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون