• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4974 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۰ تير

اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهوري:

يكي بودن جريان سياسي سران سه قوه به حل مسائل كشور كمك مي‌كند

معاون اول رييس‌جمهوري گفت: آنچه مهم‌تر از همه اينهاست، همراهي و همدلي مردم است تا دولت با پشتوانه همه مردم و برنامه‌ريزي عالمانه بتواند مشكلات را حل و فصل كند. مهم‌ترين راهكار براي مقابله با چالش‌ها و عبور از بحران‌هاي پيش‌رو انسجام و همبستگي داخلي است.
اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهوري صبح ديروز (شنبه ۱۹ تيرماه) در مراسم اختتاميه چهارمين جشنواره ملي زن و علم (جايزه مريم ميرزاخاني) با اشاره به مسائل و مشكلاتي نظير خشكسالي و كمبود آب، شيوع بيماري كرونا و تحريم‌هاي ظالمانه امريكا گفت: دعوت رييس‌جمهور منتخب و رييس جديد قوه قضاييه از جريان‌هاي سياسي براي ارايه پيشنهاد و راهكار به منظور عبور از بحران‌هاي پيش روي كشور اقدام پسنديده‌اي است. ما در اين شرايط نياز به گفت‌وگو، افزايش همدلي و به رسميت شناختن نخبگان و سرمايه‌هاي فكري كشور داريم تا بتوانيم از همه ظرفيت‌ها براي حل مسائل مردم استفاده كنيم.
به گزارش ايسنا، وي اظهار داشت: اينكه سران سه قوه مجريه، مقننه و قضاييه از يك جريان سياسي هستند و نهادهاي حاضر نيز نوعا از آنها حمايت مي‌كنند و از همان جريان هستند، مي‌تواند به حل مسائل كشور كمك كند اما آنچه مهم‌تر از همه اينهاست همراهي و همدلي مردم است تا دولت با پشتوانه همه مردم و برنامه‌ريزي عالمانه بتواند مشكلات را حل و فصل كند.
جهانگيري تصريح كرد: اگر نتوانيم به موقع با مشكلات و چالش‌ها مقابله كنيم، آنها به مسائل پيچيده‌اي تبديل مي‌شوند . امروز موضوع آب يكي از بزرگ‌ترين مشكلات كشور است به‌طوري كه وقتي شايعه انتقال آب از جايي به جاي ديگر منتشر مي‌شود فورا به مساله سياسي و امنيتي تبديل مي‌شود.
معاون اول رييس‌جمهور گفت: زماني كه برخي هشدار مي‌دادند بايد برداشت از آب‌هاي زيرزميني را محدود كنيم، عده‌اي ديگر مي‌گفتند در برداشت از آب‌ها نبايد بخل داشت. بگذاريد سطح زيركشت محصولات كشاورزي بيشتر شود اما امروز شاهد هستيم كه دشت‌هاي كشور دچار برون نشست شده‌اند و حتي در تامين آب شرب مردم با مشكل مواجه شده‌ايم. اين واقعيت نشان مي‌دهد كه بايد به هشدارهاي دانشمندان و دلسوزان در عرصه‌هاي مختلف توجه جدي‌تري نشان داد.
وي با اشاره به موضوع تحريم‌هاي امريكا و پيروزي راهبرد مقاومت حداكثري ملت صبور ايران در برابر سياست فشار حداكثري امريكا گفت: مقامات امريكايي هم در دولت قبل و هم در دولت فعلي اين شكست را قبول كرده‌اند. بايد با مسائل مربوط به تحريم، مدبرانه و دلسوزانه برخورد شود تا مشكلات سريعتر از پيش روي دولت و ملت برداشته شود.
جهانگيري پيامدهاي منفي كرونا به ويژه در حوزه اشتغال را يادآور شد و افزود: تنها در بخش خدمات كشور يك ميليون نفر اشتغال از دست رفت، بايد به سرعت اين مسائل كمرنگ شده و آثار منفي آن به حداقل برسد.
معاون اول رييس‌جمهور خشكسالي و آثار منفي آن در حوزه‌هاي مختلف را خاطرنشان كرد و گفت: ۱۲ هزار مگاوات برق كشور از طريق نيروگاه‌هاي برق‌آبي تامين مي‌شد كه امروز به دو تا سه هزار مگاوات رسيده است و خيلي‌ها با توجه به پيش‌بيني‌ها درباره كاهش نزولات جوي در پاييز سال جاري پيشنهاد مي‌كنند كه بايد آب پشت سدها را براي مصرف شرب مردم در گوشه و كنار كشور نگه داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون