• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4990 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۱ مرداد

خبرخوان

متقاضيان ثبت‌نام در سامانه اسكان همچنان سرگردانند!

باوجود آنكه ۲۰ روز از زمان به‌روز رساني سايت املاك و اسكان و همچنين سامانه مسكن ملي مي‌گذرد، اما همچنان اين سايت خطا مي‌دهد. از ۱۹ تير ماه سايت املاك و اسكان كشور قطع شده كه همين موضوع باعث ايجاد مشكلات بسيار زيادي براي متقاضيان مسكن كشور شده است. براساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، با وجود آنكه سايت املاك و اسكان كشور حدود يك ماهي است كه از دسترس به دليل حمله سايبري خارج شده و هر بار وزارت راه و شهرسازي و مسوولان اين بخش وعده درست شدن و به‌روز رساني اين سايت را مي‌دهند، اما هنوز بعد از گذشت ۲۰ روز هيچ خبري از درست شدن اين سايت نيست. با وجود آنكه بسياري از اقدامات در حوزه مسكن از جمله ثبت‌نام براي وام وديعه مسكن و وارد كردن اطلاعات متقاضيان املاك و اسكان و همچنين ثبت‌نام در مسكن ملي به صورت كامل از طريق سايت املاك و اسكان انجام مي‌شود؛ بنابراين با از دسترس خارج شدن اين سايت بسياري از متقاضيان با مشكلات بسيار زيادي روبه‌رو شده‌اند.

پيشنهاد عجيب وزير صمت براي عوارض صادراتي ۱۶ محصول معدني و فولادي 

عليرضا رزم حسيني،‌وزير صنعت، معدن و تجارت دولت دوازهم در نامه‌اي فوري به اسحاق جهانگيري، معاون اول روحاني با فهرست 16 محصول معدني و فولادي، عوارض صادراتي برخي محصولات مانند كنسانتره آهن را تا دو برابر افزايش داده و براي برخي محصولات تخت نورده شده از آهن يا از فولادي‌هاي غيرممزج، عوارض 10درصدي پيشنهاد داده است. رزم‌حسيني كه از مهر سال گذشته در بالاترين سمت وزارت صنعت حضور دارد با رويه‌هاي منسوخ مانند قيمت‌گذاري دستوري زنجيره فولاد، دردسرهايي براي بورس ايجاد كرده و حالا در آخرين روزهاي عمر دولت پيشنهادي براي عوارض صادراتي مواد معدني و محصولات فولادي در سال جاري داده است.

جزييات سانحه  ريزش دهانه تونل جاده هراز 

فرهاد مهرياري، مديركل دفتر مديريت بحران سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي گفت: شنبه شب دهانه تونل دوم هراز ريزش كرد كه بلافاصله نيروهاي راهداري خود را رساندند و در مدت زمان كمتر از 30 دقيقه نسبت به رفع انسداد تونل اقدام كردند. مديركل دفتر مديريت بحران سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي با اشاره به علت ريزش دهانه تونل گفت: متاسفانه علت خاصيت بافت سنگ‌هاي منطقه همين است و بر اثر بارش‌هاي چند شب گذشته و وزش باد شديد باعث ريزش شد و اين ريزش‌ها در محوز هراز و در بخشي از محور چالوس طبيعي است و گريزي از آن نيست. مهرياري افزود: 8 خودرو به مدت 15 دقيقه تا 30 دقيقه در تونل دوم هراز متوقف بودند كه بلافاصله عوامل راهداري اقدامات آزادسازي را انجام دادند.

صادرات كره و شيرخشك مشروط شد

سيداحمد مقدسي، رييس هيات‌مديره انجمن صنفي گاوداران گفت: در صورتي كه كارخانجات شير خشك روزانه ۵ هزار تن شيرخام را از تاريخ ۱۰ مرداد به نرخ مصوب خريداري كنند، اجازه صادرات شيرخشك و كره خواهند داشت. او درباره آخرين وضعيت خريد شيرخام با نرخ مصوب اظهار داشت: براساس بخشنامه معاونت توسعه صنايع تبديلي و كسب و كارهاي كشاورزي وزارت جهاد كشاورزي، به كارخانجات شير خشكي كه شيرخام را از تاريخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ به قيمت مصوب ۶,۴۰۰ تومان خريداري كنند، اجازه داده خواهد شد كه شيرخشك و كره توليدي خود را بدون تعرفه صادر كنند. به گفته اين مقام مسوول، بر اين اساس كارخانجات شيرخشك سراسر كشور بايد روزانه ۵ هزار تن شيرخام خريداري كنند.

چقدر با امتياز ارز ۴۲۰۰ توماني مرغ وارد شد؟

آمار گمرك ايران نشان مي‌دهد از ابتداي سال جاري تا نيمه تير ماه ۱۱.۲ هزار تن مرغ به ارزش ۲۲.۳ ميليون دلار وارد كشور شده است در حالي كه در مدت مشابه سال گذشته ۴۴ تن به ارزش ۷۹.۱ هزار دلار وارد شده بود. واردات مرغ در مدت مورد بررسي حداقل ۲۵ هزار درصدي از لحاظ وزني و ارزشي نسبت به پارسال افزايش دارد. اين در حالي است كه در سال گذشته باتوجه به تامين واردات مرغ در داخل كشور وارداتي از اين محصول به ‌طور چشمگير صورت نگرفته بود. با اين حال مشخص نيست تمام اين مرغي كه در سال جاري وارد شده آيا براساس همان مصوبه و با ارز ترجيحي بوده يا به نحو ديگري صورت گرفته است كه به احتمال فراوان مربوط به مصوبه هيات دولت خواهد بود كه در اين حالت با وجود مجوز واردات ۱۷۰ هزار تني جهت تنظيم بازار ظاهرا حدود ۱۱ هزار تن فقط وارد شده است.

هشدار به  سازمان‌هاي پرمصرف برق

مصطفي رجبي مشهدي، مديرعامل شركت مديريت شبكه برق ايران و سخنگوي صنعت برق، شرايط مصارف دستگاه‌هاي اجرايي را تشريح و به سازمان‌هاي پرمصرف هشدار داد. او با اشاره به اينكه در هفته گذشته براي بيش از 200 دستگاه دولتي و اجرايي پرمصرف اخطار صادر و سپس به اجبار برق آنها قطع شد، گفت: اين سازمان‌ها موظف و مكلف هستند چارچوب‌هاي تعيين شده براي اين دوره را رعايت كنند. ما هم پايش خواهيم كرد و اميدواريم كه در روزهاي آتي خبرهاي خوبي از ميزان رعايت اين دستگاه‌هاي اجرايي داشته باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون