• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4992 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۳ مرداد

مرگ سه مرد روستايي در آتش «زاگرس جنوبي»

تنگه «هايقر» مي‌سوزد، هواپيماي آبپاش ايران در تركيه!

گروه اجتماعي|با گذشت دو روز از آغاز آتش‌سوزي در جنگل‌هاي تنگه «هايقر» استان فارس، رييس انجمن دوستداران طبيعت شهرستان فيروزآباد با هشدار درباره نزديك شدن آتش به چاه‌هاي گاز واقع در منطقه، درخواست مبرم براي اعزام فوري بالگرد و هواپيماي آبپاش به تنگه هايقر داشت، ضمن آنكه از مرگ سه نفر از اهالي روستاي «جبل النارويه» شهرستان فيروزآباد هنگام تلاش براي اطفاي حريق جنگل‌هاي تنگه هايقر استان فارس خبر داد در حالي كه هواپيماي آبپاش ايران براي مهار آتش‌سوزي جنگل‌هاي تركيه اعزام شده است. 
ناصر اصلاحي در گفت‌وگو با خبرگزاري ركنا گفت: «آتش‌سوزي تنگه هايقر از عصر دوشنبه آغاز شده، اين آتش‌سوزي در ارتفاعات بالاي كوه چاه‌با شروع شده بود كه متاسفانه برخلاف تلاش و همكاري ماموران جنگلباني فيروزآباد، فراشبند، قير و كارزين و مردم محلي، هنوز اين آتش‌سوزي‌ها ادامه دارد. با وجود اينكه آتش‌سوزي در يكي از نقاط شروع، اطفا شده بود، وزش باد، آتش موجود در نقطه ديگر را به منطقه‌اي به نام آسياب بادي كشاند و از آنجا آتش به منطقه آلانه و حوالي چاه‌هاي گاز كشيده شد. با توجه به اينكه نيروهاي محلي نيز براي اطفاي حريق آمده بودند، سه نفر از آنها در ميان آتش گرفتار شدند و جان خود را از دست دادند. اين سه نفر، سه مرد از روستاي جبل‌النارويه شهرستان فيروزآباد بودند كه در ميان آتش جان خود را از دست دادند.» به گزارش ركنا، تنگه هايقر در 35 كيلومتري جنوب غرب شهرستان فيروزآباد قرار دارد و يكي از چشم‌نوازترين عرصه‌هاي استان فارس است. اما از عصر دوشنبه، بخشي از عرصه‌هاي طبيعي تنگه هايقر دچار آتش‌سوزي شده است. اين آتش‌سوزي‌ها مربوط به قسمت شرقي تنگه هايقر است كه از بعد از ظهر دوشنبه، دو نقطه از عرصه‌هاي طبيعي تنگه هايقر فيروزآباد در استان فارس دچار آتش‌سوزي شده كه صبح ديروز، آتش‌سوزي در يكي از اين نقاط به‌ طور كامل مهار شد، اما همچنان وقوع آتش‌سوزي در نقطه ديگر ادامه دارد.
ديروز همچنين مهدي غلامي، رييس اداره حفاظت منابع طبيعي استان فارس در گفت‌وگو با ركنا درباره جزييات آتش‌سوزي در تنگه هايقر اظهار داشت: «دوشنبه شب، دو بار توانستيم اين آتش‌سوزي را اطفا كنيم، اما وزش باد منجر به‌شدت مجدد آتش‌سوزي شد و هنوز در حال اطفاي حريق هستيم.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها