• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4994 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۱۶ مرداد

پايان كار كشتي آزاد با يك نقره و يك برنز

در حسرت طلا مانديم

در پايان رقابت‌هاي كشتي آزاد المپيك تيم ملي ايران با يك نقره و يك برنز و بدون كسب مدال طلا به كار خودش پايان داد. روزهاي پنجشنبه و جمعه چهار كشتي‌گير كشورمان در اوزان مختل به روي تشك رفتند كه در نهايت يك مدال نقره توسط حسن يزداني و يك برنز توسط اميرحسين زارع براي كاروان ورزشي ايران به دست آمد. 
صبح پنجشنبه اميرحسين زارع و مصطفي حسين‌خاني به مصاف رقباي خود رفتند. زارع در سنگين‌وزن در دور اول مقابل الكساندر خوتسيانويسكي دارنده مدال برنز جهان از اوكراين ۷ بر صفر به برتري رسيد و در دومين مبارزه نيز برابر اگزون شالا از كوزوو در مدت زمان يك دقيقه و ۴۷ ثانيه با نتيجه ۱۳ بر ۲ به برتري رسيد و راهي نيمه نهايي شد. نماينده كشورمان در سومين كشتي و در مرحله نيمه نهايي مقابل گنو پترياشويلي دارنده ۳ مدال‌ طلاي جهان و برنز المپيك از گرجستان به روي تشك رفت و در پايان با نتيجه ۶ بر ۳ شكست خورد و از رسيدن به فينال بازماند. تايم نخست اين مبارزه با نتيجه ۳ بر صفر به سود زارع به پايان رسيد اما زارع بدليل فشار آوردن بيش از حد در سه دقيقه اول، در تايم دوم كم آورد و پترياشويلي كه نفس خود را براي وقت دوم نگه داشته بود، امتيازات عقب افتاده را با سه بار زيرگيري جبران كرد.
مصطفي حسين خاني نماينده وزن ۷۴ كيلوگرم ايران و دارنده مدال برنز جهان در دور نخست با يك نمايش ضعيف مقابل كايل ديك دارنده ۲ مدال طلاي جهان از امريكا با نتيجه ۴ بر صفر شكست خورد و از رسيدن به يك‌چهارم نهايي بازماند. كشتي‌گير امريكايي در دور بعد ده هيچ مغلوب حريفي از بلاروس شد و به اين ترتيب حسين‌خاني از گردونه رقابت‌ها كنار رفت. 
عصر پنجشنبه ابتدا رضا اطري نماينده ايران در وزن ۵۷ كيلوگرم براي كسب نشان برنز به مصاف توماس گيلمان از امريكا رفت و با حساب ۹ بر يك شكست خورد و از رسيدن به مدال بازماند. دقايقي بعد حسن يزداني در فينال ۸۶ كيلوگرم در بزرگ‌ترين مسابقه كشتي المپيك مقابل تيلور امريكايي قرار گرفت و در حالي كه تا فاصله ۲۰ ثانيه تا پايان با حساب سه بر دو پيش بود در يك لحظه غافلگير شد و دو امتياز از دست داد و بازنده شد. به اين ترتيب حسن يزداني قهرمان المپيك ريو در توكيو به مدال نقره بسنده كرد. 
صبح ديروز جمعه محمدحسين محمديان در وزن ۹۷ كيلوگرم و مرتضي قياسي در ۶۵ كيلوگر به مصاف رقباي خود رفتند و با دو باخت و يك برد از گردونه رقابت‌ها كنار رفتند. محمديان كه انتظار مي‌رفت لااقل يك مدال برنز براي كشورمان به ارمغان بياورد در همان مبارزه نخست مقابل اليزابر اوديكادزه دارنده مدال برنز جهان از گرجستان به روي تشك رفت و در پايان با نتيجه 6 بر 3 ناباورانه شكست خورد و از رسيدن به مراحل بالاتر بازماند. اين كشتي‌گير گرجي در مرحله بعد ده هيچ به رشيد سعدالله‌يف باخت و به اين ترتيب محمديان حذف شد. مرتضي قياسي هم كه در دور اول حريفي از تونس را ۵ بر يك شكست داده بود در مبارزه دوم مقابل حريف هندي در حالي كه دو هيچ جلو بود روي حمله خودش غافلگير و ضربه فني شد. با شكست كشتي‌گير هندي در مرحله بعد مرتضي قياسي هم از گردونه مسابقات حذف شد. 
عصر روز جمعه اميرحسين زارع براي كسب مدال برنز به مصاف حريفي از چين رفت. زارع كه در اين مسابقات در مجموع خوب كار كرده بود موفق شد با ارايه يك نمايش قدرتمندانه ۵ بر صفر دنگ چيني را از پيش رو بردارد و صاحب‌ گردن آويز برنز المپيك شود. به اين ترتيب تيم كشتي آزاد كه با ۶ نماينده راهي توكيو شده بود با يك نقره و يك برنز به كار خود پايان داد. 
روز پنجشنبه در كاراته زنان سارا بهمنيار در وزن ۵۵- كيلوگرم به مصاف رقبا رفت و با يك برد و دو باخت حذف شد. بهمنيار در گروه يك با سراپ اوزچليك از تركيه، ون تزويان از چين تايپه و گرونوا از بلغارستان همگروه شد و در بازي اول توانست حريف تركيه‌اي كه رنك يك دنيا را داشت شكست دهد تا اميدواري‌ها در مورد كسب مدال او به اوج برسد. با اين حال بهمنيار در دو مبارزه بعدي خود باخت و نتوانست از گروهش صعود كند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون