• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4994 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۱۶ مرداد

غيرمنتظره و تكان‌دهنده

مسي از بارسلونا مي‌رود

بارسلونا اعلام كرد ليونل مسي پس از موانع مالي و ساختاري باشگاه را ترك خواهد كرد و خبري از تمديد قرارداد نخواهد بود. انتظار مي‌رفت مهاجم آرژانتيني كه تمام دوران حرفه‌اي خود را در بارسلون گذرانده بود بعد از پايان قراردادش در ماه ژوئن قرارداد جديدي به امضا برساند. 
آن‌طور كه از باشگاه شنيده مي‌شود با وجود اينكه دوطرف بر سر تمديد قرارداد به توافق رسيده بودند و قصد روشني براي ادامه همكاري داشتند، اين امر به دليل موانع مالي و ساختاري كه بخشي از آن مربوط به مقررات لاليگا مي‌شود محقق نخواهد شد، در نتيجه اين وضعيت مسي نمي‌تواند در بارسلونا بماند. درنهايت هر دو طرف در مورد اينكه شرايط به گونه‌اي پيش نرفت كه هم خواسته‌هاي باشگاه و هم خواسته‌هاي بازيكن برآورده شود عميقا ابراز تاسف كردند. 
باشگاه بارسلونا در بيانيه‌اش نوشت: «باشگاه از صميم قلب از بازيكني كه در بزرگ‌سازي باشگاه نقش داشته است، تشكر مي‌كند و براي او در زندگي شخصي و حرفه‌اي آرزوي موفقيت مي‌كند.» ماه گذشته مسي در اصل با يك قرارداد پنج ساله كه دو سال ابتدايي آن قطعي بود همراه با كاهش دستمزد موافقت كرد. هر دو طرف اميدوار بودند كه اين قرارداد بتواند بارسلونا را در محدوده مقررات فيرپلي مالي در لاليگا نگه دارد اما اين امر غيرممكن بود. 
بارسلونا بايد براي نگه داشتن مسي و تمديد قرارداد با او برخي بازيكنان خود را به فروش مي‌رساند اما چنين چيزي در عمل اتفاق نيفتاد. اين باشگاه با بدهي كل ۱۱۷۳ ميليون يورويي روبه‌رو است و از نظر سقف دستمزد در ليگ با محدوديت مواجه است. مسي با كاهش 50درصدي دستمزد موافقت كرد و به اين ترتيب دستمزدش از ۴۵ ميليون يورو در سال بعد از كسر ماليات به ۲۰ ميليون يورو رسيد. 
سوال اصلي در مورد مسي ۳۴ ساله اين است كه او در اين فصل كجا بازي خواهد كرد. مسي در آگوست سال ۲۰۲۰ تلاش كرد بارسلونا را ترك كند. رابطه او با رييس وقت بارسلونا جوزف ماريا بارتومئو قطع شد اما او مجبور به ماندن شد. اكنون هنگامي كه او مشتاق ادامه دادن كارش در نيوكمپ بود به نظر مي‌رسد او مجبور به رفتن است. پرداخت حقوق در بارسلونا در حال حاضر ۱۱۰درصد از درآمدها را شامل مي‌شود و رييس باشگاه خوان لاپورتا اذعان كرده است كه باشگاه چندان از قوانين فيرپلي مالي پيروي نمي‌كند. در فصل 20-۲۰۱۹ سقف پرداخت دستمزد در بارسلونا حدود ۶۷۱ ميليون يورو و در فصل گذشته ۳۴۷ ميليون يورو بود و اين رقم در فصل جاري به اندازه قابل توجهي كاهش پيدا كرده است. 
فابريتزيو رومانو، خبرنگار اسكاي در توضيح علت جدايي ليونل مسي از بارسلونا روز جمعه در اينستاگرام خود نوشت: «ليونل مسي روز گذشته به همراه پدرش خورخه در بارسلونا بود تا قراردادش رابا اين تيم تا سال 2026 تمديد كند. همچنين هيچ بحثي در رابطه با ترديد مسي در مورد پروژه باشگاه، استراتژي‌هاي جديد و عقد قرارداد با كريستين رومرو وجود نداشت. طي يك هفته اخير توافقات شفاهي با ليونل مسي صورت گرفته بود. همچنين بارسلونا بيانيه رسمي خود را براي جشن گرفتن تمديد قرارداد با ليونل مسي تا 2026 آماده كرده بود. بعد از تماس‌هايي كه بارسلونا با لاليگا داشته اين باشگاه به ليونل مسي اطلاع داده كه به دليل منع قانوني از سوي لاليگا آنها نمي‌توانند قرارداد را به ثبت برسانند. بارسلونا اين مشكل را حتي با برخي بازيكنان ديگر خود نيز دارد. ليونل مسي از صداقت خوان لاپورتا براي مطرح كردن اين صحبت‌ها قدرداني كرده اما در عين حال از اين اتفاقات شوكه شده است. از طرفي حالا پاري‌سن‌ژرمن مذاكرات مستقيم خود را براي جذب ليونل مسي آغاز كرده است.»
حالا ليونل مسي بعد از انجام ۷۷۸ بازي براي بارسلونا و به ثمر رساندن ۶۷۲ گل براي اين تيم كه به كسب ۱۰ عنوان قهرماني ليگ، چهار ليگ قهرمانان و سه جام باشگاه‌هاي جهان و در مجموع كسب ۳۵ جام منجر شده نيوكمپ را ترك خواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون