• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5001 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۴ مرداد

يكصد سال سفيدخواني در كلاس درس

كتاب «يكصد سال سفيدخواني در كلاس درس» نوشته مريم بابايي خرسندي از سوي انتشارات ارشدان روانه بازار نشر شده است. در خبر انتشار اين كتاب آمده: 
«كتاب حاضر در چهار فصل تنظيم شده است: بخش نخست، به تعريف و معرفي ابعاد هويت ملي مي‌پردازد و ضمن اشاره به آراي انديشمندان ايراني، مولفه‌هاي هويت‌ساز آن نظريه‌ها استخراج شده است و چون پايه و اساس برخي نظريه‌ها، متاثر از نظريه‌هاي انديشمندان غربي است، به فراخور نياز، به آنها هم اشاره كوتاهي مي‌شود. 
در فصل دوم، براي درك بهتر آميختگي هويت ملي با كتاب درسي، اشاره‌اي به سير تحولات نظام آموزشي مي‌شود؛ اما با توجه به اينكه اشاره به اين تحولات، بدون توجه به رويدادهاي تاريخي، اجتماعي و سياسي هر دوره ممكن نبود؛ به‌طور مختصر نظام‌هاي حكومتي يكصد سال اخير معرفي شدند و سپس تاثير اوضاع بر سير گذر از مكتب‌خانه به مدرسه و جزوه درسي به كتاب‌، مورد توجه قرار گرفتند. 
در فصل سوم، پس از بررسي بيش از هزار و پانصد صفحه متن درسي مربوط به كتاب‌هاي منتخب درس فارسي، مولفه‌هاي شكل‌دهنده هويت ملي، استخراج شد؛ سپس با بهره‌گيري از شيوه تحليل محتوا و تحليل تطبيقي نشان داده مي‌شود از توجه يا بي‌توجهي عمدي يا ناآگاهانه نسبت به برخي مولفه‌ها، چه نتايجي حاصل شده است». 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون