• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5017 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۴ شهريور

پايان پارالمپيك توكيو براي ايران با ۲۴ مدال رنگارنگ

«هپي اند» با واليبال نشسته و تكواندو

پارالمپيك توكيو با كسب ۲ طلا و 2 نقره ديگر براي كاروان ورزشي ايران به پايان رسيد. در روز آخر توكيو ۲۰۲۰ تيم ملي واليبال نشسته ايران و اصغر عزيزي صاحب گردن‌آويز طلا شدند و سجاد محمديان و صادق بيت‌سياح به نشان نقره رسيدند.  در واليبال نشسته ايران به عنوان قدرت بلامنازع جهان در اين رشته موفق شد در فينال روسيه را 3 بر يك شكست دهد و براي هفتمين‌بار بر بام المپيك قرار بگيرد. باخت در ست سوم مقابل روس‌ها تنها ستي بود كه در طول مسابقات ايران به رقبا واگذار كرد.
در تكواندو اصغر عزيزي ملي‌پوش وزن ۷۵+ كيلوگرم كشورمان پس از استراحت در مرحله يك‌هشتم نهايي، در دور يك‌‌چهارم نهايي با آندرس استبان مولينا گومز از كاستاريكا مبارزه كرد و پس از تساوي ۹‌-‌۹ در پايان راند سوم، در راند طلايي ۲ امتياز گرفت و برنده اين رقابت لقب گرفت. عزيزي در نيمه‌نهايي به مصاف زين‌الدين آتايف از كميته پارالمپيك روسيه رفت و با نتيجه ۹ بر ۴ به برتري رسيد و راهي فينال شد. نماينده ايران در ديدار نهايي مقابل حريفي عنوان‌دار از كرواسي به نام ايوان ميكوليچ قرار گرفت و در حالي كه راند اول ۶ بر يك عقب افتاده بود درنهايت موفق شد در فاصله ۲۰ ثانيه تا انتها با نتيجه ۱۲ بر ۱۰ پيش بيفتد و درنهايت به مدال طلا دست پيدا كند. 
در دووميداني سجاد محمديان نايب قهرمان المپيك ريو در رقابت‌هاي پرتاب وزنه كلاس F63 به مصاف رقبا رفت و درنهايت به مدال نقره رسيد. محمديان در پرتاب‌‌هاي اول، سوم و چهارم ركوردهاي ۱۴.۸۸ متر، ۱۴.۱۲ متر و ۱۴.۰۵ متر را ثبت كرد و پرتاب‌هاي دوم، پنجم و ششم او خطا شد. بدين‌ترتيب پرتابگر كشورمان با ركورد ۱۴.۸۸ متر به مقام نايب قهرماني رسيد و صاحب مدال نقره شد.
كمي آن ‌طرف‌تر صادق بيت‌سياح در رقابت پرتاب نيزه كلاس F41 شركت كرد و او هم مثل محمديان صاحب گردن‌آويز نقره شد. بيت‌سياح در پرتاب‌هاي اول و دوم حدنصاب‌هاي ۴۱.۹۸ متر و ۴۳.۰۱ متر را به ثبت رساند و در پرتاب سوم مرتكب خطا شد. نماينده ايران در 3 پرتاب پاياني‌اش به ترتيب ركوردهاي ۴۳.۳۵ متر، ۴۲.۳۰ متر و ۴۱.۸۰ متر را ثبت كرد و درنهايت با بهترين ركوردش يعني ۴۳.۳۵ متر در رده دوم ايستاد و يازدهمين نقره ايران را به ارمغان آورد. 
ورزشكاران ايران روز شنبه در ماده‌هاي ديگري هم به رقابت با حريفان پرداختند. در ميكس ريكرو، رشته‌اي كه ايران را در ريو به مدال نقره رسانده بود تيم كشورمان با تركيب زهرا نعمتي و غلامرضا رحيمي بعد از برد برابر انگليس و شكست مقابل ايتاليا به رده‌بندي رفت و در اين مرحله با باخت مقابل اين تيم به مدال نرسيد.  در رقابت پرتاب وزنه كلاس F34 سيامك صالح ششم شد و در تيراندازي تپانچه بادي ۵۰ متر ساره‌ جوانمردي بعد از صعود به فينال به جايگاهي بهتر از هفتمي نرسيد. جوانمردي طلاي تپانچه 10 متر را چند روز قبل به دست آورده بود. در تكواندو رايحه شهاب بعد از شكست در دور نخست مقابل گل‌جونوي نايمووا در شانس مجدد با برد مقابل حريف مكزيكي و غيبت حريف مراكشي به ديدار رده‌بندي راه پيدا كرد. شهاب در ديدار مقابل آمي تروسدال نفر اول رنكينگ جهاني شكست خورد و نتوانست به مدال برنز برسد. 
به اين ترتيب رقابت‌هاي پارالمپيك توكيو براي كاروان ورزشي ايران با يك پايان خوش و كسب 2 طلا و 2 نقره به پايان رسيد. ورزشكاران ايراني در اين دوره از رقابت‌ها در تيراندازي با كمان، تيراندازي تفنگ بادي، جودو، تكواندو، دووميداني، واليبال نشسته و وزنه‌برداري به مدال دست پيدا كردند. كاروان ورزشي ايران در ريو به ۸ طلا دست پيدا كرده بود. رقابت‌هاي پارالمپيك توكيو امروز با برگزاري چند رقابت باقي‌مانده از جمله دوي ماراتن به پايان مي‌رسد و مشعل بازي‌ها خاموش خواهد شد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون