• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5024 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۲ شهريور

پيدا و پنهان

فاطمي‌امين:
نرخ سيمان به كيسه‌اي ۲۵ هزار تومان كاهش يافت

«سيدرضا فاطمي‌امين»، وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه قيمت سيمان به نرخ پيش از قطعي برق بازگشت و قيمت آن در بورس به كيسه‌اي ۲۵ هزار تومان رسيد، گفت: اقداماتي كه در جريان كنترل قيمت سيمان در وزارت صنعت انجام شد، برخورد تعزيراتي و دستوري نبود؛ بلكه اصلاح ساختارها منجر به تعادل بازار و كاهش قيمت‌ها شد.  او با اشاره به نشست خود با جمعي از نمايندگان به رياست «علي نيكزاد»، نايب‌رييس مجلس درخصوص موضوع تنظيم بازار سيمان، فولاد و كالاهاي اساسي كه در كميسيون تلفيق مجلس برگزار شد، افزود: در اين نشست گزارشي درباره اقدام‌هاي انجام شده در حوزه‌هاي بازار سيمان و فولاد ارايه شد. وزير صنعت، معدن و تجارت تصريح كرد: طبق قولي كه در زمان راي اعتماد به نمايندگان ملت داده شد، قيمت سيمان به نرخ پيش از قطعي برق بازگشت و قيمت آن در بورس به كيسه‌اي ۲۵ هزار تومان رسيد.


مرزهاي زميني با عراق بسته است
«سيدروح‌الله لطيفي»، سخنگوي گمرك گفت: با اعلام دولت عراق، زوار براساس سهميه اعلامي به صورت هوايي مي‌توانند براي شركت در مراسم اربعين حسيني سفر كنند و مرزهاي زميني براي مسافران بسته است.  او اظهار داشت: براساس تصميم دولت عراق، زوار صرفا از طريق هوايي مي‌توانند در ايام اربعين به اين كشور سفر كنند، بر همين اساس مسافران به دليل پذيرش نشدن از سوي عراق در مرزهاي زميني، به مرزها مراجعه نكنند. او افزود: براساس تصميمات اخذ شده در استان‌هاي مرزي با عراق، مسافراني كه به مرزهاي زميني مراجعه مي‌كنند، بازگردانده خواهند شد.


عقبگرد دلار  به كانال ۲۶ هزار توماني
قيمت فروش يورو در ساعت ۱۳ روز يكشنبه در مقايسه با روز قبل (شنبه، ۲۰ شهريور ماه) با ۹۹ تومان كاهش به ۳۱ هزار و ۶۱۳ تومان رسيد.در اين روز قيمت خريد هر دلار ۲۶ هزار و ۴۸۶ تومان و نرخ خريد هر يورو نيز ۳۰ هزار و ۹۸۷ تومان بود. علاوه بر اين، نرخ خريد دلار در بازار متشكل ارزي ۲۶ هزار و ۴۶۳ تومان و نرخ فروش آن ۲۶ هزار و ۷۰۴ تومان اعلام شد.نرخ خريد يورو در اين بازار ۳۱ هزار و ۲۷۹ تومان و نرخ فروش آن نيز ۳۱ هزار و ۵۶۳ تومان اعلام شد. همچنين در سامانه نيما در معاملات روز شنبه (۲۰ شهريورماه)، حواله يورو به قيمت ۲۷ هزار و ۳۰۹ تومان فروخته و حواله دلار به قيمت ۲۳ هزار و ۱۰۴ تومان معامله شد.

 

نگراني براي تامين كالاهاي اساسي وجود ندارد
علي نيكزادثمرين، نايب‌رييس مجلس در نشستي با جمعي از نمايندگان مجلس، وزراي صمت و كشاورزي اظهار داشت: در اين نشست وزير صنعت، معدن و تجارت گزارشي درباره بازار سيمان و فولاد و وزير جهاد كشاورزي گزارشي درباره وضعيت كالاهاي اساسي ارايه كردند. او تصريح كرد: در قانون بودجه ۱۴۰۰ با وجود نظر مخالف مجلس، بيش از ۸ ميليارد دلار ارز ۴۲۰۰ توماني براي واردات كالاهاي اساسي درنظر گرفته شد، اما آثار آن در سفره مردم ديده نشد. او با بيان اينكه حتما بايد ارزي دراختيار دولت قرار گيرد تا واردات مديريت شود، اضافه كرد: تاكيد نمايندگان در اين نشست اين بود با كمك مجلس بازار تنظيم شود.


تخليه و انتقال يكسره كشتي حامل نهاده‌هاي دامي در بندر چابهار
براي نخستين‌بار محموله وارداتي نهاده‌هاي دامي متعلق به شركت پشتيباني امور دام در بندر چابهار به صورت حمل يكسره تخليه و ترخيص شد. سيامك سرابندي، مديركل پشتيباني امور دام سيستان و بلوچستان با اشاره به روند رو به رشد واردات كالاي اساسي از طريق بندر چابهار به منظور تامين نياز كشور در شرايط كنوني، از پهلوگيري كشتي حامل ۶۱ هزار تن ذرت دامي در بندر چابهار خبر داد كه بلافاصله عمليات تخليه و انتقال محموله به مقاصد مصرف به صورت حمل يكسره آغاز شد. سيامك سرابندي اظهار اميدواري كرد كه در سال جاري حداقل ۸۰۰ هزار تن از نهاده‌هاي دامي مورد نياز كشور از طريق بندر چابهار وارد و به مراكز مصرف ارسال شود.


كاهش ۳۰ درصدي ذخيره آب سدهاي كشور
جديدترين گزارش شركت مديريت منابع آب ايران نشان مي‌دهد كه از ابتداي سال آبي جاري (ابتداي مهرماه 99) تا پايان نوزدهم شهريور ماه، ميزان ورودي آب به مخازن سدهاي كشور 29 ميليارد و 150 ميليون مترمكعب است. اين درحالي‌ است كه ميزان ورودي آب به مخازن سدهاي كشور در مدت مشابه سال آبي گذشته 55 ميليارد و 310 ميليون مترمكعب بوده و مقايسه اين رقم با ميزان ورودي آب در سال آبي جاري، از كاهش 47درصدي ورودي آب به مخازن سدهاي كشور حكايت دارد. در حال حاضر ميزان ذخاير سدهاي كشور در مجموع 20 ميليارد و 20 ميليون مترمكعب است، در حالي كه در زمان مشابه سال قبل، ميزان ذخاير سدهاي كشور 28 ميليارد و 50 ميليون مترمكعب بوده است. در واقع با كاهش 30درصدي ذخاير سدها نسبت به سال گذشته مواجهيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون