• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5046 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۱ مهر

جورجينيو در اتاق پرو منتظر توپ طلاي ۲۰۲۱

كاشف فروتن شوكران!

اميد مافي

۱- دست‌افشاني دلرباي او در آغوش آتزوري هنوز از حافظه تاريخي عشق فوتبال‌ها پاك نشده.همو كه با پيراهن لاجوردي ايتاليا توانست اروپا را فتح كند تا مانچوي كبير در برابر ريزپرسي خبرنگاران، شاگرد خلف خود را شايسته كسب توپ طلا بداند و به فرانس فوتبال توصيه كند تصوير گلادياتور را تا روز مبادا در ويترين خود بنشاند. وقتي مانچو معتقد است جورجينيو فاتح همه عناوين شده و لياقت بردن توپ طلا را دارد بايد در طلوع خاطرات خوشرنگ چشم انتظار پرواز پرنده‌اي بمانيم كه سپيدي بال‌هايش چشم‌ها را مي‌زند و نگاه معطرش خبر از تغيير فصل مي‌دهد.

۲-او ژرژ لوئيز فيليو ملقب به جورجينيو است.شماره ۵ بي‌بديل كه در شب‌هاي مهتابي استمفورد بريج به سيم آخر مي‌زند و بن‌بست را به سرنوشت تلخ حريفان بدل مي‌كند.
پسر پس كوچه‌هاي نمور ريو كه در ۱۵ سالگي به سرزمين چكمه هجرت كرد. به خاستگاه پدربزرگش جاكومو فرلو كه در شهر ونتو براي خودش بروبيايي داشت.پسر باد در گذر زمان به جامه لاجوردي خو گرفت و توانست تابعيت ايتاليايي را بپذيرد. اين‌گونه شد كه از سپتامبر ۲۰۱۶ به استراتژيست ارتش آبي بدل شد و در قالب يك پلي ميكر توانست قفس توري حريفان را بارها و بارها به لرزه درآورد.
۳- او كه از ناپولي برخاست و بذر آرزوهايش را در جنوب ايتاليا افشاند ناگهان سر از چلسي درآورد و به جنگجوي باشگاهي با ۹۶ سال قدمت بدل شد. باشگاهي كه با شش دوره قهرماني در فوتبال جزيره و دو قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا توانسته به تيم ايده‌آل رومن آبراموويچ متمول و بذله‌گو بدل شود و پوندهاي انگليسي را به سادگي هدر ندهد. حالا جورجينيو در منطقه فولام چهره شناخته شده‌اي است و شورت ورزشي آبي روشن و جوراب‌هاي سفيدرنگش بر تن كودكاني مي‌نشيند كه آرزو مي‌كنند روزي شبيه او باشند.پسري كه توماس توخل آلماني از او به عنوان نابغه ياد مي‌كند تا معلوم شود چقدر براي ارتش باصلابت آن سوي لندن ارزش دارد.
۴- توپچي تيزچنگي كه ماهانه قريب به ۶ ميليون پوند استرلينگ به حسابش واريز مي‌شود اين روزها در ۲۹ سالگي همراه همسرش ناتاليا لتري در كنار رودخانه تايمز به روياهاي بزرگش مي‌انديشد و در تماس با مادرش ماريا تريزا وعده مي‌دهد كه توپ طلا را در صورت موفقيت براي او كادو خواهد كرد. حالا بزرگ‌ترين مربيان دنيا بر سر رسيدن پسر تيزچنگ آتزوري به توپ طلا اشتراك نظر دارند.از يكسو روبرتو مانچيني به ضرس قاطع اعلام مي‌كند كه توپ طلا بايد نصيب جورجينيو شود و از سوي ديگر موسيو توخل او را شايسته‌ترين چهره براي كسب اين عنوان مي‌داند.ديگر فرماندهان فوتبال جهان نيز با شنيدن نام او پشت چشم نازك مي‌كنند و از رستگاري يك توپچي در قلب ميدان چلسي و البته ايتالياي قهرمان سخن مي‌رانند.نابغه‌اي كه به دقيقه اكنون بديل ندارد.آمارها اين را ثابت مي‌كنند.
۵- عصر يك روز باراني توماس توخل در برابر خبرنگاران اعتراف كرد كه افتخار مي‌كند با توپچي كاربلدي چون جورجينيو در چلسي كار مي‌كند.او تصريح كرد: انتخاب پسر بافراست ايتاليايي به عنوان برنده توپ طلا مي‌تواند يك دنيا انرژي مثبت را به استمفورد بريج تزريق كند و بار ديگر نام بزرگ چلسي را بر زبان‌ها بيندازد.به نظر مي‌رسد توپچي ششدانگ كه خشم خود را در خزان پنهان كرده و دست بر شاخه‌هاي زرد پاييز از هياهوي گيج‌كننده ورزشگاه‌ها مي‌گذرد، آماده است تا دمار از روزگار رقيبان درآورد و سوار بر اسبي سپيد به سوي اتوپياي خود در فراسوي ابرهاي ناشناس پيش بتازد.او قلب‌ها را تسخير كرده و خوب مي‌داند چگونه بايد باد را به خاطر هوليگان‌هاي عاشق ملامت و آفتاب را به يقه پيراهن سينه چاكان سنجاق كند.از ايتاليا تا جزيره...چه موهبتي.
۶- آنچه مبرهن است اينكه ركورددار قطع توپ در تاريخ چمپيونز ليگ و بهترين تفنگدار حال حاضر فوتبال اروپا مي‌تواند سوپرستاره‌هايي چون لئو مسي و كريس رونالدو را جا بگذارد و كاري كند كه مهربان‌ترين بادها از كنار گوشش رد شود.فوتبال گاهي مي‌تواند در عين پررمز و راز بودن خوشبختي را به ارمغان بياورد و پسري كم حرف و خجالتي را بر بام فوتبال اروپا بنشاند. وقتي جورجينيو در اتاق پرو منتظر كت و شلوار شيكي است كه با آن در جشن بزرگان شركت و طلا را از مس جدا كند و به تاريخ سلامي چو بوي خوش آشنايي دهد لابد به خواسته‌اش خواهد رسيد و در وقت مقرر شادي ميان انگشتانش جاي خواهد گرفت و از اين روزهاي سرد و مه گرفته آبي برايش گرم خواهد شد.
منتظر باشيد. ژرژ لويز فرلو فيليو كه جايزه شايسته‌ترين مرد فوتبال ايتاليا را به دست آورده مي‌تواند مرزها را بشويد و از ناپل تا لندن جهان را آكنده از شور و شيدايي كند.راستي در جنگ ستارگان كدام سلبريتي مي‌تواند دست‌ها را متقاعد كند و به كاشف فروتن شوكران بدل شود؟ شما بهتر از جورجينيو سراغ داريد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون