• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5071 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۲ آبان

پناهندگي سومين ورزشكار و لغو اعزام تيم پرورش‌اندام به لبنان

حواشي اشك ورزشكاران غول‌پيكر را درآورد

گروه ورزش

هفته گذشته تيم ملي پرورش اندام ايران از رقابت‌هاي قهرماني جهان در اسپانيا با كسب مقام قهرماني بازگشت. اين بازگشت حاشيه‌هاي زيادي به همراه داشت. دو تن از ورزشكاران و مدال‌آوران تيم به نام‌هاي امير غلامزادگان و عليرضا پيري به همراه تيم به تهران برنگشتند و اعلام شد اين دو ورزشكار قصد پناهندگي دارند. همچنين دو تن ديگر از ورزشكاران در اتوبوس تيم هنگام عزيمت به فرودگاه با هم درگير شدند كه كار يكي از آنها به بيمارستان كشيد. 

مسعود روشني سخنگوي فدراسيون بدنسازي و پرورش اندام در مورد پناهندگي دو ورزشكار آن را يك اختلاف جزيي خواند كه ممكن است در روزهاي آينده حل شود. روشني بحث پناهندگي دو ورزشكار را مسجل ندانست. 
روز گذشته ويدئويي در رسانه‌ها منتشر شد با عنوان دعواي شبانه در اردوي تيم پرورش اندام. دعوايي كه به خاطر اعزام نشدن تيم پرورش اندام به رقابت‌هاي قهرماني آسيا در لبنان صورت گرفت. جمعه شب در حالي كه تيم آماده اعزام به مسابقات آسيايي لبنان بود فدراسيون خبر از لغو اعزام تيم داد. اين خبر را دبير فدراسيون به نيابت از نصيرزاده رييس فدراسيون به ورزشكاران ابلاغ كرد؛ خبري كه باعث بروز درگيري بين ورزشكاران و دبير فدراسيون شد. ورزشكاران بعد از شنيدن اين خبر به‌شدت عصباني شدند و اعلام كردند رييس فدراسيون يعني عبدالمهدي نصيرزاده بايد استعفا بدهد. 
فدراسيون بدنسازي و پرورش اندام در خبري كه روي خروجي سايت خود قرار داد اعلام كرد مسائل امنيتي كشور لبنان باعث لغو اعزام تيم شده است. اين خبر تعجب ورزشكاران و رسانه‌ها را به دنبال داشت چرا كه روز جمعه تيم ملي فوتبال ايران در لبنان مقابل تيم ملي اين كشور قرار گرفته بود و در اين بازي هيچ مشكل امنيتي به وجود نيامد. در همين حين ويدئويي از مصطفي صابري ورزشكار رشته پرورش اندام در فضاي مجازي منتشر شد كه او را در حال اشك ريختن نشان مي‌داد. صابري كه به‌شدت از اعزام نشدن تيم به مسابقات ناراحت بود و گريه مي‌كرد در اين ويدئو گفت: «چرا بايد هميشه شاد باشم؟ چرا بايد هميشه انرژي بدم؟ چرا كسي نيست كه منو شاد كنه؟ باز كردم ساكم را تا خوراكي‌‌هايم را با خوشحالي بخورم اما راحت آمدند گفتند كنسله! گفتند كنسله به خاطر شرايط سياسي. سرمان را بريدند به همين راحتي. چرا نگم؟ چرا هميشه بايد بخندم؟ اين همه زحمت كشيدم. اين بدني كه همه مي‌گفتند اوراله. قرار بود برگردم. بدرقه بشوم. با مدال طلا و رزومه خوب. مرسي از مسوولان! دمتون گرم!»
در همين حين خبر پناهندگي يك ورزشكار ديگر از فدراسيون پرورش‌اندام و انجمن پاورليفتينگ منتشر شد. طبق اعلام رسانه‌ها امير اسدالله‌زاده ملي‌پوش رشته پاورليفتينگ كه چهارشنبه همراه با تيم ملي در رقابت‌هاي جهاني نروژ به سر مي‌برد از صبح چهارشنبه غيبش زده و هتل تيم را ترك كرده است و بعد از گذشت ۲۴ ساعت از او خبري نشده. به اين ترتيب اسدالله‌زاده تبديل به سومين ورزشكار از فدراسيون پرورش اندام شد كه در يك هفته پناهنده مي‌شوند. 
انتشار اين خبر و حواشي هفته گذشته فدراسيون پرورش اندام باعث شد گمانه‌زني‌ها در مورد دليل لغو سفر تيم به لبنان به سمت مخالفت احتمالي وزارت ورزش برود. رسانه «طرفداري» در اين زمينه مدعي شد: «دليل مخالفت وزارت ورزش با اعزام اين تيم شائبه پناهندگي سه بدنساز در سفرهاي قبلي اين فدراسيون به كشورهاي اروپايي است.» اين رسانه نوشت فدراسيون بدنسازي هنگام انتشار خبر پناهندگي ورزشكار پاورليفتينگ ابتدا درخواست حذف خبر را كرده است تا مبادا وزارت ورزش جلوي اعزام تيم به لبنان را بگيرد. البته روز چهارشنبه در روزنامه «اعتماد» به اين نكته اشاره شد كه پناهندگي ورزشكاران روي اعزام تيم به مسابقات آتي تاثير مي‌گذارد و باعث بروز جو امنيتي در فدراسيون مي‌شود. 
كيكاووس سعيدي دبيركل كميته ملي المپيك در مورد اتفاقات رخ داده در فدراسيون بدنسازي و پرورش اندام گفت: «حتما همه مسوولان ورزش بايد در قبال عملكرد و نتايج پاسخگو باشند و مسوول فدراسيون توضيحات لازم را خواهد داد.» سعيدي با رد نكردن مخالفت وزارت ورزش با اعزام تيم به لبنان گفت: «اين موضع در دست بررسي است و نتيجه را مسوول فدراسيون اعلام مي‌كند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون