• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5071 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۲ آبان

پاداش‌ها در جيبِ «خوبان عالم»

ميعاد نيك

همان‌طوركه پيش از برگزاري ديدار تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و لبنان همه‌چيز به زير سايه ماجراي خط خوردن نام مهدي طارمي از ليست شاگردان دراگان اسكوچيچ فرو خزيد، پس از كسب پيروزي دراماتيك و ۳ امتياز حساس هم همه‌چيز به ماجراي اعتراض تندوتيز ملي‌پوشان فوتبال ايران از وضعيت بد لجستيكي و بي‌مبالاتي فدراسيون فوتبال در قبال تيم ملي گره خورد تا آسمان فوتبال ايران پس از قطعي كردن كار صعود به جام جهاني ۲۰۲۲ قطر تا ۸۰ درصد، همچنان ابري با احتمال بارش گسترده باقي بماند. فدراسيون فوتبال با رياست و اختيار تام شخص شهاب‌الدين عزيزي‌خادم كه خود را «خادم تيم ملي و فوتبال ايران» دانسته، آن چنان در تامين بديهيات اردوي تيم ملي ناتوان مانده كه صداي فوتباليست‌هاي سپيدپوش به اعتراض و گلايه بلند شود.
ماجرايي كه رخ داده چيز عجيبي نيست؛ همان‌طور‌كه در فدراسيون فوتبالِ مهدي تاج و حيدر بهاروند در پرداخت پاداش‌ها به اعضاي تيم ملي كوتاهي مي‌شد يا البسه بي‌كيفيت و چندبار مصرف در اردوها براي استفاده ملي‌پوشان قرار مي‌گرفت، باز هم اين سناريو تكرار شده تا فدراسيون عريض و طويل عزيزي‌خادم ضمن بهره‌مندي از سيل مشاوران و روساي مختلف، در تامين همين يك قلم هم ناتوان و رقت‌انگيز باقي بماند. عزيزي‌خادم كه در «شو»هاي تلويزيوني پيش از برگزاري انتخابات فدراسيون فوتبال از درآمدزايي پايدار ارزي براي فدراسيون و عزت‌مند ساختن تيم ملي براي رقبايش رجز مي‌خواند، حتي نتوانسته لباس مكفي براي يكي از بهترين تيم‌هاي فوتبال آسيا تهيه كند!
جالب‌تر آنكه درحالي‌كه ستارگان درخشان فوتبال ايران از عدم پرداخت پاداش‌ها گلايه داشتند، هر روز اخباري ضدونقيض از پرداخت‌هاي رييس جوان فدراسيون فوتبال به خيل عظيم مشاوران و وابستگان دربار در قالب پاداش‌هاي ريالي و ارزي به گوش مي‌رسد. مشخص نيست دست كدام‌يك از مسوولان فدراسيون فوتبال به جيب بازيكنان و صندوق بيت‌المال راه يافته كه اين بذل و بخشش‌ها در سئول به راه افتاده و از كيسه مهمان، به راحتي حاتم طايي ساخته مي‌شود.
شايد هم «خوبان عالم» در ماجراي ناتواني فدراسيون فوتبال در تامين حداقل‌ها نقش داشته‌اند. خرج مقربين درگاه آقاي رييس آن‌قدر بالاست كه تهِ كيسه ته‌كشيده از اعانات سازمان برنامه و بودجه، چيزي براي پرداخت به ملي‌پوشان باقي نماند. بالاخره عزت‌مند كردن فوتبال ملي و رقم زدن كارهاي تاريخي خرج هم دارد؛ بازيكنان فعلا بدرخشند و سماق بمكند تا دوستان و مقربين عزيزي‌خادم با رنج دردناك تحمل پاداش‌ها كنار بيايند!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون