• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5071 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۲ آبان

بررسي شرايط صعود تيم ملي به جام جهاني

تا قطر فاصله‌اي نيست...

تيم ملي فوتبال ايران در دور رفت انتخابي جام جهاني با كسب ۱۳ امتياز از ۵ بازي صدرنشين گروه A شد. در همين گروه كره جنوبي با ۱۱ امتياز در رده دوم قرار گرفت و تيم‌هاي لبنان،امارات،عراق و سوريه به ترتيب با ۵ ، ۴ ، ۳ و ۲ امتياز در رده‌هاي سوم تا پنجم ايستادند. 
برد تيم ملي مقابل لبنان و ۱۳ امتيازي شدن يوزها شرايط را براي صعود تيم ملي به جام جهاني بسيار هموار كرده است. فاصله ۸ امتيازي با تيم سوم جدول در حالي كه دو تيم نخست به صورت مستقيم راهي جام جهاني مي‌شوند به اين معناست كه كسب حداقل ۷ امتياز از ۵ بازي و ۱۵ امتياز دور برگشت بليت سفر به قطر را در جيب ملي‌پوشان قرار مي‌دهد. اين در حالي است كه ملي‌پوشان كشورمان در سه بازي از اين ۵ بازي ميزبان خواهند بود. 
ملي‌پوشان كشورمان روز سه‌شنبه در نخستين بازي از دو برگشت مقابل سوريه قرار مي‌گيرند. ديدار رفت دو تيم با حساب يك بر صفر به نفع تيم ايران به پايان رسيد. مي‌توان گفت برد در اين بازي و رسيدن به مجموع ۱۶ امتياز تقريبا صعود تيم ملي را به جام جهاني قطر مسجل مي‌كند. آن وقت مي‌ماند چهار ديدار نسبتا تشريفاتي كه تيم ايران بايد از آن سه يا چهار امتياز كسب كند. البته براي اينكه صعود تيم ملي به جام جهاني روي كاغذ هم قطعي شود بايد تا ۷ بهمن و ديدار با عراق صبر كند. بازي روز سه‌شنبه ايران مقابل سوريه ساعت 19:30 در ورزشگاه شاه عبدالله اردن برگزار مي‌شود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون