• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5073 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۴ آبان

مرور خبرها

     دفتر سلامت و تندرستي وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد: با توجه به اخذ مجوز بازگشايي مدارس ابتدايي از ستاد ملي كرونا، مدارس آماده ميزباني از دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دانش‌آموزان ابتدايي از اول آذر ماه هستند. تا ۱۵ آبان ‌ماه ۹۰،۱۹درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله دوز اول و ۳۵،۲۹درصد دانش‌آموزان دوز دوم واكسن كرونا را دريافت كرده‌اند. مدارس دوره اول متوسطه و ابتدايي بايد چك ليست‌هاي بهداشتي را براي بازگشايي تكميل و در سامانه اعلام‌شده، بارگذاري كنند تا پس از آن درخواست مديران مدارس به منطقه اعلام ‌و پس از بررسي‌هاي صورت‌گرفته و داشتن شرايط لازم، مدارس مورد نظر با رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي، اقدام به بازگشايي حضوري نمايند.
   معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران: آماري از تعداد كف‌خواب‌ها در تهران نداريم، چند نوع خواب شبانه در بيرون از منازل داريم. يكي از آنها مربوط به كساني است كه مسافرند و در اطراف ترمينال‌ها و راه‌آهن استراحت مي‌كنند و بايد براي اين افراد يك تدبيري در نظر گرفت. يك گروه افرادي هستند كه بيمار دارند و در كنار بيمارستان‌ها استراحت مي‌كنند و براي آنها همراه‌سراها را كه از سال‌هاي گذشته موجود بوده، تدبير كرديم و در اين مدت نيز تلاش كرديم تا آنها را سامان داده و كيفيت آنها را ارتقا دهيم. كارتن‌خواب‌ها و افرادي كه اعتياد دارند، گرمخانه‌ها و مددسراها براي اسكان اين افراد در نظر گرفته شده‌اند. اينها نبايد در كنار همديگر باشند، بايد از همديگر تفكيك شوند و مساله همراه بيمار، معتاد و كارتن‌خواب هر يك در جاي خود پرداخته شود. ايجاد گرمخانه در مركز شهر بايد مكان‌يابي شود كه مزاحمت كمتري براي مردم داشته باشد. 
   رانندگان بخش خصوصي شركت واحد اتوبوسراني تهران، ديروز و براي دومين‌بار در آبان ‌ماه امسال، در اعتراض به شرايط شغلي خود دست به تجمع و راهپيمايي اعتراضي زدند. آنها در اعتراض به فساد و رانت‌خواري در اين شركت، در برابر دادسراي كاركنان دولت واقع در ميدان منيريه تجمع كرده و سپس با راهپيمايي به سمت قوه قضاييه رفتند. درخواست اين رانندگان صدور سند مالكيت اتوبوس‌هاي‌شان بود و در شعارهايي از دستگاه قضايي مي‌خواستند كه به شكايت‌شان رسيدگي شود. معترضان مي‌گفتند كه بعد از ۱۰ سال خدمت در شركت واحد و با وجود پرداخت تمام قسط‌هاي اتوبوس‌ها، مديران از واگذاري اتوبوس‌ها به رانندگان خودداري مي‌كنند. رانندگان اتوبوسراني شركت واحد در تهران و شهرهاي همچون بيرجند، اروميه، كرج، طي سال‌هاي گذشته بارها دست به اعتراض زده‌اند. در دهه 80، اعتراضات اين قشر زحمتكش به خشونت كشيده شد و بسياري از رانندگان، به دليل اعتراضات صنفي و دفاع از حقوق اين قشر زحمتكش، تنبيهات شديدي متحمل شدند.  معترضان ديروز به خبرنگار ايلنا گفتند: دو دانگ از اتوبوس‌ها به نام پيمانكاران زده شده درحالي‌كه آنها نبايد صاحب اتوبوس‌ها باشند. در عين حال، دستمزدهاي ما معمولا با تاخير پرداخت مي‌شود و از حداقل امكانات مانند لباس كار محروميم اما شركت‌هاي پيمانكاري هيچ مسووليتي در قبال رانندگان برعهده نمي‌گيرند. در شرايط پيمانكاري، همه‌چيز به سود پيمانكار است و رانندگان منافع محدودي دارند كه گاه رعايت نمي‌شود.
   روزبه كردوني؛ رييس موسسه عالي پژوهش تامين اجتماعي: طبق مطالعه انجام‌شده در موسسه عالي پژوهش تامين اجتماعي، به‌طور متوسط در سال گذشته ۳۰،۶ درصد از جمعيت كل كشور زير خط فقر مطلقند، در‌حالي‌كه جمعيت زير خط فقر مطلق در سال‌هاي ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ به ترتيب ۱۵،۵ و ۲۱،۶ درصد بوده است. طبق گزارش مركز ملي آمار نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهي به مهرماه براي خانوار روستايي به عدد ۴۹،۶درصد رسيده كه اين رقم در سال ۱۳۹۷؛ ۲۰،۶ درصد بوده است. جمعيت زير خط فقر مطلق در مناطق شهري ۳۱،۸ درصد و در مناطق روستايي ۵۴ درصد است. طبق اعلام سازمان ثبت احوال كشور، در سال ۹۹ تعداد 183182 طلاق در كشور به ثبت رسيد كه اين آمار در سال ۹۸، 176812 طلاق در كشور بوده و به معناي افزايش 4 درصدي طلاق است. خشونت خانگي در ايام كرونا در كلان‌شهرها، افزايش ۷۷ درصدي دارد و طبق اعلام پزشكي قانوني، افزايش ۳۵ درصدي خودكشي با قرص برنج نسبت به سال قبل اتفاق افتاده است. طبق اعلام سرپرست وزارت آموزش و پرورش، در سال جاري ۹۷۰ هزار تارك تحصيل و بيش از سه ميليون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز محروم از دسترسي به ابزار هوشمند و آموزش‌هاي مجازي داريم رونا (طبق اعلام فرمانده در زمان شيوع كرونا، اختلاف ميان زوجين سه برابر شده و طبق اعلام رييس پليس امنيت اقتصادي، پرونده‌هاي اختلاس در 6ماهه امسال ۶۱ درصد، از جهت تعداد متهم ۹۴ درصد و از نظر ارزش ريالي ۳۳۳ درصد نسبت به 6‌ماهه سال گذشته افزايش داشته، همچنين رشا و ارتشا ۳۵۷ درصد نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ريالي افزايش داشته است.
     عباس عابدي؛ معاون پرستاري وزير بهداشت: حدود ۲۰۰ هزار نفر پرستار در مجموعه كشور داريم كه حدود ۱۴۲ هزار نفر زير مجموعه وزارت بهداشت هستند و ۶۰ هزار نفر در ساير بخش‌ها ارايه خدمت مي‌كنند. مهم‌ترين موضوع استخدام و تبديل وضعيت همكاران ما است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون