• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5074 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۵ آبان

اخبار

كودك ربوده‌شده به آغوش مادرش برگشت
سردار سيد محمد صالحي فرمانده انتظامي استان خوزستان از راز پرونده آدم‌ربايي در اهواز و كودكي كه به آغوش مادرش برگشت، خبر داد. سردار سيد محمد صالحي درباره جزييات اين خبر به مهر گفت: «در تيرماه سال جاري به دنبال تماس تلفني به مركز فوريت‌هاي پليسي ۱۱۰ مبني بر سرقت يك دستگاه خودرو به همراه نوزاد ۴ ماهه، موضوع به‌صورت ويژه در دستور كار پليس آگاهي استان قرار گرفت.» فرمانده انتظامي استان خوزستان به پيدايش خودروي سرقتي بدون حضور نوزاد در فرداي همان روز اشاره كرد و گفت: «با بررسي ميداني و انجام تحقيقات تخصصي كارآگاهان دريافتند كه موضوع كاملا خانوادگي و با يك سناريو از پيش طراحي، انجام شده است.» او با اشاره به اينكه كارآگاهان پليس با بررسي‌هاي تخصصي محل اختفاي نوزاد را كه به خانواده‌اي در يكي از استان‌ها تحويل داده شده بود شناسايي كردند، گفت: «كارگاهان به‌ محض اينكه از حضور اين خانواده به همراه نوزاد در شهرستان اهواز مطلع شدند در يك عمليات پليسي و كاملا غافلگيرانه ضمن دستگيري مجرمان، نوزاد را به آغوش مادر بازگرداندند.» سردار صالحي با بيان اينكه متهمان در تحقيقات پليس انگيزه خود را اختلافات خانوادگي عنوان كردند، گفت: «متهمان پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي داده شدند.»


افزايش مصدومان زلزله هرمزگان به ۹۸ نفر
مجتبي خالدي سخنگوي سازمان اورژانس كشور از مصدوميت ۹۸ نفر در پي زمين‌لرزه روز گذشته در استان هرمزگان خبر داد و گفت: در حال حاضر فقط ۷ مصدوم بستري هستند. سخنگوي اورژانس كشور درباره آخرين وضعيت مصدومان زلزله در دو روز پيش در استان هرمزگان گفت: «عصر روز گذشته دو زلزله به بزرگي ۶.۳ و ۶.۴ ريشتر حوالي فين در استان هرمزگان را لرزاند.» او در ادامه گفت: «بر اثر اين زمين‌لرزه تاكنون ۹۸ نفر مصدوم شده‌اند.» سخنگوي سازمان اورژانس كشور گفت: «يك نفر بر اثر اين زمين‌لرزه جان خود را از دست داده است و ۷ نفر از مصدومان همچنان بستري هستند.»


قتل پسري به دست پدرش در تبريز
قاضي ويژه قتل شعبه ۶ دادسراي عمومي و انقلاب تبريز از قتل پسري به دست پدرش در تبريز خبر داد. ظهر روز ۲۳ آبان‌ماه كه خبر قتل پسري جوان به قاضي يوسف ضيامهر، بازپرس ويژه قتل شعبه ۶ دادسراي عمومي و انقلاب تبريز مخابره و او بلافاصله براي بررسي علت قتل اين پسر جوان وارد عمل مي‌شود. براساس گزارشي از مهر، بنا به گفته قاضي ضيامهر، روز حادثه پدر و پسر باهم درگيري لفظي پيدا مي‌كنند و پدر با استفاده از روسري پسر خود را خفه و بعد از ارتكاب جرم، خود را به پليس معرفي مي‌كند. 23 آبان‌ماه، حوالي ساعت۱۱ صبح يكي از كوچه‌هاي تبريز شاهد قتل فرزند به دست پدر خود شد، پدري كه به خاطر اعتياد فرزندش به ستوه آمده بود. پدري كه هر روزش را با دعوا و اختلاف با فرزند خود روزگار مي‌گذراند، آن هم به خاطر اعتياد پسرش. گفتني است، اين پدر داراي دو فرزند پسر و يك فرزند دختر نيز هست.


شناسايي سارق بزرگ بانك در امريكا بعد از ۵۲ سال
«تد كنراد» كه در سال ۱۹۶۹ با سرقتي معادل ارزش امروزي يك ميليون و ۷۰۰ هزار دلار ناپديد شده بود در چند برنامه تلويزيوني به عنوان عامل يكي از اسرارآميزترين پرونده‌هاي سرقت از بانك در تاريخ امريكا عنوان شده بود. او در سال ۱۹۶۹ و هنگامي كه كارمند بانك سوسايتي نشنال در شهر كليولند اوهايو بود با ۲۱۵ هزار دلار نقد كه ارزش آن اكنون حدود يك ميليون و ۷۰۰ هزاردلار است از سر كار خود ناپديد شد و ديگر هيچ كس او را نديد. كارآگاهان سرويس مارشال امريكا كه يكي از نهادهاي انتظامي زيرشاخه وزارت دادگستري است براساس گزارش ايسنا، مي‌گويند: «تد كنراد توانسته بود بعد از اين سرقت خود را در شهري حدود ۱۰۰۰ كيلومتر دورتر از كليولند بدون سر و صدا اسكان دهد و يك زندگي آرام را سامان داده بود.» تد كنراد كه ماه مه گذشته بر اثر سرطان ريه مُرد، به هنگام اين سرقت تنها ۲۰ سال داشت. او توانسته بود با پيدا كردن نقاط كور امنيتي بانك محل كارش، پول‌ نقد را در يك پاكت ميوه و جلوي چشم همگان به سادگي از بانك خارج كند و دو روز بعد كه كارمندان و مدير بانك از اين ماجرا خبردار شدند ديگر اثري از كنراد باقي نمانده بود. بنابر گزارش پليس، او پس از متواري شدن نام خود را به «توماس رندل» تغيير مي‌دهد، مدتي در واشنگتن دي‌سي و بعد لس‌آنجلس و بالاخره ساكن حومه شهر بوستون در ايالت ماساچوست مي‌شود؛ جايي كه حدود ۱۰۰۰ كيلومتر با محل سرقت فاصله داشت. به نوشته روزنامه نيويورك‌تايمز، او در ۴۰ سال گذشته به عنوان مربي گلف و همچنين دلال فروش خودروهاي دست دوم كار مي‌كرده است. بنابر گزارش بي‌بي‌سي، پرونده اين سرقت بزرگ در نيم قرن گذشته كارآگاهان را سردرگم و مقهور كرده بود تا اينكه اخيرا آگهي ترحيم تد كنراد كه به رندل تغيير نام داده بود در يك روزنامه منتشر شد و كارآگاهان توانستند مشخصات او را با مداركي كه از دهه ۶۰ ميلادي داشتند مطابقت دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون