• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5075 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۶ آبان

كارمند و كارگر معترض به شرايط شغلي، دست به خودكشي زدند

يكي رفت و يكي ماند

گروه اجتماعي| طي سه روز گذشته، يك كارگر و يك كارمند به دليل مشكلات شغلي و معيشتي دست به خودكشي زدند كه يكي از ايشان جان خود را از دست داد و ديگري هنوز زنده است در حالي كه هيچ اميدي به ماندنش نيست.  طبق گزارش‌هاي منتشر شده و به نقل از خبرگزاري ايرنا، صبح روز يكشنبه، يك مرد 65 ساله كه شاغل در بخش نگهباني يكي از واحدهاي توليدي بخش خصوصي در شهر اراك بوده، با حضور در اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي اراك به دليل اعتراض نسبت به راي صادر شده توسط ديوان عدالت اداري، اقدام به خودسوزي كرد كه بلافاصله توسط يكي از كارمندان اين مجموعه اداري و حاضر در محل وقوع اين حادثه تلخ، جسم آتش گرفته اين كارگر خاموش و توسط اورژانس به مركز درماني ولي‌عصر (عج) اراك منتقل شد. اعتراض اين كارگر، به دليل اخراج او از محل كار خود در سال ۹۸ بود و اين مرد ميانسال، خواستار آن بود كه با گذشت 2 سال، حق و حقوق قانوني خود را با طرح شكايت در اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي پيگيري كند. در حالي كه به گفته مسوولان اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي شهر اراك، اين كارگر اوايل سال 1398 از محل كار خود اخراج شده و از همان زمان هم در اين اداره طرح شكايت كرده اما روند بررسي پرونده شكايت و آراي صادره در هيات تشخيص و شوراي حل اختلاف و ديوان عدالت اداري، هر بار به گونه‌اي بوده كه با وجود ادعاي مسوولان اداره كار درباره احتساب منافع كارگر، مورد اعتراض اين كارگر ميانسال قرار گرفته است. اين كارگر ميانسال، در نهايت در اعتراض به روند بررسي پرونده شكايت خود و راي نهايي صادر شده در ديوان عدالت اداري و كاهش سابقه خدمتي او، صبح روز يكشنبه در محل اداره كار شهر اراك اقدام به خودسوزي كرد كه به گفته علي حسين رعيتي‌فرد؛ معاون روابط كار وزير تعاون، شرايط جسمي او در حدي وخيم است كه كادر درمان بيمارستان، اجازه انتقال او به تهران براي درمان‌هاي تخصصي‌تر را نداده‌اند. 
طبق آخرين اعلام دبير اجرايي خانه كارگر اراك، حال اين كارگر، دو روز بعد از اين حادثه تلخ، وخيم است. 
ديروز هم خبرگزاري ايلنا خبري درباره خودكشي و فوت يك كارمند امور اداري مديريت درمان تامين اجتماعي استان زنجان منتشر كرد كه به استناد اين خبر، اين كارمند در واكنش به مشكلات شغلي خود و در منزل شخصي دست به خودكشي زده بود. يكي از دوستان اين مرحوم، درباره علت خودكشي او گفته بود كه متوفي، طي دو سال اخير به‌ شدت تحت فشار روحي و جسمي بوده در حالي كه بخشي از فشارها به دليل برخي مشكلات شغلي او بوده و در نهايت، غير قابل تحمل شدن اين مشكلات، متوفي را واداشته كه زماني كه همسر و پسر 11ساله‌اش در خانه نبودند، به زندگي خود پايان دهد. 
به دنبال وقوع اين حادثه تلخ، علي محمدي، مدير درمان تامين اجتماعي زنجان با تكذيب ارتباط خودكشي متوفي با مشكلات كاري، گفته بود كه هنوز دليل اين اقدام مشخص نشده و موضوع توسط عوامل قضايي در دست بررسي است. اين مقام مسوول در حالي ارتباط مشكلات شغلي متوفي با اقدام او براي خودكشي را انكار كرده بود كه گفته مي‌شود متوفي، دو سال پيش نيز اقدام به خودكشي كرده بود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون