• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5083 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۶ آذر

گراميداشت ياد علي انصاريان با حضور مادرش

گروه هنر و ادبيات 

 

انتقاد اوليور استون از جو بايدن 

اوليور استون، كارگردان برنده جايزه اسكار مقاله‌اي نوشته و در آن مي‌گويد: جو بايدن و دونالد ترامپ در زمينه شفافيت درباره قتل رييس‌جمهور جان اف. كندي در روز بيست‌ودوم نوامبر ۱۹۶۳ با هم فرق زيادي ندارند.اين كارگردان كه به تازگي مستند جديدي با عنوان «بازبيني جي‌اف‌كي: درون آيينه» با اقتباس از كتاب غيرداستاني «سرنوشت خيانت‌بار: جي‌اف‌كي، كوبا و پرونده گريسون» نوشته جيمز دي‌اوژنيو در سال ۱۹۹۲ ساخته است، بار ديگر در اين فيلم بر ابهامات در پرده نگه داشته شده ترور كندي اصرار كرده است.اين فيلم مستند نخستين‌بار در جشنواره فيلم كن ۲۰۲۱ به نمايش درآمد و استون از اين كتاب به عنوان كتابي مهم در ساخت فيلم داستاني‌اش در سال ۱۹۹۱ ياد كرد.به نوشته مهر و به نقل از هاليوودريپورتر استون گفته: خيلي‌ها فكر كردند بايدن از مسير ترامپ جدا مي‌شود و بلافاصله همه ‌چيز را در تاريخ قانوني بيست‌وششم اكتبر عمومي مي‌كند، اما او اين كار را نكرد. او حالا به سي‌آي‌اي و اف‌بي‌آي تا روز پانزدهم دسامبر ۲۰۲۲ وقت داده تا از قانون پيروي كنند.فيلم «جي‌اف‌كي» كه نامزد دريافت ۸ جايزه اسكار از جمله براي بازي كوين كاستنر در نقش بازپرس بخش قضايي شد، دو جايزه تدوين و فيلمبرداري را دريافت كرد. فيلم مستند و جديد وي از ۱۲ نوامبر امسال به صورت ويديويي در دسترس است و ۲۲ نوامبر در شبكه شوتايم روي آنتن مي‌رود و در بريتانيا و ايرلند از ۲۶ نوامبر راهي سينماها خواهد شد. روايت‌هاي اين فيلم توسط ووپي گلدبرگ و دونالد ساترلند انجام شده است.

مستند «تاريك ماه» برنده جشنواره اوراسيا
فيلم مستند «تاريك ماه» به كارگرداني اميد پناهي‌آذر برنده جشنواره بين‌المللي ماهانه اوراسيا 2021 شد، در بخش بهترين فيلم مستند. جشنواره اوراسيا (Eurasia International) از جشنواره‌هاي بسيار مهم سينماي آسياي مركزي و آسياي غربي است كه از سال 1998 در شهر آلماتي برگزار مي‌شود. در يادداشت كارگردان آمده يك گروه نوازنده محلي ضمن اجراهاي زنده در جشن‌هاي مردمي سعي دارند با ضبط و ثبت ترانه‌ها و آهنگ‌هاي فولكلوريك، موسيقي اقليم‌شان را زنده نگهدارند. عوامل فيلم: تهيه‌كننده و كارگردان: اميد پناهي‌آذر، تصويربردار: سركيو مسگري، صدابرداران: حسن مهدوي و علي علوي، صداگذار: حسن شبانكاره، تدوين: فرحناز شريفي، موسيقي: حسين نظري و پخش: silk road film 

«خانه‌ات را باد برد» در جشنواره لهستان
«فيلم خانه‌ات را باد برد» به نويسندگي،كارگرداني و تهيه‌كنندگي «رها سرمدي» در دوازدهمين دوره جشنواره EDUKINO لهستان پذيرفته شد. اين فيلم پيش از اين در جشنواره «فرهنگ و هنر جامع فجر» نيز موفق به دريافت تنديس و چندين ديپلم افتخار در بخش‌هاي مختلف از جمله: ديپلم افتخار كارگرداني و فيلمنامه (رها سرمدي)، ديپلم افتخار فيلمبرداري (محمدرضا سكوت) و ديپلم افتخار آهنگسازي (محمدمهدي گورنگي) نيز شده بود. 
 رها سرمدي، كارگردان اين فيلم، دوره بازيگري را در آموزشگاه زنده‌ياد حميد سمندريان و در انجمن سينماي جوان دوره كارگرداني را سپري كرده و تجربه كارگرداني فيلم‌هاي حباب، آن سوي ديوار، تازه‌وارد، دچار، هديه خدا، سه نقطه و آرتيست را در كارنامه هنري خود دارد. بازيگران و تعدادي از عوامل اين فيلم عبارتند از: صالح ميرزاآقايي، نيلوفر شهيدي، نيلوفر زماني، سامي زمان، بهزاد خلج، ياسمين عرشيافر؛ فيلمبردار: محمدرضا سكوت؛ صدابردار: مهران ملكوتي؛ آهنگساز: محمدمهدي گورنگي؛ طراح صحنه و لباس: رها سرمدي؛ مدير صحنه: محسن سرمدي؛ دستيار كارگردان: سامي زمان؛ تدوين: روزبه كلباسي؛ طراح گريم: حامد علي‌بخشي و مدير توليد: سعيد شرفي‌كيا.

از علي انصاريان تجليل شد
مراسم گراميداشت ياد علي انصاريان بازيگر فيلم سينمايي «رمانتيسم عماد و طوبا» همزمان با آغاز اكران اين فيلم سينما فرهنگ برگزار شد.مادر زنده‌ياد علي انصاريان در اين مراسم از حضار و برگزاركنندگان اين مراسم قدرداني كرد و گفت: هميشه با علي به سينما مي‌آمدم و اين اولين‌باري است كه بدون او و به تنهايي در سالن سينما حاضر شده‌ام. كاوه صباغ‌زاده، كارگردان اين فيلم هم گفت: به مناسبت آغاز نمايش عمومي فيلم به ياد علي انصاريان اينجا جمع شده‌ايم، اما من ترجيح مي‌دهم اين‌گونه نگاه كنم كه علي انصاريان زنده است، اينجا حضور دارد و در قلب ماست. او با همان لبخند هميشگي‌اش در اين سالن نشسته تا در اولين روز اكران عمومي فيلمش، «رمانتيسم عماد و طوبا» را با هم ببينيم. الناز حبيبي، حسام محمودي، زنده‌ياد علي انصاريان و مرتضي‌علي عباس‌ميرزايي بازيگران اصلي اين فيلم سينمايي هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون