• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5083 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۶ آذر

مرور خبرها

     به دنبال وقوع انفجار در معدن زغالسنگ در يكي از شهرهاي توابع سيبري، منابع خبري روسيه اعلام كردند كه تعداد قربانيان، به 52 نفر افزايش يافته و عمليات امدادي براي يافتن مفقودشدگان ادامه دارد. در حالي كه اين انفجار، اواخر روز چهارشنبه به دليل نشت گاز رخ داد، در زمان حادثه، بيش از 280 معدنچي در معدن مشغول كار بوده‌اند و حالا تعداد جانباختگان رو به افزايش است چنانكه شمار قربانيان پيش‌تر ۱۱ نفر اعلام شده بود. البته عمليات چندان هم با سرعت پيش نمي‌رود، زيرا به دليل تجمع گاز متان در معدن، خطر انفجارهاي دوباره پابرجاست با اين حال، تا ظهر ديروز، نيروهاي امدادي موفق شده‌اند ۲۳۹ معدنچي را به سطح زمين منتقل كنند كه از اين تعداد، ۴۳ تن براي درمان به بيمارستان منتقل شده‌اند. خبرگزاري رسمي روسيه ديروز اعلام كرد كه طي بازرسي از اين معدن در ماه آوريل گذشته ۱۳۹ مورد نقض مقررات ايمني از جمله مقررات ايمني حريق، ثبت شده بود.
     مديركل بنادر و دريانوردي استان بوشهر از پيدا شدن چهار صياد مفقود شده در آب‌هاي خليج‌فارس پس از گذشت چهار روز خبر داد. به گفته سياوش ارجمند‌زاده، اين صيادان، سالم پيدا شدند و با رسيدن شناور ناجي در مسير ساحل بندر دير و بازگشت به كانون گرم خانواده‌هاي خود قرار گرفتند. از روز دوم آذر ماه همزمان با مفقود شدن قايقي صيادي با چهار سرنشين كه از صيادان بندر دير بودند، عمليات جست‌وجو و نجات آنان آغاز شد. در چهارمين روز جست‌وجو، مفقودي‌ها با كمك قايق‌هاي محلي پيدا شدند و براساس بررسي‌هاي اوليه قايق اين صيادان به دليل از كار افتادن باتري موتور براي رسيدن به ساحل با مشكل مواجه شده بود. 
     مشكل كانال‌هاي روباز يكي از مشكلات شهري اروميه است كه در چندين ماه گذشته جان ۲ كودك را گرفته است. به گزارش ايلنا اين كانال‌هاي روباز بيشتر در شهرك‌هاي اطراف شهرستان اروميه ديده مي‌شود و نداشتن حفاظ كانال‌هاي روباز در بيشتر مناطق اروميه، اين كانال‌ها را به محلي براي سقوط خودرو‌ها و حتي عابران پياده تبديل كرده است. از خرداد سال جاري تاكنون، دو كودك 4 و 5 ساله به علت سقوط در يك كانال آب جان خود را از دست داده‌اند كه علت سقوط و مرگ آنها از سوي مسوولان مربوط، كم كاري شهرداري و نبود دريچه و حفاظ كانال آب عنوان شده است. 
      فرمانده انتظامي سنقروكليايي از مسموميت ۶ عضو يك خانواده بر اثر گازگرفتگي در يكي از محلات اين شهر خبر داد. در اين حادثه ۶ نفر شامل ۲ مرد ۷۵ و ۴۵ ساله، يك زن ۵۵ ساله و ۳ دختر ۲۲، ۱۹ و ۷ ساله كه عضو يك خانواده بوده‌اند دچار حادثه گاز گرفتگي شده و به سرعت از منزل خارج و به بيمارستان امام خميني(ره) شهر سنقروكليايي مراجعه مي‌كنند.
     براساس اعلام وزارت بهداشت، با بازگشايي مدارس، در بدو ورود به مدرسه و روزانه، همه دانش‌آموزان، معلمان و ساير كاركنان از نظر وجود علايم بيماري بايد غربالگري شوند و ورود يا حضور دانش‌آموزان، معلمان و  ساير كاركنان داراي  علايم بيماري كرونا تحت هر شرايطي به مدرسه ممنوع  است.
      سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران در گفت‌وگو با ايسنا از انجام عمليات ۱۶ ساعته براي نجات يك خانم مصدوم از ارتفاعات تهران خبر داد و گفت كه به دنبال اعلام يك مورد گرفتار شدن فرد در ارتفاعات كوهستان، گروه امداد و نجات ويژه سازمان آتش‌نشاني مستقر در ايستگاه ۷۴ به محل اعزام شده‌اند و در حالي كه نفراتي از هيات كوهنوردي و جمعيت هلال احمر هم به گروه امداد و نجات ملحق شده بودند، به سمت قله چين كلاغ كه محل تقريبي استقرار مددجو بوده رفتند و بعد از حدود ۷ ساعت، در مسيري بسيار صعب‌العبور، فرد گرفتار شده را كه خانمي حدودا ۶۰ ساله و دچار مصدوميت از ناحيه پاي چپ شده بود پيدا كرده و در يك كوه‌پيمايي 9 ساعته به دليل دشواري و خطر مسير، به دامنه منتقل كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون