• ۱۴۰۳ يکشنبه ۶ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5095 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۰ آذر

خبر كوتاه

خانه ۱۵ میلیون دلاری در تهران!
ايسنا در گزارشي نوشت: پنت‌هاوس و ویلاهایی در شهر تهران که بنا به گفته واسطه‌های ملکی اصلا مشتری ندارد و فقط در فصولی از سال اجاره می‌رود با قیمت‌های ۷ تا ۱۵ میلیون دلار معادل ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان برای فروش عرضه شده و این در حالی است که بررسی آگهی‌های قیمت خانه در منطقه بورلی هیلز آمریکا به عنوان یکی از گران‌ترین محله‌های دنیا، قیمت‌هایی به مراتب پایین‌تر از نرخ‌های خانه‌های مذکور در تهران را نشان می‌دهد. نرخ‌های عجیب و غریب برخی خانه‌های لاکچری در شمال تهران از منطق و عرف بازار خارج شده است. شاید باورش سخت باشد اما بعضی مالکان قیمت‌های ۲۰۰، ۳۰۰، ۴۰۰ میلیارد تومان و حتی بالاتر برای پنت‌هاوس، آپارتمان‌های فوق لوکس و ویلاهای خود تعیین کرده‌اند که با احتساب نرخ میانگین ۲۸ هزار تومان برای هر دلار به رقم عجیب ۷ تا ۱۵ میلیون دلار می‌رسد. نرخ‌هایی که از خانه‌های محله بِوِرلی هیلز آمریکا به عنوان یکی از گران‌ترین و مشهورترین محله‌های دنیا بیشتر است. به عنوان مثال یک عمارت لوکس ۴۴۴۶ متری، چهار خوابه با پنج سرویس بهداشتی معادل ۷.۵ میلیون دلار آگهی شده که نصف قیمت یک پنت‌هاوس ۸۰۰ متری در تهران است. به عبارت دیگر قیمت هر متر از این پنت‌هاوس در تهران بیش از ۱۰ برابر عمارت لوکس در بورلی هیلز است.


حساب بانکی ٨۴٠ اخلال‌گر  بازار ارز مسدود شد
احمد لواسانی، ريیس شورای عالی کانون صرافان ایران گفت:حدود ۸۴۰ حساب اخلالگران بازار ارز مسدود شده است و این روند برخوردی ادامه دارد. وی گفت: در روزهای اخیر وزارت اطلاعات با همکاری نیروی انتظامی، تعدادی از سودجویان را که بدون مجوز در بازار ارز فعالیت می‌کردند دستگیر و حساب‌های بانکی این افراد را مسدود کرد. وی گفت: پیشتر به مردم و فعالان حوزه ارز توصیه کرده بودیم که در این شرایط حساس هر نوع خرید و فروش در بازار ارز را از مؤسساتی انجام دهند که دارای مجوز از بانک مرکزی هستند. لواسانی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با تداوم شرایط فعلی و برخوردها، بازار ارز به آرامش برسد و قیمت‌ها کاهش پیدا کند.


اعلام میزان سرمایه‌گذاری خارجی در سال جاری

حسین سلیمی؛ رییس انجمن سرمایه‌گذاری‌های مشترک ایرانی و خارجی در مورد آخرین وضعیت جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کشور اظهار کرد: امسال و تا اینجای کار جذب سرمایه گذاری‌های خارجی رونق زیادی داشته است. ما سالانه 3 تا 4 میلیارد دلار درخواست مجوز داشتیم که حدود 50 درصد از آن عملی می‌شد اما امسال در 7 ماه ابتدایی سال به اندازه کل سال گذشته درخواست سرمایه‌گذاری داشتیم و درخواست‌ها بیش از 4.5 میلیارد دلار بود.  رییس انجمن سرمایه‌گذاری‌های مشترک ایرانی و خارجی در پاسخ به سوالی در مورد علت افزایش میزان درخواست سرمایه‌گذاری در ایران بیان کرد: رقم‌های پیشنهادی عموما 20 تا 50 میلیون دلار است ولی امسال چند پروژه بزرگ پیشنهاد داده شده و درخواست انجام شده است. بیشتر این پروژه‌ها در حوزه صنعت است.


صادرات سیگار  نزدیک به ۴ برابر شد

جدیدترین آمار منتشره از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) حاکی از افزایش حدود ۱۴ درصدی تولید سیگار، کاهش ۴۶ درصدی برآورد قاچاق و حدود چهار برابر شدن صادرات سیگار در نیمه نخست امسال است. همچنین آمارها نشان می‌دهد طی نیمه اول امسال، صادرات سیگار با افزایش ۲۸۷ درصدی به ۲۷۵ میلیون نخ رسیده است. صادرات سیگار در مدت مشابه سال گذشته ۷۱ میلیون نخ بوده است. البته باوجود افزایش چشمگیر، همچنان رقم صادرات ناچیز است.


تاثير كاهشي ماليات بر قيمت طلا

محمدکشتی‌آرای نايب ريیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این سوال که تبعات اجرای این قانون در بازار طلا علاوه بر کاهش هزینه کلی خرید طلا و افزایش رونق بازار چه خواهد بود، تصریح کرد: در چنین شرایطی که تا قبل از اصلاح قانون، مالیات بر ارزش افزوده از کل مبلغ خرید طلا اخذ می‌شد، اما الان تنها از اجرت و سود گرفته می‌شود، حال در چنین شرایطی جذابیت خرید طلای آب شده و دست دوم نیز کاهش پیدا خواهد کرد. نایب‌ريیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه کرد: درگذشته به خصوص زمانی که قیمت طلا با افزایش پیدا می‌کند، خرید طلای آب شده به دلیل اینکه مالیات و اجرتی بابت خرید آن اخذ نمی‌شود، مورد استقبال مردم قرار می‌گرفت، زیرا حاشیه سود آن بیشتر از خرید طلا و سکه بود، اما حال که مالیات ارزش افزوده از قیمت کلی حذف شده، قدر مسلم خرید طلای آبشده و طلای دست دوم و حتی سکه با کاهش روبرو خواهد شد و در مقابل خرید طلا و مصنوعات با افزایش روبرو خواهد شد.


ایجاد شهر جدید در خرم‌آباد 

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی   گفت: با توجه به محدودیت‌های تامین زمین در مرکز لرستان، برنامه ما ایجاد یک شهر جدید در خرم‌آباد است. وی با بیان اینکه امروز کار ساخت ۷۵۰۰ واحد در مرکز استان و شهرستان‌ها شروع می‌شود، تصریح کرد: یکی از موضوعات جدی استان بحث تأمین زمین است، مسوولان تلاش‌های خوبی کرده‌اند و زمین‌های متعلق به راه و شهرسازی به این امر اختصاص داده شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون