• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5098 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۳ آذر

اتفاق باورنكردني در UCL؛ دوبار قرعه‌كشي در يك روز

مسي به برنابئو مي‌رود، پرز به سوييس

اولين قرعه‌كشي مرحله يك‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا ظهر ديروز برگزار شد و تقابلي كه خيلي از علاقه‌مندان به فوتبال منتظر آن بودند و در عين حال از رقم خوردن آن واهمه داشتند به وقوع پيوست. پي‌اس‌جي و يونايتد به هم خوردند و اين به معناي رويارويي مسي و رونالدو بود. در مراسم قرعه‌كشي ديروز يك اشتباه هم صورت گرفت. در ابتدا منچستريونايتد به عنوان رقيب ويارئال از ظرف خارج شد كه اشتباه بود. يونايتد و ويارئال به دليل هم‌گروهي نمي‌توانستند در دور نخست حذفي مقابل هم قرار بگيرند. اين خطا تصحيح شد و منچسترسيتي به عنوان رقيب تيم اسپانيايي از ظرف بيرون آمد. 
هنگامي كه قرعه‌كشي به پايان رسيد و همه داشتند در مقابل تقابل تيم‌ها و نبرد مسي-رونالدو اظهارنظر مي‌كردند چند رسانه مدعي شدند كل قرعه‌كشي اشتباه بوده. به اين دليل كه وقتي قرعه منچستريونايتد به اشتباه خارج شد دوباره به ظرف برنگشت و اين يعني هنگامي كه قرار بود قرعه اتلتيكومادريد بيرون بيايد امكان تقابل اتلتيكو و يونايتد صفر بوده در حالي كه يونايتد يكي از حريفان بالقوه اتلتيكو بود. در قرعه‌كشي بايرن‌مونيخ به عنوان رقيب تيم اسپانيايي از ظرف خارج شد كه قرعه خيلي سختي به حساب مي‌آمد. 
بعد از رسانه‌اي شدن اين اشتباه و فشار افكار عمومي در كمال تعجب يوفا اعلام كرد سه ساعت بعد قرعه‌كشي مجددا برگزار خواهد شد! تصميمي نادر كه در تاريخ فوتبال و در چنين سطحي كسي به خاطر نمي‌آورد. به هر ترتيب قرعه‌كشي مجدد مرحله حذفي ليگ قهرمانان اروپا ساعت 30: 17 به وقت تهران آغاز شد. 
در قرعه‌كشي جديد برخي از تيم‌ها كه قرعه‌هاي به نسبت راحتي داشتند با قرعه‌هاي به مراتب سخت‌تري مواجه شدند، از جمله رئال‌مادريد كه در ابتدا قرار بود با بنفيكا بازي كند در قرعه‌كشي مجدد به عنوان حريف پاري‌سن‌ژرمن معرفي شد. قرعه‌اي به مراتب سخت‌تر كه البته در دلش بازگشت مسي به برنابئو بعد از يك سال را به هواداران نويد مي‌دهد. گفته شده رئال بابت اين مساله و تكرار قرعه‌كشي قرار است از يوفا به دادگاه حكميت ورزش در سوييس شكايت كند. 
دو تيم ديگري كه قرعه‌هاي خوبي داشتند و شرايط‌شان تغيير كرد ليورپول و اينتر هستند. در قرعه‌كشي اول ليورپول و سالزبورگ بايد با هم روبه‌رو مي‌شدند و اينتر با آژاكس. اما در قرعه مجدد اين دو تيم به پست هم خوردند. به اين ترتيب اينتر كه بعد از سال‌ها حضور در مرحله حذفي ليگ قهرمانان را تجربه مي‌كند حالا بايد با يكي از مدعيان كسب عنوان قهرماني مواجه شود. 
البته شرايط براي سالزبورگ تغييري نكرد و آنها همچنان كار بسيار دشواري دارند. تيم اتريشي ابتدا به عنوان رقيب ليورپول معرفي شد و حالا بايد به مصاف بايرن مونيخ برود. بايرن اما احتمالا از اين قرعه راضي‌تر باشد، چراكه پيش از اين بايد با اتلتيكو روبه‌رو مي‌شد.
اتلتيكومادريد يكي از خوش‌شانس‌هاي قرعه‌كشي مجدد بود. اين تيم ابتدا به عنوان رقيب بايرن‌مونيخ معرفي شد اما حالا بايد با منچستريونايتد ديدار كند. همان تيمي كه به خاطر اشتباه احتمال مواجهه‌اش با اتلتيكو در دور اول قرعه‌كشي به صفر رسيده بود!
آژاكس هم با قرعه به مراتب ساده‌تري مواجه شد و به جاي اينتر بايد با بنفيكا روبه‌رو شود. احتمالا بنفيكا هم از اين قرعه راضي‌تر باشد، چراكه گرچه آژاكس تيم قدرتمندي است و با ۱۸ امتياز راهي دور حذفي شده اما به مراتب حريف آسان‌تري از رئال‌مادريد است. 
در قرعه‌كشي مجدد يوونتوس و منچسترسيتي رقباي‌شان را با هم عوض كردند. قرعه منچسترسيتي از ويارئال به اسپورتينگ تغيير پيدا كرد كه چندان تفاوتي براي سيتيزن‌ها نمي‌كند و اسپورتينگ هم كه ابتدا حريف يوونتوس شده بود با قرعه‌اي به همان ميزان سختي مواجه شده است. ويارئال هم با يوونتوس ديدار مي‌كند.
تنها بازي دست نخورده قرعه‌كشي اول بازي چلسي ليل بود كه عينا در قرعه‌كشي دوباره تكرار شد. اتفاقي كه از عجايب اين رويداد به حساب مي‌آمد. چلسي كه در روز پاياني صدرنشيني را از دست داده بود و مي‌توانست به چند تيم گردن كلفت بخورد در قرعه‌كشي اول با بهترين قرعه مواجه شد و در حالي كه به نظر مي‌رسيد شانس از اين تيم رو برداشته در قرعه‌كشي دوم هم باز به ليل خورد تا مدافع عنوان قهرماني كار ساده‌اي براي رسيدن به دور بعد داشته باشد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون