• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5103 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۹ آذر

پيشخوان

توصيه رييسي براي مراقبت در مقابل سويه جديد كرونا
رييس دولت سيزدهم، مردم را به مراقبت بيشتر به منظور جلوگيري از شيوع سويه جديد بيماري كرونا توصيه كرد. به گزارش ايرنا، ابراهيم رييسي بعدازظهر يكشنبه در جلسه هيات دولت با اشاره به اهميت آرامش خاطر مردم در خصوص تثبيت قيمت‌ها اظهار داشت: مسوولان مربوطه به ويژه وزارت جهاد كشاورزي و ستاد تنظيم بازار با تشديد نظارت‌ها براي بازار شب يلدا، كاري كنند كه مردم براي تهيه اقلام مورد نياز خود با كمبود و گراني قيمت‌ها مواجه نباشند. او تلاش براي ايجاد نشاط در جامعه را حايز اهميت دانست و خاطرنشان كرد: هر اقدامي در جهت اميدآفريني و ايجاد نشاط در مردم ارزشمند است و بايد تقويت شود. رييسي همچنين مردم را به مراقبت بيشتر به منظور جلوگيري از شيوع سويه جديد بيماري كرونا توصيه كرد. او اخلاص و عمل صالح را رمز ماندگاري و بركت در اقدامات و فعاليت‌هاي وزرا و مسوولان دانست و آنان را به مراقبت نسبت به اطرافيان خود فراخواند و گفت: اطرافيان يك مسوول بايد اهل خير و عمل صالح و مردمدار بوده و در نگاه مردم به فردي شايسته معروف باشند. رييسي تبيين رويكردها و ضوابط حاكم بر لايحه بودجه ۱۴۰۱ و امتيازات و ويژگي‌هاي اين لايحه را ضروري دانست و افزود: تمامي شبهات و ابهاماتي كه در مورد اين لايحه مطرح مي‌شود، بايد به دقت مورد بررسي كارشناسان قرار بگيرد و با اظهارنظرهاي كارشناسي از سوي متوليان امر همراه شود.


مديرعامل مقيم لندن يك بانك خصوصي و احتمال تكرار ماجراي «خاوري»
عضو هيات تحقيق و تفحص از بانك‌ها در مجلس گفت: متاسفانه اخبار و اسناد منتشر شده حاكي از سكونت خانواده مديرعامل يك بانك خصوصي در انگليس و سفرهاي متعدد اين مدير بانكي به لندن است. به گزارش خبرگزاري تسنيم، احسان اركاني عضو هيات تحقيق و تفحص از بانك‌ها در مجلس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حالي كه تبعات فرار «محمود خاوري» به كانادا كماكان گريبانگير افكار عمومي است، متاسفانه اخبار و اسناد منتشر شده حاكي از سكونت خانواده مديرعامل يك بانك خصوصي در انگليس و سفرهاي متعدد اين مدير بانكي به لندن است. او گفت: جاي سوال جدي وجود دارد كه چگونه چنين فردي صلاحيت در اختيار داشتن اطلاعات و مديرعامل بانكي با ميليون‌ها سپرده‌گذار را دارد و ضرورت دارد كه وزارت اقتصاد و بانك مركزي توضيح دهند چگونه صلاحيت اين مدير بانكي را تاييد كرده‌اند.‌ اين عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس با بيان اينكه سفرهاي متعدد اين فرد به انگليس طي ۲ سال گذشته مشكوك است، گفت: زيان انباشته بالاي بانك تحت مديريت اين فرد در دو سال اخير و تعليق نماد بورسي اين بانك به علت عدم شفاف‌سازي طي ماه‌هاي گذشته تنها بخشي از عملكرد مديرعامل لندن‌نشين در طول دوران مديريتش است. عضو هيات تحقيق و تفحص از بانك‌ها در مجلس در پايان تاكيد كرد: ضرورت دارد نهادهاي نظارتي، بانك مركزي و وزارت اقتصاد اين موضوع را مورد توجه قرار دهند و در بررسي صلاحيت اين فرد براي تصدي مسووليت‌هاي مهم بانكي تجديدنظر صورت پذيرد و اجازه تكرار تجربه تلخ فرار محمود خاوري داده نشود. پيش از اين جواد كريمي‌قدوسي، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي و همچنين محمدرضا پورابراهيمي، رييس كميسيون اقتصادي مجلس نيز در اين رابطه اظهارنظر كرده و با اشاره به وضعيت اين مديرعامل بانكي، خواهان جلوگيري از فعاليت او در اين مقام شده بودند.


تكذيب استيضاح وزير اقتصاد و تاكيد بر سوال از خاندوزي
سيدكاظم موسوي، نايب‌رييس كميسيون اقتصادي مجلس درباره انتشار شايعاتي مبني بر استيضاح وزير اقتصاد گفت: «استيضاح وزير اقتصاد در دستوركار كميسيون اقتصادي مجلس نيست و بنده اين موضوع را قويا تكذيب مي‌كنم.» به گزارش خبرگزاري فارس، او گفت: «موضوعي كه در دستوركار كميسيون است، جمع‌آوري امضا براي سوال از وزير اقتصاد با محوريت ساماندهي بازار بورس است كه تاكنون، نزديك به ۵۰ امضا براي طرح سوال از وزير اقتصاد جمع‌آوري شده است.» موسوي درباره طرح تحقيق و تفحص از بازار بورس نيز گفت: «اين موضوع نيز همچنان در دستور كار كميسيون اقتصادي مجلس قرار دارد و نتايج آن به زودي اعلام خواهد شد.» اين عضو كميسيون اقتصادي مجلس ساعتي پيش از انتشار اين خبر، در گفت‌وگو با پايگاه خبري-تحليلي رويداد۲۴، از كليد خوردن استيضاح وزير اقتصاد با ۵۰ امضا خبر داده بود. خبري كه از سوي پايگاه خبري-تحليلي مشرق‌نيوز نيز بازنشر شد و پس از تكذيب اين ادعا از سوي كاظم موسوي خبر ظهرش را ويرايش كرد.


انتصاب رييس جديد سازمان ثبت احوال كشور
با حكم وزير كشور، معاون وزير و رييس سازمان ثبت احوال كشور منصوب شد. به گزارش خبرگزاري فارس، عصر ديروز با حضور احمد وحيدي وزير كشور، مراسم تكريم درخشان‌نيا رييس سابق سازمان ثبت احوال و معارفه هاشم كارگر رييس جديد اين سازمان برگزار شد. در اين مراسم، از زحمات درخشان‌نيا كه به مدت بيش از ۵ سال رياست سازمان ثبت احوال را برعهده داشته، قدرداني و هاشم كارگر به عنوان رييس جديد اين سازمان در حضور كاركنان سازمان ثبت احوال كشور معارفه شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون