• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5108 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۵ دي

خاطرات سفر و حضر (125)

اسماعيل كهرم

هر دم از اين آسمان ستاره‌اي به زمين مي‌كشند و باز/ اين آسمان غم‌زده غرق ستاره‌هاست! اين بار نوبت ريحانه ياسيني و مهشاد كريمي خبرنگاران محيط زيست بود كه براي بررسي احياي درياچه اروميه در اطراف نقده همراه با سقوط اتوبوس به قعر دره رفتند. هر دو جوان و جوياي نام، هر دو خدمتگزار محيط‌زيست وطن.
اين جوانان كلاس امثال بنده را كه در حد محدود و معدود تشكيل مي‌شود در سطح ايران گسترش مي‌دهند. اطلاع‌رساني مي‌كنند و افكار عمومي را روشن مي‌كنند. آن هم با سختي و محدوديت‌هايي كه مي‌شناسيم!
سال‌ها است كه بنده سقوط اتوبوس و ميني‌بوس دانشجويان (مانند ميرزاخاني) و يا سربازها و ورزشكاران را به دره و تصادف‌هاي وحشتناك تعقيب مي‌كنم. در تمام اين موارد علت اصلي، استفاده از رانندگان سرويس ادارات و دانشكده بوده‌اند، راننده سرويس صبح استاد و دانشجو را به دانشگاه مي‌رساند و تمام روز را به چاي خوردن و استراحت مي‌گذراند. آنها با رانندگي در بيابان بيگانه‌اند. راننده بياباني استقامت در مقابل بي‌خوابي و كم‌خوابي دارد. قدرتي كه راننده سرويس فاقد آن است. چشم راننده بيابان با نورهاي شديد در دل شب تطابق دارد و جان مسافرانش را حفظ مي‌كند. راننده سرويس مناسب رانندگي در شهر تربيت شده و اغلب در روز!
به كار‌هاي گران مرد كارديده فرست
كه شير شرزه درآرد به زير خم كمند
سعدي‌جان

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون