• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5120 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۰ دي

رييس بنياد شهيد:

پيگير پرونده سانحه هواپيماي اوكرايني هستيم

رييس بنياد شهيد گفت: به نمايندگي از دولت تيم‌هايي را در بنياد و وزارت راه تشكيل داديم و پيگير پرونده سانحه هواپيماي اوكرايني هستيم.
اميرحسين قاضي‌زاده‌هاشمي، در همايش بزرگداشت شهداي سانحه هواپيماي اوكرايني گفت: من با برخي خانواده‌هاي شهدا سابقه همكاري دارم و از نزديك آشنا هستم. اين لكنتي كه در زبان ماست ناشي از شرمندگي است. ما مستقيما در اين اتفاق نقشي نداشتيم، اما اين شرمندگي ناشي از حادثه‌اي است كه در سيستمي اتفاق افتاده كه ما جزيي از مسوولان آن هستيم و اينكه نمي‌دانيم با چه زباني با شما صحبت كنيم ناشي از سردرگمي ما از اين شرمندگي است.
او با اشاره به گلايه خانواده شهدا ادامه داد: در سال‌هاي گذشته اقداماتي انجام شده اما ما به نمايندگي از دولت تيم‌هايي را در بنياد و وزارت راه تشكيل داديم و پيگير اين پرونده هستيم.
او ادامه داد: ما تلاش مي‌كنيم هم اقدامات را انجام دهيم و هم با پيگيري درست پرونده مانع از پايمال شدن حق مظلوم شويم.
او افزود: نظام جمهوري اسلامي از روي غرور با اين خانواده‌ها برخورد نكرده و آنچه بوده و دادن نام شهيد از روي شرمندگي و حق بوده است.البته اينكه من مسوول كوتاهي مي‌كنم به عملكرد نظام مربوط نمي‌شود.
مادر شهيده شكيبا فقاهتي در همايش بزرگداشت شهداي سانحه هواپيماي اوكرايني گفت: ما همه فرزندان اين آب و خاك هستيم و همه ما در اين آب و خاك ريشه داريم.
او با اشاره به شهادت سردار سليماني ادامه داد: «وقتي تلويزيون را روشن مي‌كنم، مي‌بينم بعد از دوسال از شهادت سردار سليماني، قبل و بعد از سالروز شهادت ايشان هر شبكه‌اي را كه مي‌بينم سخن از سردار محبوب ماست، اما هيچ خبري از ۱۷۶ نفر كه ۲۹ نفر از آنها كودك بودند، نيست. چند نفر از ما خانواده‌ها در اين مراسم حضور داريم اما اينكه چرا بقيه نيامدند به اين دليل است كه شما اين شكاف را ايجاد كرديد. در حالي كه همه ما ايراني هستيم اما در حال تبديل به دو جناح مي‌شويم، چرا بايد چنين باشد و اين شكاف مدام زيادتر مي‌شود؟ من كارشناس نيستم اما اين شكاف را مي‌بينم.چرا نبايد دست همديگر را بگيريم؟ من به عنوان يك معلم تجربه كرده‌ام، دست دوستي كه بدهيد مشكلات حل مي‌شود، اما ما جناح‌بندي مي‌كنيم و متاسفانه اين اتفاق افتاده است و دلم از اين مي‌سوزد به رسانه‌هايي كه به خاطر سوءاستفاده و نفع شخصي خودشان نقشه مي‌كشند، اجازه اين كار به آنها داده مي‌شود، چون خبري از ما نيست و هر كسي مي‌خواهد از ما خبري بشنود بايد VOA يا من و تو را باز كند، چرا بايد چنين باشد؟ من به عنوان يك ايراني دلم مي‌سوزد، چرا اين شكاف ايجاد شده است؟چرا بقيه خانواده‌ها نيستند، اين سوال براي شما پيش نمي‌آيد كه چرا شكاف ايجاد مي‌كنيد. ما چقدر از VOA دروغ شنيديم، چرا بايد طرف آنها برويم؟ داريم به آب و خاك‌مان خيانت مي‌كنيم. من شماها را مسوول مي‌دانم كه جوانان ما را به آن طرف مي‌كشانيد. من مي‌خواهم بچه‌ام ايراني باشد. وقتي بچه من اينجا جانش را از دست داد، دامادم مي‌خواست بچه‌هايش را ببرد، من گفتم دخترم مي‌خواست بچه‌هايش در آب و خاك خودش باشند و توافق كرديم پسر و مادر را از هم جدا نكنيم. دلم مي‌خواهد آب خنكي از جانب شما روي اين دل‌هاي آتش گرفته ريخته شود و شما مي‌توانيد اين كار را كنيد نه كسي ديگر.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون