• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5120 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۰ دي

وزن كلمات

 كتاب «وزن كلمات» نوشته پاسكال مرسيه و رمان‌هاي نوجوان «زمستان آْليسا» نوشته زوران دروِنكر و «حماسه اندرون» نوشته آرمان آرين راهي بازار كتاب شده‌اند.
كتاب «وزن كلمات» نوشته پاسكال مرسيه با ترجمه مهشيد ميرمعزي در ۶۴۸ صفحه با شمارگان ۵۵۰ نسخه و قيمت ۱۵۵ هزار تومان در نشر افق منتشر شده است.
پيتر بري نام مستعار پاسكال مرسيه را در سال ۱۹۹۵ و هنگام نوشتن رمان «سكوت پرلمان» براي خودش برگزيد و در سال ۱۹۹۸ با انتشار رمان دومش«متخصص كوك پيانو»، نام اصلي‌اش را فاش كرد. هر دو رمان با استقبال خوانندگان روبه‌رو شده و هر دو با موضوع كار فلسفي بيري در هم بافته شده‌اند. مرسيه نوشتن ادبي را زماني شروع مي‌كند كه بيري نوشتن فلسفي را تمام كرده باشد و برعكس. در سال ۲۰۰۱، رمان «حرفه آزادي» را با نام اصلي‌اش منتشر كرد. او در اين كتاب به طريقي نظام‌مند افكار را هدايت و در عين حال با لحني ادبي نوعي مفهوم آزادي اراده را تعريف مي‌كند. كتاب فلسفي «حرفه آزادي» در مدت كوتاهي بسيار پرفروش و به زبان‌هاي ديگر ترجمه شد.
 او «قطار شبانه ليسبون» را كه يكي از بزرگ‌ترين موفقيت‌هايش بوده است، در سال ۲۰۰۴ با نام مستعار پاسكال مرسيه نوشت، مرسيه، با انتشار اين كتاب، وارد جرگه نويسندگان فلسفي‌اي شد كه كتاب‌هاي‌شان از اقبال خاصي برخوردار است. اين كتاب در ايران به قلم همين مترجم و از سوي همين ناشر منتشر و با اقبال مخاطبان روبه‌رو شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون