• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5131 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۳ بهمن

خبر

ازسرگيري انتقال مازوت ايران  از سوريه  به  لبنان
يك رسانه لبناني اعلام كرد كه توزيع مازوت ايراني ميان خانواده‌هاي لبناني تا چند روز ديگر از سرگرفته مي‌شود. به گزارش ايسنا، پايگاه خبري لبنان ۲۴ اعلام كرد كه بعد از توقف توزيع مازوت ايراني در لبنان از اوايل ماه ژانويه به دليل مشكلات لجستيكي در خاك سوريه، كاميون‌هاي حامل سوخت بار ديگر وارد خاك لبنان شدند تا عمليات توزيع مازوت ميان خانواده‌هايي كه براي گرمايش به اين ماده نياز دارند از سرگرفته شود. براساس اطلاعات اين رسانه لبناني، توزيع مازوت ميان خانواده‌هاي لبناني با حمايت حزب‌الله در ماه‌هاي فوريه و مارس ادامه خواهد داشت. براساس اين گزارش لبنان اكنون با بحران سوخت مواجه است و جمهوري اسلامي ايران چند بار به اين كشور سوخت ارسال كرده است.


بنت: تنها  وظيفه ما  آسيب  به ايران  است
نخست‌وزير اسراييل به بيان ادعاهاي بي‌اساس عليه ايران پرداخت. به گزارش ايلنا به نقل از ميدل‌ايست‌مانتيور، نفتالي‌بنت، نخست‌وزير اسراييل در ياوه‌گويي اخير خود اعتراف كرد: ماموريت مركزي اسراييل صدمه زدن به ايران و نيروهاي مورد حمايت منطقه‌اي آن از جمله حزب‌الله، حماس و ديگر گروه‌هاي مستقر در خاورميانه است. بنت تاكيد كرد: وظيفه اصلي محول‌شده به اسراييل آسيب محسوس به ايران و سازمان‌هايي است كه در مدار آن و در منطقه فعاليت مي‌كنند.


نشست معاونان وزراي نيرو  و انرژي ايران و آذربايجان
معاونان وزارت نيرو و انرژي ايران و جمهوري آذربايجان در جلسه‌اي مشترك در خداآفرين، ضمن بررسي موضوعات فني مشترك در خصوص ادامه فعاليت‌هاي مربوط به تكميل سدها و نيروگاه‌هاي خداآفرين و قيزقلعه‌سي، درباره پرداخت سهم طرف آذري از هزينه اجرايي پروژه به ايران توافق كردند. به گزارش ايرنا از سفارت جمهوري اسلامي ايران در باكو، جلسه فني مشترك درباره ادامه فعاليت‌هاي سدها و نيروگاه‌هاي خداآفرين و قيزقلعه‌سي با حضور معاون آب و آبفاي وزارت نيرو، مدير كل رودخانه‌هاي مرزي و منابع آب مشترك، مديرعامل شركت آب منطقه‌اي آذربايجان شرقي، نماينده وزارت امور خارجه و ديگر اعضاي كميسيون از طرف جمهوري اسلامي ايران و معاون وزير انرژي، معاون اول مديرعامل شركت آبياري و زهكشي و ساير اعضاي كميسيون از طرف جمهوري آذربايجان برگزار شد. در اين جلسه كه در محل كارگاه سد قيزقلعه‌سي در شهرستان خداآفرين استان آذربايجان شرقي برگزار شد، هر دو طرف بر ادامه و تكميل سدها و نيروگاه‌هاي خداآفرين و قيزقلعه‌سي تاكيد كردند. در اين نشست، دو طرف در خصوص راهكارهاي لازم براي پرداخت سهم جمهوري آذربايجان از هزينه‌هاي اجرايي پروژه به جمهوري اسلامي ايران بحث و گفت‌وگو كرده و توافقات لازم صورت گرفت.


همايش ملي ايران و همسايگان فردا برگزار مي‌شود
سيد حمزه صفوي از برگزاري همايش ملي ايران و همسايگان با سخنراني محمدباقر قاليباف رييس مجلس شوراي اسلامي، سرلشكر صفوي و وزراي امور خارجه و اقتصاد خبر داد. به گزارش موج، سيد حمزه صفوي مديرعامل مركز آينده‌پژوهي جهان اسلام و دبير كميته اجرايي همايش ملي ايران و همسايگان گفت: «از دو سال قبل يك دغدغه مشترك بين مركز مطالعات سياسي و بين‌المللي وزارت امور خارجه و مركز آينده‌پژوهي جهان اسلام وجود داشته است، مبني بر اينكه ما نياز داريم به يك چارچوب مشخص و يك نظام حكمراني به نام سياست همسايگي بپردازيم.» وي با اشاره به جلسات و برنامه‌هاي علمي مشترك ميان دو مركز اظهار كرد: «پس از برگزاري حدود ۴۵ نشست علمي و بيش از ۲۵ مصاحبه علمي با نخبگان، در گام بعدي بحث همايش ملي ايران و همسايگان مطرح شد و تا امروز حدود ۲ سال است كه با دادن فراخوان و دعوت از دانشگاه‌هاي مطرح كشور و انديشكده‌هايي كه روي اين موضوع كار كردند، همايش را پيش برديم و اين همايش به همت مركز مطالعات سياسي و بين‌المللي وزارت امور خارجه و مركز آينده‌پژوهي جهان اسلام ۴ بهمن برگزار خواهد شد.» صفوي در تشريح جزييات اين همايش تصريح كرد: «همايش ملي ايران و همسايگان با سخنراني محمدباقر قاليباف رييس محترم مجلس شوراي اسلامي، سرلشكر صفوي دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا و رييس همايش، حسين اميرعبداللهيان وزير محترم امور خارجه، دكتر خاندوزي وزير محترم اقتصاد، شيخ‌الاسلامي معاون وزير و رييس مركز مطالعات وزارت خارجه، دهقاني فيروزآبادي دبير محترم علمي همايش و با ارايه مقاله از سوي اساتيد شاخص كشور دوشنبه ۴ بهمن در مركز مطالعات سياسي و بين‌المللي وزارت امور خارجه برگزار مي‌شود.» وي افزود: «در اين همايش ۸ پنل تخصصي با موضوعات ايران و سياست همسايگي، ايران و جبهه مقاومت، ترتيبات امنيتي منطقه‌اي، تعاملات علمي، فرهنگي و تمدني ايران و همسايگان، مباحث زيست‌محيطي ايران و همسايگان، كريدورهاي تجاري و... برگزار مي‌شود.»


قدرداني بلينكن از سوييس به عنوان حافظ منافع امريكا در ايران
وزير امورخارجه امريكا در ديدار با رييس‌جمهور سوييس از اين كشور به عنوان حافظ منافع امريكا در ايران قدرداني كرد. به گزارش ايسنا، آنتوني بلينكن وزير امورخارجه امريكا كه به سوييس سفر كرده است، روز جمعه در ژنو با رييس‌جمهور و وزير امورخارجه اين كشور ديدار كرد. بنابر گزارش وبسايت رسمي وزارت امورخارجه امريكا، بلينكن در ديدار با ايگنازيو كاسيسي رييس‌جمهوري سوييس از نقش اين كشور به عنوان حافظ منافع امريكا در ايران طي دهه‌هاي گذشته تشكر و قدرداني كرد. وزير امور خارجه امريكا و رييس‌جمهوري سوييس همچنين درباره روابط قوي دوجانبه ميان دو كشور و مسائل مربوط به صلح و امنيت منطقه‌اي، ازجمله نياز به جلوگيري از تشديد بيشتر وضعيت امنيتي در نزديكي مرزهاي اوكراين گفت‌وگو كردند. بنابر اعلام وزارت امورخارجه امريكا، آنتوني بلينكن پيش از سوييس به اوكراين و آلمان نيز سفر كرده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون