• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5135 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۷ بهمن

مرور خبرها

  ميلاد رستمي؛ كولبر 26 ساله اهل «ثلاث‌باباجاني» كه در مرز نوسود مشغول كولبري بود، با شليك مرزباني زخمي شد. 
 كارشناس تحولات جمعيت ايران و جهان گفت: از جمعيت ۸۵ ميليون نفري ايران، قريب به چهار ميليون نفر «مهاجرفرستي» رخ داده كه حدود ۴۷درصد اين افراد در امريكاي شمالي، ۲۹درصد در اروپا، ۱۴درصد در كشورهاي آفريقايي و عربي و ۱۰درصد در كشورهاي آسيا و اقيانوسيه ساكن شده‌اند. ايالات متحده، قطر، كانادا، كويت و آلمان بيشترين مهاجران ايراني را دارند. 13درصد دانشجويان ايراني مقيم خارج از كشور گفته‌اند كه بعد از پايان تحصيلات به ايران بازنمي‌گردند و 46درصد هم گفته‌اند كه فعلا تصميم براي بازگشت به ايران ندارند. ايران در مقايسه با آمار جهاني در بين كشورهاي مهاجرفرست دنيا رتبه ۵۴ را دارد. 
  با اعلام شركت كنترل كيفيت هواي تهران، كيفيت هواي پايتخت براي چهارمين روز پياپي در وضعيت ناسالم قرار گرفت در حالي كه طي شبانه‌روز پنجم بهمن، آلاينده شاخص هواي پايتخت «ذرات معلق كمتر از ۲.۵ميكرون» با ميانگين ۱۴۴ بود و ديروز اين شاخص به ميانگين ۱۳۷ رسيد. 
  عبدالله يوزي (دبير كانون انجمن‌هاي صنفي كارگران و استادكاران ساختماني استان كردستان) گفت: باتوجه به ركود ساخت و ساز و تورمي شدن هر روزه اقتصاد و افزايش سرسام‌آور هزينه‌هاي كمرشكن زندگي، فشار مضاعف بر كارگران فصلي و ساختماني وارد شده و با كوچك شدن هر روزه سفره‌هاي‌شان، به مهاجرت فصلي و اجباري به كشورهاي مجاور مانند عراق و مشاغل كاذبي مانند مسافركشي و دستفروشي، تن داده‌اند. اين كارگران هيچ افق روشن و دورنماي اميدبخشي براي خود و فرزندان‌شان نمي‌بينند. از آنجا كه بيمه كارگران ساختماني به بهانه‌هاي مختلف در آستانه قطع شدن است، كارگران ساختماني با توجه به اينكه كارفرماي مشخصي ندارند، تحت پوشش بيمه بيكاري قرار نمي‌گيرند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون