• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5171 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۲ اسفند

بخشنامه دادستان‌ كل براي ارتقاي امنيت و نظم عمومي در ايام نوروز

در آستانه فرارسيدن ايام نوروز و در راستاي تامين امنيت و نظم عمومي و صيانت از حقوق عامه، دادستان‌ كل كشور در بخشنامه‌اي ضمن تاكيد بر تشكيل كشيك قضايي در تعطيلات نوروزي، دادستان‌هاي سراسر كشور را موظف به پيگيري بندهاي دهگانه آن نمود. به گزارش خبرگزاري ميزان، در اين بخشنامه  بر پيگيري جدي مراتب ذيل به منظور ارايه خدمات ويژه قضايي به مردم عزيز در ايام تعطيلات نوروزي تاكيد گرديده است: 
۱) برقراري واحد كشيك نوروزي در دادسراها براي ارايه خدمات قضايي.
۲) برنامه‌ريزي براي نظارت بر ضابطين قضايي و بازرسي منظم از بازداشتگاه‌ها.
۳) نظارت بر مجرمين سابقه‌دار و عدم اعطاي مرخصي به سارقين حرفه‌اي به منظور پيشگيري از وقوع جرايم در تعطيلات.
۴) اتخاذ تدابير لازم توسط پليس راهور در جهت كاهش تصادفات جاده‌اي و صيانت از جان انسان‌ها.
۵) ممانعت از تغيير كاربري اراضي ملي، منابع طبيعي توسط سودجويان با همكاري سازمان‌هاي ذي‌مدخل و در صورت ارتكاب جرم، رسيدگي فوري و اتخاذ تصميمات قضايي لازم در واحد كشيك قضايي.
۶) نظارت لازم توسط مسوولان تعزيرات حكومتي، اتحاديه‌ها و تشكل‌‌هاي صنفي بر رستوران‌ها و مراكز توزيع مواد غذايي و برخورد با متخلفين مربوطه.
۷) نظارت بر مراكز تفريحي و جشنواره‌ها به منظور رعايت اخلاق و شعائر اسلامي.
۸) ايجاد هماهنگي لازم با عوامل وزارت نيرو جهت استانداردسازي روشنايي معابر و رصد شبانه‌روزي توسط مامورين نيروي انتظامي به منظور كاهش جرايم سرقت.
۹) همكاري با مسوولان بهداشت و درمان و تاكيد بر رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي در تجمعات خانوادگي به منظور كنترل و كاهش ابتلا به 
كوويد ۱۹.
۱۰) رصد مستمر و پايش هدفمند اقدامات احتمالي دشمنان و معاندين نظام به منظور آلوده‌سازي افكار عمومي و پيگيري جرايم ارتكابي.
حجت‌الاسلام سيدمحسن هاشمي مدير روابط عمومي دادستاني كل كشور با بيان اينكه اين بخشنامه سعي دارد امنيت و نظم عمومي جامعه را در ايام تعطيلات نوروزي ارتقا بخشد، اظهار داشت: نظارت كارآمد و همه‌جانبه بر اجراي صحيح اين بخشنامه از سوي دادستان‌هاي مراكز استان‌ها به صورت مستمر از سوي دادستان محترم كل كشور پيگيري و دنبال خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون