• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5176 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱۴ فروردين

واكنش‌هاي جدي و شوخي به گروه B جام جهاني

اسكوچيچ: براي صعود مي‌جنگيم

لزوم همفكري سردار آزمون و سردار حاجي‌زاده

قرعه‌كشي مرحله گروهي جام جهاني 2022 قطر جمعه شب در دوحه برگزار شد و 30 تيم راه يافته به جام جهاني حريفان خودشان را شناختند. دو تيم ديگر حاضر در جام جهاني از بين دو مسابقه پلي‌آف اروپا و اقيانوسيه/ آمريكاي جنوبي انتخاب خواهند شد. از ايران علي دايي اسطوره فوتبال آسيا و جهان به عنوان يكي از نفراتي كه قرعه‌كشي را انجام مي‌دادند در كنار نفراتي چون كافو، رباح ماجر، تيم كيهيل و بورا ميلوتينوويچ قرار داشت. 
تيم ملي ايران در گروه B مسابقات با تيم‌هاي انگليس، آمريكا و برنده پلي‌اف اروپا بين تيم‌هاي اوكراين، ولز و  اسكاتلند هم‌گروه شد. گروهي كه نه مي‌توان آن را قرعه سختي دانست و نه قرعه آساني. از جنبه‌اي ديگر هم‌گروهي ايران با دو كشور ايالات متحده و بريتانيا رنگ و بوي سياسي تندي به رقابت‌هاي اين گروه داده است. از زمان پايان قرعه‌كشي تا همين حالا انواع و اقسام جك‌ها و روايت‌هاي طنز از اين هم‌گروهي ساخته شده است. از جمله اينكه گروه ژاپن كه اسپانيا و آلمان هم در آن حضور دارند گروه «مرگ» است و گروه ما گروه «مرگ بر»! اين روايت‌هاي طنز ساختن حتي پاي سخنگوي دولت را هم به اين ماجرا باز كرد و جهرمي در توئيتي نوشت با توجه به گروه ايران سردار آزمون و سردار حاجي‌زاده با هم همفكري داشته باشند! 
دراگان اسكوچيچ سرمربي تيم ملي فوتبال ايران بعد از قرعه‌كشي در مورد گروه تيم ملي ايران گفت: «من فکر می‌کنم قرعه ما می‌توانست بدتر از این هم باشد. این جام جهانی است و همه تیم‌های شرکت‌کننده خوب هستند. در گروه ما تیم ملی انگلیس یکی از مدعیان کسب جام است ولی تیم ما هم به اندازه کافی خوب هست که با دیگران قادر به رقابت باشد.» او درباره مسائل سياسي بين ايران و آمريكا و تاثير احتمالي‌اش بر بازي گفت: «من به این چیزها توجه نمی‌کنم، ما این مساله را قبلا در بازی‌ای مثل دیدار باعراق نشان دادیم و توجهی به این مسائل نداریم. چیزهایی ‌بین دو کشور هست اما ما فقط به فوتبال فکر می‌کنیم.»
گرت ساوت‌گیت سرمربي سه‌شيرها كه نخستين حريف ايران به حساب مي‌‌آيد اظهار داشت انگلیس با تیم‌های ایران و آمریکا مدت‌هاست بازی نکرده و زمان مشخص شدن تیم سوم نیز با توجه به شرایط منطقه برایش اهمیت چندانی ندارد. گرت ساوت‌گیت بعد از قرعه‌کشی گفت: «ما در مقابل دو تیم اول گروه برای مدت زیادی است که بازی نکرده‌ایم و تیم سوم کاملا ناشناخته است، اما دربی احتمالی بریتانیا رقم خواهد خورد. ما می‌دانیم که آنها در مورد چه چیزی هستند. برنامه ما در پایان فصل لیگ برتر و صعود هرچه سریع‌تر از گروه خواهد بود. ما باید از گروه خود صعود کنیم و این هدف اول تیم ملی انگلیس است.» گرگ برهالتر سرمربي ايالات متحده نيز پس از قرعه‌کشی جام جهانی فوتبال، اظهار داشت: «در گروه خوبی قرار گرفتیم و هر حریفی در جام جهانی سخت است. تقابل با انگلیس بازی هیجان‌انگیزی است و ایران نیزحریف بسیار متفاوتی است که در مرحله انتخابی عملکرد خوبی داشته است.» وی عنوان کرد: «باید منتظر باشیم تا حریف سوم‌ مشخص شود. از گروهی که در آن قرار گرفتیم، راضی و برای شروع جام جهانی قطر هیجان‌زده هستم.» ایران در روز نخست جام جهانی ۳۰ آبان به مصاف انگلیس خواهد رفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون