• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5178 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۶ فروردين

پيشخوان

اژه‌اي در جلسه شوراي عالي قوه قضاييه تاكيد كرد
ضرورتي ندارد براي همه متهمان از دستبند و پابند استفاده كنيم

حجت‌الاسلام محسني اژه‌اي در نشست روز گذشته در جلسه شوراي عالي قوه قضاييه با تقدير از سازمان زندان‌ها به سبب ترسيم اولويت‌هاي ۸گانه براي سال جاري، بر مقوله «طبقه‌بندي و تفكيك زندانيان تا حد ممكن با ملاحظه شاخصه‌هاي گوناگون نظير سن، نوع جرم و غيره» و همچنين «گذراندن محكوميت مددجويان در زندان محل سكونت يا نزديك‌ترين زندان به محل سكونت خانواده آنها در حد مقدور» تاكيد كرد. به گزارش ايلنا، «بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي مردمي براي بازاجتماعي كردن زندانيان و اشتغال آنها» توصيه ديگر قاضي‌القضات به رييس سازمان زندان‌ها بود و محسني اژه‌اي در همين زمينه با اشاره به كمك مالي خيرين در ماه مبارك رمضان براي آزادسازي زندانيان، به مسوولان سازمان زندان‌ها توصيه كرد كه صرفا به اين نوع كمك‌هاي خيرين اكتفا نكنند و از ظرفيت‌هاي بالاي مردمي در جهت ايجاد تحول بيشتر در زندان‌ها بهره گيرند. رييس عدليه در ادامه جلسه ديروز شوراي عالي قوه قضاييه با اشاره به دستور سال گذشته خود مبني بر چگونگي استفاده از دستبند و پابند هنگام جلب يا انتقال متهمان و محكومين، به معاونت حقوقي قوه قضاييه دستور داد تا در اسرع وقت با همكاري ساير بخش‌هاي قضايي و لحاظ همه قوانين و مقررات موجود، نسبت به تدوين دستورالعملي جهت ضابطه‌مندي بيشتر مقوله استفاده از دستبند و پابند براي جلب متهمان و انتقال محكومين از زندان به دادسرا يا دادگاه اقدام كند. رييس قوه قضاييه متذكر شد كه دستور صادر شده در سال گذشته مبني بر نحوه استفاده از دستبند و پابند د  ر قبال متهمان و محكومين به صورت كامل و جامع از سوي ضابطين و ساير بخش‌هاي قضايي اجرايي نشد. وي افزود: بايد توجه داشت كه ضرورتي ندارد براي همه متهمان هنگام جلب در مقابل چشمان خانواده يا همكاران يا همچنين انتقال محكومان از زندان به مراجع قضايي از دستبند و پابند استفاده كرد مگر آنكه اين افراد از مجرمان خطرناك باشند.


عوامل موثر در اتفاقات
ورزشگاه مشهد را معرفي مي‌كنيم

نماينده مردم مشهد در مجلس از پيگيري حاشيه‌هاي پيش آمده در بازي ايران و لبنان در ورزشگاه مشهد خبر داد و گفت: عوامل موثر در اتفاقات ورزشگاه مشهد را معرفي مي‌كنيم. به گزارش فارس، نصرالله پژمانفر نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي در نشست علني روز دوشنبه مجلس شوراي اسلامي در تذكر شفاهي خود گفت: از رييس‌جمهور بابت سفري كه به استان خراسان رضوي داشتند، تشكر مي‌كنم. اين سفر پربركت بود و نكات بسيار مهمي را ايشان در اين سفر مدنظر قرار داد. نايب‌رييس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي با اشاره به حاشيه پيش آمده در مسابقه فوتبال ايران و لبنان در شهر مشهد تصريح كرد: موضوع پيش آمده در حاشيه مسابقه فوتبال دو تيم مذكور در ورزشگاه شهر مشهد در كميسيون اصل 90 به جد پيگيري مي‌شود و قطعا با عواملي كه باعث بروز اين اتفاقات در ورزشگاه مشهد شدند، برخورد مي‌شود و گزارش آن را به مردم تقديم خواهيم كرد. برخي جريانات مي‌خواهند مسائل را در شهر مشهد به حاشيه ببرند.


تذكر نماينده مجلس:
 استيضاح وزراي كار و صمت اعلام وصول نمي‌شود

موسوي‌لارگاني گفت كه به من گفته‌اند نامه استيضاح وزير بهداشت توسط نمايندگان امضا شده، بنابراين خواهشمند است هيات‌رييسه به اين موارد رسيدگي كند. سيد ناصر موسوي‌لارگاني صبح ديروز (دوشنبه، ۱۵ فروردين‌ماه) در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي در تذكر شفاهي به هيات‌رييسه مجلس درباره استيضاح وزيران كابينه دولت سيزدهم گفت: استيضاح دو وزير كه به امضاي ۵۵ نماينده مجلس رسيده، تقديم شده، اما اعلام وصول نمي‌شود؛ يكي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و ديگري وزير صنعت، معدن و تجارت است كه ما درخواست اجراي آيين‌نامه براي استيضاح اين دو وزير را داريم.وي تصريح كرد: همچنين بنده سوالي از وزير تعاون داشته‌ام و مدت‌هاست كه اعلام وصول شده، اما در دستوركار قرار نمي‌گيرد، بنابراين خواهشمند است اين موارد براي رسيدگي در دستوركار مجلس لحاظ شود.نماينده مردم فلاورجان در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: به من گفته‌اند نامه استيضاح وزير بهداشت توسط نمايندگان امضا شده، بنابراين خواهشمند است هيات‌رييسه به اين موارد رسيدگي كنيد.
پيام تسليت خاتمي
به مهندس افشاني
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاي سيدمحمدعلي افشاني
درگذشت انسان شريف و بزرگوار جناب آقاي سيدغلامعلي افشاني رحمه‌الله عليه پدر گرانقدرتان را به جنابعالي و همه بستگان عزادار تسليت مي‌گويم و از پيشگاه حضرت پروردگار براي آن فقيد سعيد آمرزش و رحمت الهي و براي بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتي مسألت مي‌كنم.
ايام عزت مستدام
سيد محمد خاتمي
6/1/1401

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون