• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5183 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۲۲ فروردين

پيشخوان

قاليباف:   اميدواريم با مذاكره خوب  توافقي خوب رقم بخورد

ايسنا| محمدباقر قاليباف در نطق پيش از دستور خود در جلسه علني ديروز مجلس ابراز اميدواري كرد با توافق هسته‌اي خوب نفع اقتصادي براي مردم رقم بخورد. رييس مجلس عنوان كرد: خوشحاليم كه در مسير پرافتخار اين پيشرفت‌ها مجلس يازدهم نيز با تصويب قانون اقدام راهبردي، قفل‌هاي بسته شده به صنعت هسته‌اي را شكست و با برداشتن موانع بر سر راه پيشرفت و ارتقاي دستاوردهاي علمي در اين حوزه نقش‌آفريني كرد. قاليباف افزود: خوشبختانه با ظرفيتي كه با بومي‌سازي صنعت هسته‌اي ايجاد شده بود در فاصله كوتاهي دست ديپلمات‌هاي ايران در مذاكرات پر شد، اكنون اميدواريم كه سرمايه گرانقدر دانش و فناوري پيشرفته هسته‌اي همراه با مذاكره خوب، توافقي خوب را براي انتفاع اقتصادي مردم ايران رقم بزند. وي در پايان تاكيد كرد: پيشرفت‌هاي هسته‌اي كشور پشتوانه‌اي محكم براي مردم و انتفاع اقتصادي ملت ايران است و مجلس يازدهم همچون گذشته بر اين اصل تاكيد دارد كه مذاكرات هسته‌اي بايد به حصول منافع تضمين شده، پايدار و ملموس اقتصادي براي آحاد ملت شريف ايران ان‌شاءالله منجر شود. 

سوالات ملي از وزير تعاون در مجلس  اعلام وصول شد

ايرنا|  سوالات ملي سه نماينده مجلس از وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي از سوي هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي اعلام وصول شد. محمد رشيدي عضو هيات رييسه مجلس، موارد اعلام وصول شده را قرائت كرد كه براساس آن سوال ملي محمدرضا صباغيان بافقي نماينده مهريز در مجلس از وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي درخصوص علت تبعيض در حقوق دريافتي كاركنان بخش‌هاي مختلف وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و سوال ملي مجتبي محفوظي نماينده آبادان و برخي از نمايندگان مجلس از وزير تعاون درباره استنكاف از به‌كارگيري نيروهاي بومي توانمند اعلام وصول شد. همچنين سوال ملي محمدحسين فرهنگي نماينده تبريز، آذرشهر و اسكو از وزير تعاون درباره علت تضييع حق حقوق قاليبافان و بافندگان فرش و علت عدم وصل مجدد بيمه‌هاي قطع شده آنها و اينكه چرا بيمه‌هاي جديد واجدين شرايط پذيرفته نمي‌شود؟ اعلام وصل شد. سوال ملي هادي بيگي‌نژاد نماينده ملاير و تعدادي از نمايندگان از وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز درباره نتايج تزريق واكسن كرونا به ترتيب نوع واكسن، جنسيت و سن افراد چيست و چرا از تمام توان كشور براي مقابله با كرونا استفاده نمي‌شود؟ توسط هيات رييسه اعلام وصول شد. رشيدي سوال ملي كمال حسين‌پور نماينده مردم پيرانشهر و سردشت از وزير تعاون را درباره اينكه چرا سازمان بهزيستي به وظايف و ماموريت‌هاي ذاتي خود به درستي عمل نمي‌كند و برنامه وزارت كار براي اشتغال و توسعه فعاليت‌هاي شغلي براي مبارزه با معضل بيكاري چيست؟ هم قرائت كرد و اعلام وصول شد.

مراسم افطار اهالي فرهنگ و هنر با حضور رييس‌جمهور به زودي برگزار مي‌شود

ايرنا| روابط عمومي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در پي لغو ديدار اهالي فرهنگ و هنر با رييس‌جمهور در ماه مبارك رمضان، با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كرد، اين ديدار به دليل آلودگي بي‌سابقه هواي تهران لغو شده و به زودي زمان ديگري براي اين ديدار اعلام خواهد شد. در پي انجام دعوت از اهالي فرهنگ و هنر و با توجه به استقبال قابل توجه اساتيد و پيشكسوتان عرصه‌هاي مختلف خوشنويسي، كاريكاتور، گرافيك، نگارگري، سينما، تئاتر، عكاسي، موسيقي و نقاشي، فضاي باز حياط دولت به عنوان محل برگزاري در نظر گرفته شد. در حالي كه مقدمات برگزاري جلسه فراهم شده بود، ليكن باتوجه به آلودگي بي‌سابقه هواي تهران در روز جمعه و هشدارهاي صادر شده مبني بر عدم تردد غير ضرور در سطح شهر، براي رعايت حال ميهمانان به ويژه پيشكسوتان گرامي، ساعاتي پيش از برگزاري اين ديدار، ضمن عذرخواهي از مدعوين گرامي، تصميم به تعويق آن گرفته شد و ان‌شاءالله در فرصت مناسب ديگري در ماه مبارك رمضان همراه با اهالي فرهنگ، ادب و هنر، ميهمان رياست محترم جمهور خواهيم بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون