• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5183 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۲۲ فروردين

حمله رونالدو به نوجوان مبتلا به اوتيسم جنجالي شد

از تهران تا گوديسون پارك

سامان سعادت

هفته پيش بود كه فيلم حمله يك راننده هتاك به مادر يك كودك مبتلا به اوتيسم در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر و باعث خشم عمومي شد. در فيلم نشان داده شده بود كه فردي به بهانه پارك كردن يك خانم در محل پارك ويژه معلولان در حالي كه فرزند اوتيسمي او نيز در ماشين همراهش بوده با وي برخورد نامناسبي كرد و علاوه بر توهين به اين خانم به وسيله نقليه او هم آسيب ‎رساند. آن راننده هتاك بلافاصله بازداشت شد. چند روز بعد نمونه اين اتفاق در زمين فوتبال به وقوع پيوست و اين‌بار پاي مشهورترين فوتباليست دنيا را وسط كشيد. 

حادثه درست لحظاتي بعد از شكست منچستريونايتد مقابل اورتون در گوديسون پارك رقم خورد. وقتي بازيكنان تيم مهمان در حال رفتن به رختكن در انتهاي ورزشگاه بودند. در آن لحظات به نظر رسيد رونالدو شيئي را از دست كسي مي‌قاپد و به زمين مي‌كوبد.  فيلمي در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شده كه نشان مي‌دهد رونالدو در حال شكستن يك شيء (گفته مي‌شود يك تلفن همراه) است. رونالدو اين شيء را از دست يكي از هواداران مي‌گيرد و در حالي كه به سمت تونل مي‌رود آن را به زمين مي‌كوبد. اين اتفاق بعد از آن رخ داد كه منچستريونايتد مقابل اورتون با نتيجه يك بر صفر شكست خورد. حالا مشخص شده آن شخص يك نوجوان 14 ساله مبتلا به اوتيسم است. 
سارا كلي به رسانه‌ها گفت كه پسر 14 ساله‌اش جيك هاردينگ را براي اولين‌بار به گوديسون پارك برده بود تا برد تيمش را تماشا كند. جيك و سارا در قسمت پشت دروازه نزديك به تونل نشسته بودند. جايي كه در پايان بازي بازيكنان ميزبان و مهمان از آنجا عبور مي‌كنند. تصاوير تلويزيوني رونالدوي نااميد را نشان مي‌دهد كه يك شيء را از دست يكي از هواداران بيرون مي‌كشد. ستاره 37 ساله البته بلافاصله با انتشار متني در صفحه اينستاگرامش بابت رفتار خود عذرخواهي كرد. 
سارا گفت آن شيء تلفن همراه پسرش جيك بوده و ادعا مي‌كند رونالدو به او حمله كرده است. او گفت: «در پايان بازي بازيكنان يونايتد از آن نقطه در حال عبور بودند. ما درست كنار تونل بوديم. پسرم آنجا بود و از بازيكنان فيلم مي‌گرفت. او از تمام بازيكنان يونايتد كه در حال عبور بودند فيلم گرفت. سپس رونالدو آمد. پسرم تلفن همراه خود را پايين برد زيرا رونالدو جورابش را پايين كشيده بود و پايش خونريزي مي‌كرد. پسرم فقط گوشي‌اش را پايين برد و حتي كلمه‌اي به زبان نياورد. سپس رونالدو با خلق و خوي وحشتناك از كنار پسرم گذشت و گوشي را از دست پسرم گرفت و كوبيد به زمين و به راه رفتن ادامه داد.»
تصاوير نشان مي‌دهد گوشي جيك شكسته و همچنين دست اين نوجوان 14 ساله كبود شده است. سارا گفت كه پسرش اوتيسم دارد و هم‌اكنون در شوك كامل است. او اعتراف كرد اولين تجربه او از فوتبال زنده كاملا خراب شده است. سارا گفت: «پسرم واقعا از اين موضوع ناراحت است. او از رفتن دوباره به استاديوم منصرف شده است. ما تا چند ثانيه قبل از آن اتفاق روز درخشاني پشت سر گذاشته بوديم. رونالدو اين روز را كاملا خراب كرد. پسرم گوشي را روي صورت رونالدو نبرده بود. گوشي سمت زمين بود و فقط جراحت او را بررسي مي‌كرد. او يك پسر اوتيستيك است و توسط يك بازيكن فوتبال مورد حمله قرار گرفته است. من اين را به عنوان يك مادر مي‌بينم.» سخنگوي پليس مرسي‌سايد گفت: «ما مي‌توانيم تاييد كنيم كه در حال كار روي گزارش‌هايي هستيم كه ادعا دارد حمله‌اي از سوي بازيكنان فوتبال باشگاه منچستريونايتد صورت گرفته است. گزارش شده هنگامي كه بازيكنان در ساعت دو و نيم بعدازظهر در حال خروج از زمين بودند، پسري توسط يكي از بازيكنان تيم مهمان موردتعرض قرار گرفته است.»
گزارش‌ها نشان مي‌دهد حمله رونالدو به نوجوان طرفدار اورتون دردسر بزرگي براي او به همراه خواهد داشت. اوتيستيك بودن آن نوجوان باعث شده حساسيت‌ها نسبت به رفتار رونالدو بيشتر شود. 
رونالدو البته بلافاصله بعد از بازي در صفحه اينستاگرامش متني بابت عذرخواهي منتشر كرد. رونالدو نوشت: «كنار آمدن با احساسات در لحظات سختي مانند شرايط فعلي هرگز آسان نيست. با اين وجود ما هميشه بايد احترام بگذاريم، صبور باشيم و الگوي همه جواناني باشيم كه عاشق فوتبال زيبا هستند. من مي‌خواهم بابت طغيان خود عذرخواهي كنم و براي رعايت اخلاق ورزشي و به نشانه جوانمردي، در صورت امكان از اين هوادار دعوت مي‌كنم در اولدترافورد يك بازي را تماشا كند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون