• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5183 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۲۲ فروردين

گرندپري استراليا با قهرماني لكلرك به پايان رسيد

سال فراري

سومين مرحله از رقابت‌هاي فصل 2022 فرمول يك با قهرماني چارلز لكلرك از تيم فراري در پيست آلبرت پارك ملبورن به پايان رسيد. اين دومين قهرماني راننده لهستاني در فصل جاري به حساب مي‌آيد. 
بعد از اينكه رقابت‌هاي فرمول يك سال‌ها در قبضه مرسدس و راننده نابغه‌شان يعني لوييس هميلتون بود و راننده تيم باسابقه فراري جايي در ميان نفرات برتر نداشتند، امسال چارلز لكلرك شروعي توفاني داشته و در سه گرندپري شروع سال صاحب دو عنوان قهرماني و يك نايب‌قهرماني شده است. لكلرك در گرندپري دوم در عربستان رقابت را به ماكس فرشتاپن قهرمان دوره قبل واگذار كرد. 
در تمام اين سه رقابت لوييس هميلتون عملكرد ضعيفي از خودش به نمايش گذاشت. او كه هفت قهرماني پياپي‌اش در فرمول يك سال گذشته در يك رقابت جنجالي با مارك فرشتاپن پاره شد، در اين فصل هنوز روي سكو نرفته است. او در گرندپري بحرين پنجم، در عربستان دهم و در استراليا در جايگاه چهارم قرار گرفت.
فرشتاپن ديگر مدعي قهرماني در اين فصل در گرندپري استراليا نتوانست از خط پايان عبور كند و مجبور به كناره‌گيري شد. 
لكلرك سال 2019 به تيم فراري پيوست و پيش از شروع فصل جديد تنها يك‌بار توانسته بود به عنوان نفر نخست از خط پايان عبور كند. با اين حال او در سه رقابت اين فصل دو عنوان قهرماني كسب كرده است. او همچنين دو بار توانسته جايگاه پول پوزيشن را به دست آورد و در هر سه رقابت فصل عنوان سريع‌ترين دور پيست را به نام خودش ثبت كند. 
كارشناسان دو دليل عمده موفقيت فراري را درخشش لكلرك و تغييرات در خودروي اين تيم عنوان كرده‌اند. اينها باعث شده است فراري كه زماني قطب اول فرمول يك دنيا بود بتواند در سال جاري به جايگاه سابقش برگردد. كارلوس ساينز ديگر راننده فراري عملكرد قابل توجهي به نمايش گذاشته‌ است. راننده اسپانيايي در دو گرندپري نخست فصل دو مقام سومي به دست آورد اما در گرندپري استراليا نتوانست به خط پايان برسد.
در حال حاضر در جدول رده‌بندي بهترين راننده‌ها لكلرك با كسب 71 امتياز صدرنشين است و بعد از او جرج اوراسل از مرسدس با 37 امتياز دوم است و ساينز با 33 امتياز در جايگاه سوم ايستاده. هميلتون و فرشتاپن نيز با 28 و 25 امتياز در رده‌هاي پنجم و ششم قرار گرفته‌اند. 
در رده‌بندي تيمي نيز فراري با 104 امتياز اول و مرسدس با 65 امتياز دوم است. ردبول هم با 55 امتياز سوم است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون